Gå til innhold

Samboer roter til alt i livet sitt - skylden legges på meg, hjelp?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært sammen med samboer i snart 2 år, er jeg mektig lei oppførselen hans. Etter hva jeg har skjønt så har han et mønster på å legge skylden, spesielt på jenter - som han er og har vært sammen med.

Han er 26 år, og han roter til alt i livet. Han er ikke ferdig med utdannelsen sin, og i dag er det bla. frist for å søke skole, betaling osv. Det han velger å gjøre, er å gå på nav denne siste dagen for å prøve å ordne dette - men han ender opp med å ikke få hjelp, og der legger han skylden over på meg igjen. Han sender en ill sint sms til meg, om hvor ubrukelig jeg er. Om hvor lenge han har ventet i hele dag på dette møtet han skal på, som ikke ble noe av. Han er så lei min klaging, bla bla bla...

Han hadde en jobb for 1 år siden, hvor han hjalp til på en gård/jorde.
Der sluttet han å møte opp, han ga helt faen - men i etter tid la han også skylden på meg for at han sluttet. Sannheten er jo at han satt oppe hele natta og spilte, og når han da hadde sovet 2 timer og vekkerklokka ringte kl 09.00 så orket han ikke stå opp til denne jobben. Men det er min feil, mener han.

Jeg er utrolig lei denne oppførselen! Det går også veldig psykisk utover meg.
Siden det hele tiden er meg som får kjeft og skyld for alt som går han galt, går det til og med utover min selvtillitt - eller hva jeg skal si. Føler meg konstant rakket ned på, ikke bra nok, jeg er bare sånn og sånn og sånn...

Hva skal jeg gjøre? Når jeg snakker med han om dette, at det er ikke noe ok for meg - Da kan han lage et show igjen, om hvor jævlig jeg er på den måten - hvor mye syting jeg gjør om den saken + +



Anonymous poster hash: 3edd0...bb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noen anelse om hva du gjør feil da? Få han til å kommunisere bedre å gi deg mer klare tilbakemldinger på hva du kan gjøre annerledes. Mulig du maser litt for mye som gjør at han flykter fra gjøremålene han har satt seg fordi du legger deg for mye bort i det.



Anonymous poster hash: c27e2...75c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forandrer seg ikke, så da er det opp til deg å finne ut om han representerer noe du vil ha i livet ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for deg er faktisk å komme deg vekk fra han, rett og slett bryte forholdet, vet det er et svar du kanskje ikke ville høre. Han tar ikke ansvar for egne handlinger og det kommer ikke til å forandre seg.

Endret av Emiliania
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor utsetter du deg selv for dette?



Anonymous poster hash: cb8b6...00d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du dumper han selvfølgelig. Fyren er ikke verdt ett sekund av din energi og bekymringer.



Anonymous poster hash: 38717...899
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet: hva konkret er det han klager på deg for?

Ellers kan jeg vel ikke gi deg andre råd enn at du kommer deg vekk fra ham før han bryter deg ned.



Anonymous poster hash: 81355...908
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kan du liste opp grunnen(e) til at det er fantastisk å være med ham?

- jeg kjenner jeg kunne tenke meg å se de grunnene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet: hva konkret er det han klager på deg for?

Ellers kan jeg vel ikke gi deg andre råd enn at du kommer deg vekk fra ham før han bryter deg ned.

Anonymous poster hash: 81355...908

Ts her.

Takk for så mange gode svar som rant inn fort!

Jeg kom ikke med så mange eksempler på hva det er han kjefter og klager på meg for (tok bare opp dette som skjedde i dag og det for 1 år siden ang. jobben han hadde).

Eksempel 1:

- Han kan se jeg har vasket hjemme, men det er ikke bra nok - fordi det som han ser gjenstår, er tomatflekkene på ovnen, hvor han laget tomatsuppe dagen før og sølte. Han bestemmer seg da for å stå å kjefte meg ut pga. at dette ikke ble først prioritert å vaske vekk da jeg begynte å vaske.

Eksempel 2:

- Han låner mitt busskort (fordi han ikke har eller ikke vil bruke sine penger på buss) også drar han avgårde et sted, og selvom han vet jeg skulle ut feks. kl 17.00 så gidder han ikke komme hjem for å gi meg busskortet. Spør jeg hvor han blir av, kjefter han og blir sint over at jeg i det hele tatt "orker" å spørre og "henge meg opp" i det.

Eksempel 3:

- Jeg hadde hatt en spontanabort, og kom hjem fra legen, som ba meg ta det med ro (Blødde veldig mye). Han tok helt av når han så meg så sliten da jeg kom hjem, "DU KLARER DA FOR FAEN IKKE GJØRE NOE RIKTIG!"... prøver å gå å legge for meg å slappe av litt, men det kan jeg ikke - da blir det et helvete, for hvem skal handle og lage middag? .. Jo, for meg ble det bare å ta på skoene igjen, handle mat og fikse resten.

