Gå til innhold

Vanskelig å få jentevenner...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et slags problem som jeg egentlig har hatt hele livet, ihvertfall siden ungdomsskolen, og det er at jeg har vanskelig for å bli skikkelig venn med jenter. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har 2 stk mer eller mindre nære venninner, resten av jentevennene mine er mer bekjentskaper som har sine venninner på andre kanter. Disse to bestevenninnene mine bor ikke i samme by som meg engang.

Jeg har alltid vært veldig populær blant gutta, på vennskapelig nivå. Men det er nesten som at jeg ikke vet hvordan man snakker med jenter engang? Nå er jeg i et forhold og det er ganske seriøst, så jeg føler det er feil å henge med kompisgjengen hele tiden. I tillegg vil jo gjerne kjæresten min ha sine kamerater i fred, selv om jeg syns det er lettere å komme i prat med dem enn med kjærestene deres igjen.

Jeg er absolutt ikke en bitch, og tror ikke at jenter ser på meg slik heller, men jeg aner bare ikke hva jeg skal snakke om? Hvordan får man venninner som man har livet ut? Jeg føler meg ofte ensom fordi kjæresten min har en stor gjeng med gode kamerater, og jeg har to nære venninner som jeg får sett kanskje 2-3 ganger i året. Jeg tror at begge ser på meg som en av sine beste venner, men ikke den beste, som de går med ting til først. Jeg er et veldig selskapsdyr, og vil gjerne ha venninner som jeg bare kan dra til på sparket og sitte og prate med og drikke vin en hel kveld, og ha vennskap som varer mer enn 2-3 år før man egentlig aldri prater sammen mer.

Jeg vet ikke hva jeg gjør feil.. Noen i samme båt? Noen med tips? Jeg er 24 år gammel så føler at dette er tragisk, virker som at alle har en kjempetett klikk med venninner de har kjent hele livet allerede.



Anonymous poster hash: 2caaf...ed8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et slags problem som jeg egentlig har hatt hele livet, ihvertfall siden ungdomsskolen, og det er at jeg har vanskelig for å bli skikkelig venn med jenter. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har 2 stk mer eller mindre nære venninner, resten av jentevennene mine er mer bekjentskaper som har sine venninner på andre kanter. Disse to bestevenninnene mine bor ikke i samme by som meg engang.

Jeg har alltid vært veldig populær blant gutta, på vennskapelig nivå. Men det er nesten som at jeg ikke vet hvordan man snakker med jenter engang? Nå er jeg i et forhold og det er ganske seriøst, så jeg føler det er feil å henge med kompisgjengen hele tiden. I tillegg vil jo gjerne kjæresten min ha sine kamerater i fred, selv om jeg syns det er lettere å komme i prat med dem enn med kjærestene deres igjen.

Jeg er absolutt ikke en bitch, og tror ikke at jenter ser på meg slik heller, men jeg aner bare ikke hva jeg skal snakke om? Hvordan får man venninner som man har livet ut? Jeg føler meg ofte ensom fordi kjæresten min har en stor gjeng med gode kamerater, og jeg har to nære venninner som jeg får sett kanskje 2-3 ganger i året. Jeg tror at begge ser på meg som en av sine beste venner, men ikke den beste, som de går med ting til først. Jeg er et veldig selskapsdyr, og vil gjerne ha venninner som jeg bare kan dra til på sparket og sitte og prate med og drikke vin en hel kveld, og ha vennskap som varer mer enn 2-3 år før man egentlig aldri prater sammen mer.

Jeg vet ikke hva jeg gjør feil.. Noen i samme båt? Noen med tips? Jeg er 24 år gammel så føler at dette er tragisk, virker som at alle har en kjempetett klikk med venninner de har kjent hele livet allerede.

Anonymous poster hash: 2caaf...ed8

Kunne skrevet dette selv.. Hvor bor du, og hva er interessene dine? :)

Anonymous poster hash: 56d83...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg også godt igjen.. Sliter med å få venner av begge kjønn egentlig, føler jeg alltid bare er en reserveløsning. Men så legger jeg kanskje ikke sjela mi i det heller, jeg har aldri hatt særlig mange venner og trives ganske greit i eget selskap.

Har dessverre ingen tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på samme måte.

