Gå til innhold

Vanskelig å få jentevenner...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Har lest nedover på denne tråden, og en ting jeg reagerer litt på er at flere av dere sier: "Jeg har ikke noe til felles med jenter, jeg liker ikke mote, kjendiser osv."

Mine beste venner er jenter, og vi sitter definitivt ikke og prater om kjendiser eller mote.

Vi er ute og gjør ting, leker og har det artig, hopper i strikk, trener sammen, drar på ferier, eller stikker til skogs og telter ute, snakker om livet eller andre ting vi tenker på, spiller playstation osv..

Selvsagt prater vi også om gutter og den type ting, men det er sjeldent vi sitter på cafè og prater vas. Noen dager gir vi faen og dasser rundt uten sminke nærmest i joggedress og ser ut som slasker, hvilket er helt innafor hos oss, men vi pynter oss også og går på fest. - ergo det er ikke alltid Enten Eller.

Det skal sies at mine venner er ganske direkte, og til tider litt rappkjefta humormessig, men vi sier ting som de er på godt og vondt, og lar det være med det. Det setter jeg vanvittig stor pris på.

Det jeg egentlig ville frem til er at ikke Alle jenter sitter på cafè og baksnakker, mens de diskuterer de nyeste trendene.

En annen ting jeg har sett er at hvis man er frampå med nye jenter man liker, så er de veldig ofte åpen for å bli kjent. Man må bare være tydelig nok: "Jeg digger deg! Du er sinnsykt morsom, bli med å finn på noe en dag!"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lord have mercy, dette kunne jeg skrevet selv! Du bor vel ikke tilfeldigvis i Trondheim? :-P

Anonymous poster hash: 0d4cb...8bd

Jeg bor i trondheim, jeg skrev litt over her. :)

Men jeg har som sagt ikke veldig mange ting til felles med jenter flest, så det er jo noe av problemet..

Anonymous poster hash: bc709...9ab

Har litt samme problemer og jeg er også fra Trondheim:)

Anonymous poster hash: ee64d...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt samme problemer og jeg er også fra Trondheim:)

Anonymous poster hash: ee64d...1f9

Jeg også!!

Anonymous poster hash: bc39a...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også!!

Anonymous poster hash: bc39a...d98

Hva er det med oss trøndere..

Anonymous poster hash: bc39a...d98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Jeg er fra Bergen, men studerer på østlandet nå. Flytter tilbake vestover i løpet av våren :)

Tusen takk for mange gode tips! Veldig godt å se at det er flere i samme båt her..



Anonymous poster hash: 2caaf...ed8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg skulle skulle skrevet det selv. Ble mye mobbet, utstøtt og herset med av jenter i oppveksten og det satt seg veldig fast, i form av at jeg alltid føler meg i veien og uvelkommen sammen med jenter. Det er kjempeflaut sammen med typen sine kompisers kjærester, som alle er venninner seg i mellom og veldig jente-jenter alle sammen. Så jeg føler meg ganske viggo i de situasjonene.

Har ingen gode råd å gi, men håper det ordner seg for det.



Anonymous poster hash: 87717...c5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sliter litt med det samme, spesielt når jeg har kommet i voksen alder og skal skaffe meg nye venner. Jeg bor ikke i hjemmebygda, og nå bor jeg på enda en ny plass. Jeg har ikke problemer med å få god kontakt med de jeg jobber sammen med, og ikke med damene til kompisen til mannen. Men jeg har problemer med å bli venninner med de. De blir likssom bare bekjente, og ikke gode venninner jeg henger sammen med. Jeg er vel litt feig med å være frempå og spørre om de vil komme på besøk, eller jeg kan ta meg en tur, eller om vi kan finne på noe. Føler meg usikker på meg selv og redd for jeg skal virke påtrengende. Møter jeg tilfeldigvis på de så kan jeg si hei og slå an en prat. Men jeg har lyst på noen gode venninner her jeg bor nå :O Føler alle har gode venninner fra før, så hva skal de med flere?

