Gå til innhold

Skravletråd 2012


rhubarb

Anbefalte innlegg

Har også ekstremt god luktesans under svangerskap. Forrige gang klarte jeg ikke kjøleskapslukt før jeg bikket 7 mnd. Godt det er flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøleskapslukt er noe av det vondeste for tiden, det og brun saus og stekt løk *fysjom* Jeg vurderer neseklype.. Det blir mest mat rett fra butikken på meg når kjære ikke er hjemme, men i dag luktet det vondt på butikken også :sprettoy:

Tror det forresten er ganske så vanlig å reagere på kjøleskapslukt hvis du er sensitiv på lukter som gravid :)

Takk for velkomst rhubarb :klem: Vi har absolutt hatt en tøff vei, men nå på tredje positive testen skal det gå! Jeg er forresten 9+5 i dag, en dag nærmere dagen jeg gleder meg til, nemlig når jeg har passert 15 uker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOGAN: Så rart at flere reagerer på kjøleskapslukt! Er det vanlig? Aldri hørt om før! Haha... orker ikke kaste noe, den jobben har samboer for tida. Greier ikke holde pusten lenge nok :gjeiper:

Så bra at formen kommer seg, må være utrolig godt :jepp:

Singing cow: Jeg har brukt terminkalkulator.com for å regne ut hvor langt på vei jeg er. Hvis du har sykluslengde på 28 dager og EL ca 14 dager før mens er du (iflg terminkalkulator) 5 uker og 3 dager i dag. :rodmer:

Ja enige i det, snakket med ei jordmor idag, 5+4 betyr at eg er 4 dager inn i 6 uke, så det blir riktig at jeg er i uke 6:) har iPhone så har sånn app der det viser dag for dag og uke for uke:) veldig gøy å følge med:D

Gleder meg så utrolig mye, har bestilt tidlig UL mandag 16.Januar:D er ca 11 uker da:) noen andre som tenker på tidlig UL?:D :rodmer:

Endret av Singing cow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på tidlig ul helt i slutten av desember, i 12 uke! Hadde ikke planer om det men så begynte jeg gruble så mye på det da ALLE snakker om det og gjør det for tiden! Men gleder meg jo så klart litt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja er utrolig hvor mye vi tenker nå for tiden, e fant ut at jeg ville Pga da vet jeg at alt er i orden å jeg kan fortelle det videre:D gleder meg masse til det, selvom det er gøy å ha en slik hemmelighet:D

Noen som har fortalt det? Noen som tenker hvordan dere skal fortelle?:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Jeg slutter meg til den med ekstrem luktesans.. Og når det gjelder smaker er jeg veldig sær på hva jeg har lyst på for tiden. Noen dager virker en ting helt motbydelig, mens en annen dag kan jeg kaste meg over det. For øvrig har jeg en forkjærlighet for hockeypulver for tida.. :)

Jeg tenkte å høre hva dere synes om iphone apps for gravide? Jeg har lasta ned 6 forskjellige gratisversjoner, :fnise: men klarer ikke å bestemme meg for hvilken jeg vil kjøpe utvidet versjon av (for jeg gidder ikke følge med på mer enn en). Hva bruker dere/hva foretrekker dere?

Når det gjelder å fortelle nyheten, så har jeg tenkt storesøster skal få den æren. Hun er 4, og synes det er kjempevanskelig å holde på hemmeligheter, så da passer det fint. Jeg ser henne allerede for meg der hun løper inn hos mine foreldre eller svigers i jula og roper: "Mamma har baby i magen!!" :rodmer:

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har fortalt det til nærmeste familie fordi jeg er så dårlig. Vi laget en body hvor det stod "HURRA - jeg skal bli storebror!" som han har hatt på seg. Noen så det med en gang, mens andre trengte litt lenger tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker babyverden, den er gratis og uke for uke:) den koster 21 tror jeg:) veldig fornøyd me di:D

For vår del når d gjelde å dele nyheten så har vi tenkt veldi på dette å tenker å kjøpe tutter å knyte på et rosa og ett blått bånd og skrive verdens beste mormor osv:)

Idag har kvalmen meldt sin ankomst, liker ikke=|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på tidlig UL pga kronisk sykdom. Forstår at det er fristende med privat, tror ikke jeg ville greid å vente helt til uke 18! Rett og slett fordi jeg vil vite at ting er bra der inne... :jepp:

Jeg har fortsatt "gammel" telefon, så app'er og slikt kan jeg lite om :fnise:

Vi har fortalt mine nærmeste om den lille bønnen, og regner med at vi må si noe i romjula til svigers. For jeg sier aldri ellers nei til vin og øl :gjeiper: vil være 10 uker eller noe, så satser på at det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her begynner jeg stadig vekk å lure på om jeg faktisk er gravid eller ikke :forvirret: Har absolutt ingen symptomer, med unntak av et konstant press på samme måte som menssmertene jeg pleier å ha.. Det er nok helt sikkert ingenting å bekymre seg for, jeg vet jo at symptomer er forskjellige fra person til person.. Vel, jeg får nok bare vente og se til ordinær UL som enda er hvertfall 2 mnd til.. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg også melde meg inn i denne tråden, endelig :) Etter nesten to år prøving og en MA! Håper spiren sitter denne gangen :)

Jeg er 22 år og gift med min mann på 24 år :) Bor i Trøndelag.