Jeg har kun gutte-interesser, som gaming, teknologi, sport, programmering, og blåser i såpeserier og slikt.
Samtidig er jeg sosial og ekstrovert, har langt blondt hår, og bruker tid på trening, sminke og klær.

Pga dette frastøter jeg meg jenter på begge sider. De jentene som bryr seg om fest, mote og trening, synes jeg er "for nerd" pga hobbyene mine.
De jentene som er nerder, har sikkert opplevd mobbing fra folk som ser ut som meg tidligere, og liker ikke å connecte.

Har et hav og guttevenner og 2-3 venninner, så klarer meg med det. :) Men drømmer ofte om litt fler venninner å ta et jente-vors eller en jente-middag med.



Anonymous poster hash: bc709...9ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et hav og guttevenner

Anonymous poster hash: bc709...9ab

*AV skulle det stå. Haha

Anonymous poster hash: bc709...9ab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg igjen. Jeg kommer alltid mer i kontakt med gutter, enn med jenter. Vett ikke hvorfor. Jeg føler jenter er for kompliserte for min del. Jeg er 26 år. Men jeg liker typiske "jenteting" slik som interiør, matlaging osv. Men bryr meg ikke så veldig mye om mote og å ha status. Jeg kommer fra Stavanger



Anonymous poster hash: 84c97...a4a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et slags problem som jeg egentlig har hatt hele livet, ihvertfall siden ungdomsskolen, og det er at jeg har vanskelig for å bli skikkelig venn med jenter. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har 2 stk mer eller mindre nære venninner, resten av jentevennene mine er mer bekjentskaper som har sine venninner på andre kanter. Disse to bestevenninnene mine bor ikke i samme by som meg engang.

Jeg har alltid vært veldig populær blant gutta, på vennskapelig nivå. Men det er nesten som at jeg ikke vet hvordan man snakker med jenter engang? Nå er jeg i et forhold og det er ganske seriøst, så jeg føler det er feil å henge med kompisgjengen hele tiden. I tillegg vil jo gjerne kjæresten min ha sine kamerater i fred, selv om jeg syns det er lettere å komme i prat med dem enn med kjærestene deres igjen.

Jeg er absolutt ikke en bitch, og tror ikke at jenter ser på meg slik heller, men jeg aner bare ikke hva jeg skal snakke om? Hvordan får man venninner som man har livet ut? Jeg føler meg ofte ensom fordi kjæresten min har en stor gjeng med gode kamerater, og jeg har to nære venninner som jeg får sett kanskje 2-3 ganger i året. Jeg tror at begge ser på meg som en av sine beste venner, men ikke den beste, som de går med ting til først. Jeg er et veldig selskapsdyr, og vil gjerne ha venninner som jeg bare kan dra til på sparket og sitte og prate med og drikke vin en hel kveld, og ha vennskap som varer mer enn 2-3 år før man egentlig aldri prater sammen mer.

Jeg vet ikke hva jeg gjør feil.. Noen i samme båt? Noen med tips? Jeg er 24 år gammel så føler at dette er tragisk, virker som at alle har en kjempetett klikk med venninner de har kjent hele livet allerede.

Anonymous poster hash: 2caaf...ed8

Sånn er det ikke for alle. De som opplever å ha nære venner de har kjent hele livet bor gjerne på hjemplassen hele livet også, tror jeg. Eller de er gode å opprettholde kontakt.

Du må bli god på "smalltalk". Dvs at du snakker med damer, finner fellespunkt og felles interesser, finner damer som både du og dem vil ha videre kontakt med. Snakk om vær og nyheter, generelle ting, deretter andre ting som er naturlig. Etterhvert peiler dere inn på hverandre (eller ikke), og snakker om mer personlige ting. Dette kan ta tid, og er kanskje avhengig av at du møter dem jevnlig over tid. Sånn sett er interesser og sport gode møteplasser.

Jeg kjenner meg igjen litt her. Jeg har mye kontakt med diverse bekjente, men det er få jeg virkelig finner tonen med. Når jeg gjør det, oppmuntrer jeg diskret til en videre kontakt, men det kan ta litt tid. En må gjerne bli litt godt kjent (særlig i voksen alder) før en drar det videre til venninnekveld, samvær med mennene også, osv.