Skulle gjerne vist hva de tenker om meg, om jeg er ei jente de liker og kunne tenkt seg å bli kjent med, eller om jeg kun blir som en bekjent og ikke noe mere. Skulle ønske jeg var skikkelig utadvent og frempå og uredd. Og bare hoppet i det og tok kontakt. Men det er ikke så lett.



Anonymous poster hash: bca91...9c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om jeg skulle skulle skrevet det selv. Ble mye mobbet, utstøtt og herset med av jenter i oppveksten og det satt seg veldig fast, i form av at jeg alltid føler meg i veien og uvelkommen sammen med jenter. Det er kjempeflaut sammen med typen sine kompisers kjærester, som alle er venninner seg i mellom og veldig jente-jenter alle sammen. Så jeg føler meg ganske viggo i de situasjonene.

Har ingen gode råd å gi, men håper det ordner seg for det.

Anonymous poster hash: 87717...c5e

Dette kunne jeg skrevet..

Anonymous poster hash: 89280...00a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt samme problemer og jeg er også fra Trondheim:)

Anonymous poster hash: ee64d...1f9

Haha...

Hei,

Har lest nedover på denne tråden, og en ting jeg reagerer litt på er at flere av dere sier: "Jeg har ikke noe til felles med jenter, jeg liker ikke mote, kjendiser osv."

Mine beste venner er jenter, og vi sitter definitivt ikke og prater om kjendiser eller mote.

Vi er ute og gjør ting, leker og har det artig, hopper i strikk, trener sammen, drar på ferier, eller stikker til skogs og telter ute, snakker om livet eller andre ting vi tenker på, spiller playstation osv..

Selvsagt prater vi også om gutter og den type ting, men det er sjeldent vi sitter på cafè og prater vas. Noen dager gir vi faen og dasser rundt uten sminke nærmest i joggedress og ser ut som slasker, hvilket er helt innafor hos oss, men vi pynter oss også og går på fest. - ergo det er ikke alltid Enten Eller.

Det skal sies at mine venner er ganske direkte, og til tider litt rappkjefta humormessig, men vi sier ting som de er på godt og vondt, og lar det være med det. Det setter jeg vanvittig stor pris på.

Det jeg egentlig ville frem til er at ikke Alle jenter sitter på cafè og baksnakker, mens de diskuterer de nyeste trendene.

En annen ting jeg har sett er at hvis man er frampå med nye jenter man liker, så er de veldig ofte åpen for å bli kjent. Man må bare være tydelig nok: "Jeg digger deg! Du er sinnsykt morsom, bli med å finn på noe en dag!"

Har prøvd dette, men de ender alltid opp med masse interne referanser som jeg ikke henger med på, selv om de sikkert ikke ser det selv. Ofte om et tv-program, noen kjendiser eller en kjekk gutt de kjenner som jeg ikke aner hvem er.

Eksempel:

Jente: "Jeg har så stor rumpe i denne chille joggebuksa! Nye Kim Kardashian hehehe"

Meg: ....aner nesten ikke hvordan Kim så ut før i 2015.

Jeg er snill, hyggelig, velstelt, hygienisk, morsom os.v. Får ofte klemmer og lignende. Men jeg har nok for sære interesser. Guttene digger meg, da.

Anonymous poster hash: bc709...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha...

Har prøvd dette, men de ender alltid opp med masse interne referanser som jeg ikke henger med på, selv om de sikkert ikke ser det selv. Ofte om et tv-program, noen kjendiser eller en kjekk gutt de kjenner som jeg ikke aner hvem er.

Eksempel:

Jente: "Jeg har så stor rumpe i denne chille joggebuksa! Nye Kim Kardashian hehehe"

Meg: ....aner nesten ikke hvordan Kim så ut før i 2015.

Jeg er snill, hyggelig, velstelt, hygienisk, morsom os.v. Får ofte klemmer og lignende. Men jeg har nok for sære interesser. Guttene digger meg, da.

