Gå til innhold

Dere som var "grunnen" til at forholdet tok slutt..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan har dere klart å komme videre uten dårlig samvittighet? Om dere var utro, sykelig sjalu, kontrollerende, ga lite kjærlighet etc.

Jeg var 16 når jeg traff eksen, og ødela egentlig den fineste gutten jeg kunne hatt ved å være sykelig sjalu, kontrollerende, verbalt stygg og avhengig. Han begynte å rygge unna følelsesmessig, og etterkvart "ta igjen". Jeg var veldig avhengig og hadde dårlig samvittighet ovenfor ham og lot han gjøre alt (sårende ord, utroskap, løgner, brukte meg for sex osv.).

Jeg tenker så mye på fortiden. At alt var egentlig min skyld og jeg "fortjener" å ha det så vondt som jeg gjør nå :( Hvordan tilgi seg seg, slutte å tenke "hva om" og komme seg videre?

Anonymous poster hash: f5652...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husk det er ikke det du har gjort som definerer deg som menneske. Det er den du ønsker å være. Alle gjør feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det samme har skjedd med meg. Tenker ofte hvordan kunne jeg gjøre dette, jeg har mistet drømmemannen på grunn av det, selv mange år etter. Selvfølgelig er det utrolig lett å bære nag, men man må forandre på tankegangen sin. Lot han kjøre meg ned i grøfta fordi jeg var som du også er, totalt avhengig. Det er dessverre ikke så mye å gjøre, personen på den andre siden er ødelagt. Ta tiden til hjelp, ikke gjør den samme feilen igjen. Du må bare slippe og lære av det som skjedde. Dette er en utrolig vanskelig situasjon, men jeg skjønner deg og sender en stor klem :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...