Jeg har mange slike episoder og eksempler, men verst er det nesten med de episodene hvor han gjør noe feil, ikke rekker noe, ikke møter opp et sted - også legger han all skyld på meg, også får jeg en hel bøtte over meg over hva som feiler meg.

Anonymous poster hash: 3edd0...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager er du sammen med denne fyren? Og plis spar meg for at han er verdens beste kjæreste ellers, du kan ikke se for deg et liv uten han osv.

(Beklager, hengt for lenge på kg. Dette er standardsvarene)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste for deg er faktisk å komme deg vekk fra han, rett og slett bryte forholdet, vet det er et svar du kanskje ikke ville høre. Han tar ikke ansvar for egne handlinger og det kommer ikke til å forandre seg.

Du har helt rett. Det er problemet også, han klarer ikke stå for noe han gjør selv.

Til å med når han spiller, så kan han rope til meg på kjøkkenet: "FAEN at du måtte lage den LYDEN der nå! Gjorde slik at jeg TAPTE"

Ts

Anonymous poster hash: 3edd0...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes, du kan da ikke ha det sånn som dette resten av livet! :sjokkert:

Du fortjener uendelig mye bedre enn han her. Du er ikke ansvarlig for å hjelpe ham, du må begynne å ta hensyn til deg selv oppi alt dette her. Er du i et slikt forhold over lengre tid ender du opp med å tro på alt han sier; bryt med ham før du ender opp slik!



Anonymous poster hash: 81355...908
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit å høre om spontanaborten din forresten, håper det går bra med deg både fysisk og psykisk. Snakk om å strø salt i såret, den samboeren din er en følesemessig vampyr.



Anonymous poster hash: 81355...908
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen anelse om hva du gjør feil da? Få han til å kommunisere bedre å gi deg mer klare tilbakemldinger på hva du kan gjøre annerledes. Mulig du maser litt for mye som gjør at han flykter fra gjøremålene han har satt seg fordi du legger deg for mye bort i det.

Anonymous poster hash: c27e2...75c

Jeg gjør det helt motsatte av å mase - jeg er livredd for å kommentere og mase på han.

Jeg er jo også den som gjør alt hjemme, alt fra å skulle bare henge opp klærne våre til å lage mat (og handle inn) , all slags husvask osv. Så det er vondt når han alltid skal vise sinne ovenfor meg og bare kjefte.

En gang sa jeg, "Ta å gå å se deg i speilet, så kan du heler kjefte på deg selv om du MÅ han noen å rakke ned på!"... Da ble han så sint at han eksploderte, kalte meg både det ene og det andre.

Hvis det er noen som kommer i veien for ens mål her, er det nok heler han som stikker kjepper i hjula for meg, for å være helt ærlig.

Ts

Anonymous poster hash: 3edd0...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Wow, bare wow. Du kommer til å få sjokk når du engang finner deg en normal fyr og ser at det er absolutt IKKE sånn man skal bli behandlet i et forhold.

Noen folk kan bare ikke ta ansvar for sine valg og handlinger. Dump han!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Det er problemet også, han klarer ikke stå for noe han gjør selv.

Til å med når han spiller, så kan han rope til meg på kjøkkenet: "FAEN at du måtte lage den LYDEN der nå! Gjorde slik at jeg TAPTE"

Ts

Anonymous poster hash: 3edd0...bb7

Jeg har desverre vært der du er nå, med en mann som aldri tok ansvaret. Fikk skyld for at eksen strøk på matteeksamen - selv har jeg universitetsmatte og kunne lett ha hjulpet han, men han var for opptatt med å sitte og spille. Han sluttet å jobbe etter et halvt år, var drittlei og alt, og det siste halvåret vi bodde sammen søkte han heller ikke etter jobb. Og det var aaaaaldri hans feil eller skyld for situasjonen han satte seg i, alltid alle andre..

Så, jeg håper du kommer deg ut av dette fort, dette kommer bare til å fortsette å tære på deg, og det er bare unødvendig, egentlig. :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske fælt å kalle noen for en "taper", men han fyren der er vel noe av dem som kommer nærmest. Han gidder ikke jobbe, gidder ikke ta ansvar og er slem mot deg. Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke sett noen grunner til å fortsette i et slikt forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Det er problemet også, han klarer ikke stå for noe han gjør selv.

Til å med når han spiller, så kan han rope til meg på kjøkkenet: "FAEN at du måtte lage den LYDEN der nå! Gjorde slik at jeg TAPTE"

Ts

Anonymous poster hash: 3edd0...bb7

:fnise: Herregud, det høres ut som sønnen min når han snubler og roper "Mamma sin skyld!!!". Han er to år.

Anonymous poster hash: c0277...d06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...