Anonymous poster hash: bc709...9ab

Kanskje du har truffet feil type jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det sånn selv, og har nesten bare jentevenner. Føler meg mest komfortabel med jenter, og trives egentlig best med at de jeg har nærmest er av det motsatte kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 og befinner meg i Gjøvik om noen av dere skulle befinne dere samme sted. Er forsåvidt i samme båt som dere :)

Anonymous poster hash: 1131b...1ac

Jeg er også 24 og befinner meg i Gjøvik =)

Anonymous poster hash: 62557...97f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS må være min tvillingsøster eller noe sånt. Jeg er i samme båt og bor i Oppland. Jeg får ikke til å smalltalke og har til nå hatt best kontakt med gutter, noe som er uaktuelt for meg når jeg er i forhold slik at det ikke skal gå utover typen min.

Jeg har nesten kun "gutteinteresser" som gaming og teknologi og bryr meg ikke stort om jentegreier. Det er litt plagsomt..



Anonymous poster hash: 43c70...ebe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at jeg kjenner meg veldig igjen på det som blir skrevet her. For meg så var det sånn at jeg hadde mange venner på ungdomsskolen å når jeg fikk på vidregående. Men i ettertid så har jeg mistet mange av de jeg hadde da :/ Pga flytting å andre grunner. Så nå sitter jeg her da :/ som viggo venneløs.. Så nå er det vanskelig å bli kjent med nye folk syns jeg :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Min erfaring er at nære vennskap mellom venninner er veldig annerledes enn kameratskap mellom menn. Kamerater gjør ting sammen, men det er sjelden at de betror seg til hverandre om sitt innerste. Det gjør kvinner, når de stoler fullt og helt på sin venninne.

Jeg har alltid hatt mange venninner, og alltid en eller to som jeg kunne snakke med alt om. Når jeg har flyttet har jeg gått inn for å holde kontakten, selv om jeg er blitt kjent med nye kvinner og fått nye, nære vennskap.

Du spør hva som skal til. Jeg mener at svaret er åpenhet, evnene til å lytte og viljen til å gi av seg selv. Forleden traff jeg en kvinne på et seminar. Vi kom i prat, oppdaget at vi hadde en del fellesnevnere, og avtalte å ta et glass vin sammen etter middagen. Jeg likte henne umiddelbart, og hun meg. Det ble jenteprat halve natten. Vi kjenner ikke hverandre, men er åpen for nye vennskap. Det er spennende og givende. Altså må du tørre :)




Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest alle svarene, så sorry om jeg gjentar ting..

Jeg sliter litt med det samme, men er eldre enn deg. Har kommet frem til at hovedgrunnen er at mange gutter krever mye mindre av et vennskap - og kan være kompis igjen på sparket selv om man ikke har truffet hverandre på lenge. Med jenter føler jeg at jeg må investere mye mer tid og følelser i relasjonen for at det skal bli et holdbart vennskap. Jeg har ikke overskudd til det da jeg jobber mye og har behov for en del alenetid, derfor har jeg ikke mange nære venninner. Dette er bare en observasjon jeg har gjort basert på mine egne erfaringer, så det stemmer helt sikkert ikke for alle jenter/gutter/personer altså...

Det har også litt praktiske grunner for meg, jeg har studert og jobber innenfor et fagfelt med mest menn, ergo møter jeg/omgås jeg flest menn sånn til daglig. Jeg har én veldig feminin interesse, og gjennom den har jeg aktivt gått inn for å møte andre jenter og fått noen venninner der, så det kan være et godt tips :)

Jeg har også en del interesser jeg synes det er vanskelig å finne jenter som har, som også vil bli venn med andre jenter.. Feks dataspill/nerdeting. Føler at mange jenter som liker slike ting har bestemt seg for at de er "guttejenter" og ikke vil bli venn med jenter, men helst vil være eneste jente i guttegjengen. Ergo synes jeg som allerede har vansker for å bli kjent med folk at de er ennå vanskeligere å komme inn på. Jeg skulle ønske flere av disse "liker best gutter jeg!"-jentene var mer åpne for at andre jenter kan være som dem og faktisk være bra vennemateriale, istedet for å føle seg truet når andre jenter også vil være en del av deres kompisgjeng...



Anonymous poster hash: 20920...7a5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...