Gå til innhold

Samboer roter til alt i livet sitt - skylden legges på meg, hjelp?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du fortjener så utrolig mye bedre enn å bli behandlet slik!
Er ikke rart dette bryter deg ned! Jeg hadde ikke holdt ut nesten 2 år med en som alltid brukte meg som klagemur for sine feil :frustrert: Æsj, snakk om drittunge i manneform! :kvalm:

Syns du bør gjøre det slutt. En ting er å klandre seg selv hele tiden for sine feil og avgjørelser her i livet, det er ille nok (og man må ofte lære seg til å være snillere mot seg selv å forstå at man ikke er sine feil!) - men å i tillegg ha en sånn vampyr-fyr som skal la deg ta på alt som handler om han, nei fy! Kom deg vekk :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ganske fælt å kalle noen for en "taper", men han fyren der er vel noe av dem som kommer nærmest. Han gidder ikke jobbe, gidder ikke ta ansvar og er slem mot deg. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke sett noen grunner til å fortsette i et slikt forhold.

Så sant så sant.... Er helt enig. :rolleyes:

Ts

Anonymous poster hash: 3edd0...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker deg barn, hvordan ser du for deg at han vil fungere da? Jeg gjetter at han blir et ekstra barn som du må ta hensyn til istedet for å være en voksenperson du kan støtte deg til.

Etter mitt syn så er det forholdet du beskriver helt håpløst, og noe de færreste ville funnet seg i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ønsker deg barn, hvordan ser du for deg at han vil fungere da? Jeg gjetter at han blir et ekstra barn som du må ta hensyn til istedet for å være en voksenperson du kan støtte deg til.

Etter mitt syn så er det forholdet du beskriver helt håpløst, og noe de færreste ville funnet seg i.

Klarer aldri se for meg at vi kan ha barn. Det ble en tanke som jeg la 100% bort når jeg skjønte at det var ikke bare en periode av forholdet han var slik - han er slik, hele tiden.

Så da tenker man jo i min situasjon, at en slik fyr vil jeg aldri ha barn med. Vil ikke gi meg selv et slikt helvete, eller gi det barnet en far som aldri gjør noe og bare er, ja direkte slem. Han har også sagt noe før til meg, om at "Hvis jeg får barn en dag, da skal de ungene ha en streng oppdragelse! " .. Oppdragelse fra en som ikke eier oppfragelse, uff.. nei og nei.

Har funnet meg i oppførselen hans altfor lenge.

Ts

Anonymous poster hash: 3edd0...bb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Og da har vi kommet til det punktet hvor konklusjonen er meget enkel:

Det er du selv som kan bestemme om du vil fortsette å ha det livet du forteller om.

Det er også du selv som bestemmer om du vil ha et annet liv enn det livet du forteller om.

Ingen av oss kan ta den avgjørelsen for deg, ingen av oss kan bestemme hva din vilje og dine ønsker er, det er en beslutning du selv må da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, dump fyren, og gjør det NÅ. Du fortjener bedre og han bryter deg ned!! Herregud og fader. Vær så snill og gjør det slutt. Dra til foreldrene dine i helga og så fikser du det praktiske med boplass osv. Jeg ber deg!!



Anonymous poster hash: 1d66d...eb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du ser jo selv at dette forholdet ikke er bra, så hvorfor er det ikke blitt slutt enda? Skjønner ikke hvordan du har holdt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elseby13

Det er ett spørsmål flere her har stilt deg, som du konsekvent ikke svarer på. Derfor spør jeg deg klart og tydelig:

HVORFOR ER DU SAMMEN MED DENNE DRITTSEKKEN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sant så sant.... Er helt enig. :rolleyes:

Ts

Anonymous poster hash: 3edd0...bb7

Og, stor klem til deg! Du fortjener bedre. :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel og hav. Gå, bare gå! Jeg ville heller hatt lungekreft enn en sånn samboer, han bryter deg ned like sikkert som en ondartet svulst. Like parasittisk høres han ut også. Det han gjør er ikke i nærheten av normalt. Gå!