Foreløpig termin er 13. august.

Gratulerer til alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen følelsen av å lure på om det er noe der eller ikke... Ikke moro!

Velkommen Ceciliejea! Må være utrolig godt etter så lang prøvetid :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen følelsen av å lure på om det er noe der eller ikke... Ikke moro!

Velkommen Ceciliejea! Må være utrolig godt etter så lang prøvetid :jepp:

Takk :) Ja, kan ikke beskrives, men tror ikke jeg klarer å slappe av før jeg har vært på ultralyd og forhåpentligvis sett ett hjerte banke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, sniker meg med her jeg også og håper på det beste! ;)

GRATULERER til dere andre!

Jeg er 29 år, fikk positiv test for 1 uke siden og tror jeg er ca 5 ukere på vei idag (litt usikker pga uregelmessig syklus).

Er første gang som gravid, og nå de siste dagene har jeg allerede begynnt å bekymre meg for alt mulig. Men får prøve å nyyte tiden i lykkelige omstendigheter og være positiv og satse på at alt går bra! :D

Gleder meg til å følge dere andre fremover!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har vært hos legen på kontroll? Jeg er skikkelig kvalm. Og i tillegg forskjølte. Hvordan fungere i et hardt yrke med kvalme stort sett hele dagen? Noen som sliter med det? Jeg er automatiker og jobber på et verksted som eneste dame:P de merker nok at det er noe:P

Hvordan er formen deres ellers da? Noen symptomer?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :hallo:

Titter innom her jeg også! Har termin i slutten av juni (tidlig UL-termin sa 29.juni), så jeg faller litt mellom to terminklubber. Regner ikke med at lille kommer før uti juli..

Kjenner meg igjen i det å bekymre seg for alt og ingenting, men prøver nå å nyte graviditeten også :rodmer:

Her begynner jeg stadig vekk å lure på om jeg faktisk er gravid eller ikke :forvirret: Har absolutt ingen symptomer, med unntak av et konstant press på samme måte som menssmertene jeg pleier å ha.. Det er nok helt sikkert ingenting å bekymre seg for, jeg vet jo at symptomer er forskjellige fra person til person.. Vel, jeg får nok bare vente og se til ordinær UL som enda er hvertfall 2 mnd til.. :plystre:

Samme her. Er rart å ha lite symptomer, og graviditeten føles litt fjern!

Jeg begynte å få bittelittlitt kvalme i uke 9, og nå i uke 12 har det gått over igjen. Men magesmerter likt som svake menssmerter har ejg hatt en del av, og har fremdeles.. Puppene har vært ømme, men nå er det ikke så ille lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå begynner symptomene jammen å komme tilbake :jepp: Har fått kjempevondt i brystvortene, og jeg kjenner jo presset i magen :hoppe:

Er spent på tiden fremover nå, snart 12 uker! Det skal bli godt å komme over den magiske grensen, og begynne å fortelle det til litt flere :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er nå i uke 10, så til nyttår slipper man å holde det så hemmelig mer.. Selv om en del vet allerede:)!!

Jeg har nå fått påvist litt lavt stoffskifte og lavt jernlager og har tatt nye blodprøver! Noen andre som har vært hos legen og tatt blodprøver etc?

Kjente jeg ble litt lei meg(skal ikke så mye til) av det hele! Og er spent på prøvene...

Noen her med kjennskap til lavt stoffskifte? Jeg har jo såklart googlet og lest etc men tenker om noen vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og er nå i uke 10, så til nyttår slipper man å holde det så hemmelig mer.. Selv om en del vet allerede:)!!

Jeg har nå fått påvist litt lavt stoffskifte og lavt jernlager og har tatt nye blodprøver! Noen andre som har vært hos legen og tatt blodprøver etc?

Kjente jeg ble litt lei meg(skal ikke så mye til) av det hele! Og er spent på prøvene...

Noen her med kjennskap til lavt stoffskifte? Jeg har jo såklart googlet og lest etc men tenker om noen vet noe?

Var hos legen i uke 8 og fikk tatt alt av prøver :) Her var det helt normalt med unntak av at jeg ikke er tilstrekkelig beskyttet mot røde hunder.

Har dessverre ingen kjennskap til lavt stoffskifte hos gravide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...