Jeg opplever at jeg møter noen gjennom hundeklubben, noen gjennom jobb, og noen gjennom andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et slags problem som jeg egentlig har hatt hele livet, ihvertfall siden ungdomsskolen, og det er at jeg har vanskelig for å bli skikkelig venn med jenter. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har 2 stk mer eller mindre nære venninner, resten av jentevennene mine er mer bekjentskaper som har sine venninner på andre kanter. Disse to bestevenninnene mine bor ikke i samme by som meg engang.

Jeg har alltid vært veldig populær blant gutta, på vennskapelig nivå. Men det er nesten som at jeg ikke vet hvordan man snakker med jenter engang? Nå er jeg i et forhold og det er ganske seriøst, så jeg føler det er feil å henge med kompisgjengen hele tiden. I tillegg vil jo gjerne kjæresten min ha sine kamerater i fred, selv om jeg syns det er lettere å komme i prat med dem enn med kjærestene deres igjen.

Jeg er absolutt ikke en bitch, og tror ikke at jenter ser på meg slik heller, men jeg aner bare ikke hva jeg skal snakke om? Hvordan får man venninner som man har livet ut? Jeg føler meg ofte ensom fordi kjæresten min har en stor gjeng med gode kamerater, og jeg har to nære venninner som jeg får sett kanskje 2-3 ganger i året. Jeg tror at begge ser på meg som en av sine beste venner, men ikke den beste, som de går med ting til først. Jeg er et veldig selskapsdyr, og vil gjerne ha venninner som jeg bare kan dra til på sparket og sitte og prate med og drikke vin en hel kveld, og ha vennskap som varer mer enn 2-3 år før man egentlig aldri prater sammen mer.

Jeg vet ikke hva jeg gjør feil.. Noen i samme båt? Noen med tips? Jeg er 24 år gammel så føler at dette er tragisk, virker som at alle har en kjempetett klikk med venninner de har kjent hele livet allerede.

Anonymous poster hash: 2caaf...ed8

Hei :)

Jeg er flinkere til å få jentevenner enn guttevenner. Kan i alle fall fortelle hvordan jeg har blitt kjent med nye jenter i senere år.

De fleste har jeg enten blitt kjent med gjennom andre jentevenner av meg. Har hengt mye sammen og så har det bare blitt naturlig at alle tre henger sammen, så etterhvert kjenner du hun nye jenta og. (men med tanke på at du hadde få jentevenner fra før av så blir det kanskje litt vanskelig.)

En annen måte jeg pleier å bli kjent med nye jenter er gjennom fest. Hvis jeg finner ei jente jeg går bra overens med og snakker med store deler av kvelden så er jeg egentlig bare veldig direkte: "Du var kul, du må bli med på vorset jeg skal ha til helga! :D" Da vil det være naturlig å adde henne på face. Og for at det ikke bare skal bli med det fyllesnakket. Så kan du snakke til henne på facebook neste dag og for eksempel nevne noe som skjedde kvelden før som dere syntes var morsomt, eventuelt bare si: Takk for i går, var en bra kveld! Jeg legger deg til på vors eventen til helga :D Håper du kommer!" Hvis hun kommer da, og dere fortsatt klikker. Så vil hun sannynligvis invitere deg til noe neste gang hun skal på noe.

Det er også greit å slenge ut invitasjoner til ting. Hvis du for eksempel vet at du skal på noe som du fint kunne tatt flere med på. Så kan du casual (på fylla) slenge ut: "Jeg skal der og der til fredag, bare å bli med :D" For så å nevne det igjen på face dagen derpå. eller den dagen det gjelder: Hvis du ville være med så tenkte vi å gå i syv tiden" eller lignende.

Man må vel rett og slett bare virke imøtekommende og invitere til diverse ting på en casual måte.

Det er også enkelt å bli kjent med jenter gjennom ulike studentgreier, studenthåndball, fotball osv.

Anonymous poster hash: c64b4...95b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter veldig med å få venner generelt sett. Har nylig flyttet til ett nytt sted, men vet bare ikke hvordan jeg skal ta kontakt. Føler alle er så opptatt meg seg og sitt, og at jeg bare vil trenge meg på dersom jeg spør om å finne på noe. Er i begynnelsen av 20 årene i Stavanger.