Anonymous poster hash: f40e3...eea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir rett og slett irritert på deg. hvorfor i helvete tillater du det der? hvorfor lar du han ødelegge livet dittsånn? er han så mye penere enn deg eller hva er greia? unnskyld at jeg spør men herregud.



Anonymous poster hash: c27e2...75c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mer synd i TS enn i mannen, som faktisk må spørre seg selv om å gå eller ikke. Svaret er åpenbart.



Anonymous poster hash: 6e468...969
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha vært sammen med samboer i snart 2 år, er jeg mektig lei oppførselen hans. Etter hva jeg har skjønt så har han et mønster på å legge skylden, spesielt på jenter - som han er og har vært sammen med.

Han er 26 år, og han roter til alt i livet. Han er ikke ferdig med utdannelsen sin, og i dag er det bla. frist for å søke skole, betaling osv. Det han velger å gjøre, er å gå på nav denne siste dagen for å prøve å ordne dette - men han ender opp med å ikke få hjelp, og der legger han skylden over på meg igjen. Han sender en ill sint sms til meg, om hvor ubrukelig jeg er. Om hvor lenge han har ventet i hele dag på dette møtet han skal på, som ikke ble noe av. Han er så lei min klaging, bla bla bla...

Han hadde en jobb for 1 år siden, hvor han hjalp til på en gård/jorde.

Der sluttet han å møte opp, han ga helt faen - men i etter tid la han også skylden på meg for at han sluttet. Sannheten er jo at han satt oppe hele natta og spilte, og når han da hadde sovet 2 timer og vekkerklokka ringte kl 09.00 så orket han ikke stå opp til denne jobben. Men det er min feil, mener han.

Jeg er utrolig lei denne oppførselen! Det går også veldig psykisk utover meg.

Siden det hele tiden er meg som får kjeft og skyld for alt som går han galt, går det til og med utover min selvtillitt - eller hva jeg skal si. Føler meg konstant rakket ned på, ikke bra nok, jeg er bare sånn og sånn og sånn...

Hva skal jeg gjøre? Når jeg snakker med han om dette, at det er ikke noe ok for meg - Da kan han lage et show igjen, om hvor jævlig jeg er på den måten - hvor mye syting jeg gjør om den saken + +

Anonymous poster hash: 3edd0...bb7

Han ser på deg som moren sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ser på deg som moren sin.

Håper ikke det er vanlig å behandle mora si på en sånn måte. :sjokkert:

Endret av sol87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han ser på deg som moren sin.

Lov meg og de andre kloke hodene her inne; avslutt, flytt /han flytter. Ikke kast bort mer tid på han! Du vil angre som en hund ettersom årene går. År du kan leve sammen med en oppegående snill mann!!:)

Anonymous poster hash: d61ad...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du gjør det slutt med denne gutten. Ikke la han ødelegge mer av din tid.

Håper du har insett det selv

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette fremtiden du alltid har drømt om?

Er du lykkelig?

Føler du deg trygg og elsket i dette forholdet?

Ser du på samboeren din som en av dine beste venner i tillegg til kjæreste?

Er det vanskelig for deg å gå?

Vis denne tråden til venner og familie for å få et ekstra spark og støtte til å komme ut av forholdet.

Har du andre med deg, er det vanskeligere å snu! Og du kan lettere motstå manipulerende argumenter han helt sikkert kommer til å komme med:

"Det er sikkert DIN feil at forholdet ikke er bra nemlig, så da er det dårlig gjort å dumpe han som er så fantastisk! Du SKYLDER han sikkert å bli siden du roter til livet hans!"

*synes jeg hører det*

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alvorlig talt: Dette er ikke bra for deg. Han oppfører seg som en bortskjemt femåring, ikke som et voksent, ansvarlig mannfolk. Er det slik du vil ha det? Neppe.

Du vet garantert hva svaret er, TS. Så ta grep. Og gjør det SNART, for din egen del. La fyren ta ansvar for sitt eget liv, så kan du ta ansvar for ditt. Dette fikser du. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...