Gå til innhold

Norge vurderer fortsatt å sende skip til Middelhavet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/verden/norge-vurderer-fortsatt-a-sende-skip-til-middelhavet-1.12317634

Han mener samtidig flere skip ikke vil løse problemet.

– Det vil uansett være flyktninger som omkommer uansett hvor mange skip vi setter inn.

Dette svaret viser hvor lite FRPere bryr seg om et menneskeliv.



Anonymous poster hash: 15b9a...a7c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke flyktinger som er problemet, problemet er utenlandsk inflytelse i Norsk politikk.

Det er derfor vi må minske importen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig burde Norge bidratt med skip for å redde flest mulig av flyktningene. Det beste ville likevel å opprette offentlig transport over Middelhavet fra de viktigste avreisehavnene, slik at alle som ville, kunne få en trygg sjøreise til en rimelig pris. Dette må dog forutsette en avtale om at flyktningene fordeles mellom alle vesteuropeiske land, slik at ikke Italia må klare oppgaven alene.



Anonymous poster hash: 383f6...b11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La de bare drukne, så slipper vi at de kommer til landet.

Ironi? Tull? Ett eller annet? Eller mener du det seriøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke Norges jobb, men EU og spesielt de landene med grense til middelhavet slik som feks Spania, Italia og Frankrike. Etter det jeg har hørt har den Italienske marine trappet ned, da blir det helt feil om Norge sender båter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå forventer jeg bare et europeisk forslag, om at vi må opprette basestasjoner på grensen av Afghanistan, Syria, Somalia, Eritrea, osv. slik at vi kan hente dem der de flykter fra, og sørge for trygg og sikker transport til Norge og andre attraktive europeiske land.

Argumentet er naturligvis at alt annet er inhumant, når den rike delen av verden ikke vil hjelpe disse menneskene i nød, slik at de utsetter seg selv for store fare i forsøk på å komme til Europa.



Anonymous poster hash: e0950...325
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt jævlig, ingen tvil om det. Dessverre har vi verken kapasitet eller mulighet til å redde hele verden. Må nok bare la naturen gå sin gang her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er dette Europas og Norges problem? Er da ingen som tvinger disse voksne menneskene å sette kurs mot Europa i små og overfylte båter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Italia vil ikke bruke sin store marine, hvorfor skal da Norge bruke sin?

og hva med andre store EU land?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Norge plukker opp hundrevis, hvor skal de så videre, til Norge?

Glem det !



Anonymous poster hash: d106f...0e0
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ironi? Tull? Ett eller annet? Eller mener du det seriøst?

Hvis jeg setter meg i jolle og ror over til russisk farvann har jeg ikke mye grunn til å syte hvis ikke russerne sender en fregatt for å redde meg. Dette er stort sett voksne normalvektige menn som ikke flykter fra krig, men som håper på en bedre økonomisk situasjon i Europa - ingen av de du ser på bildene ser ut som de er fra Syria eller Libya. Det er ingen utsikter til at Afrika og Midtøsten skal bli fredelig i nær fremtid, det går rett og slett ikke an å skulle ta inn innvandrere hver gang de starter en krig. Vi ender da bare opp med astronomiske utgifter på grunn at vi har velferdsstat, nasjonal splittelse og import av utrygghet.

Endret av Meeh
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke Norges jobb, men EU og spesielt de landene med grense til middelhavet slik som feks Spania, Italia og Frankrike. Etter det jeg har hørt har den Italienske marine trappet ned, da blir det helt feil om Norge sender båter.

Vi er en del av Schengen, så jo det er også vår jobb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tassen10

Syns vi kan redde dem opp fra vannet. Men, hva skal vi gjøre etter å ha reddet dem? Det er på mange måter det som er problemet.

Skipe dem tilbake til kysten av Afrika? Jeg tror det er det beste, de har neppe nok penger til å forsøke igjen og igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forventer jeg bare et europeisk forslag, om at vi må opprette basestasjoner på grensen av Afghanistan, Syria, Somalia, Eritrea, osv. slik at vi kan hente dem der de flykter fra, og sørge for trygg og sikker transport til Norge og andre attraktive europeiske land.

Argumentet er naturligvis at alt annet er inhumant, når den rike delen av verden ikke vil hjelpe disse menneskene i nød, slik at de utsetter seg selv for store fare i forsøk på å komme til Europa.

Anonymous poster hash: e0950...325

Første del av innlegget dit er kanskje ikke så dumt, kanskje en felles mottaks leier i Europa et sted, underlagt Strasbourg, rent juridisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første del av innlegget dit er kanskje ikke så dumt, kanskje en felles mottaks leier i Europa et sted, underlagt Strasbourg, rent juridisk

Sett bort i fra at IS og Taliban kan sende et par hundre rekrutter til alle vestlige land som "flyktninger".

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sett bort i fra at IS og Taliban kan sende et par hundre rekrutter til alle vestlige land som "flyktninger".

Du mener at de vil kunne infiltrere oppsamlings-hentestasjoner for flyktninger, sånn at de kan bli få fri og sikker transport til et europeisk vertsland? I så fall, hva hindrer dem til å komme som flyktninger i dag? Du mener at de ikke ville klare båttransportene som de andre titusner som kommer?

Anonymous poster hash: e0950...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett bort i fra at IS og Taliban kan sende et par hundre rekrutter til alle vestlige land som "flyktninger".

Nettopp derfor, litt på samme måte som Ellis Island, hadde du ikke penger, problemer med papirer eller tydelig ville bli et offentlig problem ble du sent tilbake til der du kom i fra

Endret av Apis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at de vil kunne infiltrere oppsamlings-hentestasjoner for flyktninger, sånn at de kan bli få fri og sikker transport til et europeisk vertsland? I så fall, hva hindrer dem til å komme som flyktninger i dag? Du mener at de ikke ville klare båttransportene som de andre titusner som kommer?

Selvsagt vil de kunne gjøre det også, men det tar laaang tid, er dyrere, vanskeligere å organisere og sjansen for å komme gjennom vil være lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at båtene seiler er at de vet de kan snylte seg inn. Hvis man stenger alt helt ned vil det ikke være noe poeng i å ta båt, og da vil færre drukne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...