Anonymous poster hash: ac592...cc8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 og befinner meg i Gjøvik om noen av dere skulle befinne dere samme sted. Er forsåvidt i samme båt som dere :)

Anonymous poster hash: 1131b...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et slags problem som jeg egentlig har hatt hele livet, ihvertfall siden ungdomsskolen, og det er at jeg har vanskelig for å bli skikkelig venn med jenter. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har 2 stk mer eller mindre nære venninner, resten av jentevennene mine er mer bekjentskaper som har sine venninner på andre kanter. Disse to bestevenninnene mine bor ikke i samme by som meg engang.

Jeg har alltid vært veldig populær blant gutta, på vennskapelig nivå. Men det er nesten som at jeg ikke vet hvordan man snakker med jenter engang? Nå er jeg i et forhold og det er ganske seriøst, så jeg føler det er feil å henge med kompisgjengen hele tiden. I tillegg vil jo gjerne kjæresten min ha sine kamerater i fred, selv om jeg syns det er lettere å komme i prat med dem enn med kjærestene deres igjen.

Jeg er absolutt ikke en bitch, og tror ikke at jenter ser på meg slik heller, men jeg aner bare ikke hva jeg skal snakke om? Hvordan får man venninner som man har livet ut? Jeg føler meg ofte ensom fordi kjæresten min har en stor gjeng med gode kamerater, og jeg har to nære venninner som jeg får sett kanskje 2-3 ganger i året. Jeg tror at begge ser på meg som en av sine beste venner, men ikke den beste, som de går med ting til først. Jeg er et veldig selskapsdyr, og vil gjerne ha venninner som jeg bare kan dra til på sparket og sitte og prate med og drikke vin en hel kveld, og ha vennskap som varer mer enn 2-3 år før man egentlig aldri prater sammen mer.

Jeg vet ikke hva jeg gjør feil.. Noen i samme båt? Noen med tips? Jeg er 24 år gammel så føler at dette er tragisk, virker som at alle har en kjempetett klikk med venninner de har kjent hele livet allerede.

Anonymous poster hash: 2caaf...ed8

Lord have mercy, dette kunne jeg skrevet selv! Du bor vel ikke tilfeldigvis i Trondheim? :-P

Anonymous poster hash: 0d4cb...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lord have mercy, dette kunne jeg skrevet selv! Du bor vel ikke tilfeldigvis i Trondheim? :-P

Anonymous poster hash: 0d4cb...8bd

Jeg bor i trondheim, jeg skrev litt over her. :)

Men jeg har som sagt ikke veldig mange ting til felles med jenter flest, så det er jo noe av problemet..

Anonymous poster hash: bc709...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har samme "problem".
Har et par venninner, men de har nå begynt å få barn og slikt, så nå har vi plutselig helt forskjellige interesser, selv om vi fortsatt er venner.

Jeg har mange kompiser, og jeg liker dem jo, men jeg merker jo at de syns det er ubehagelig/rart at jeg sier ja til å bli med på fotballkamp uten å spørre mannen om han vil være med eller spørre dem om mannen kan bli med.

Slenger meg på her, bare sånn for å få inspirasjon til hvordan man egentlig kommer i kontakt med jenter og blir venner med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i trondheim, jeg skrev litt over her. :)

Men jeg har som sagt ikke veldig mange ting til felles med jenter flest, så det er jo noe av problemet..

Anonymous poster hash: bc709...9ab

Åå, så ikke det jeg:) men seriøst så sliter jeg selv med det. Er nesten litt flaut å møte kjærestene til min samboers kompiser, for jeg vet ikke hva jeg skal prate om jeg heller.. Er verken interessert i mote eller andre typiske jenteting:-P slitsomt egentlig, blir litt "ensomt", da jeg også har kuttet ned kontakten med kompisgjengen av hensyn til sambo..

Anonymous poster hash: 0d4cb...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så ikke det jeg:) men seriøst så sliter jeg selv med det. Er nesten litt flaut å møte kjærestene til min samboers kompiser, for jeg vet ikke hva jeg skal prate om jeg heller.. Er verken interessert i mote eller andre typiske jenteting:-P slitsomt egentlig, blir litt "ensomt", da jeg også har kuttet ned kontakten med kompisgjengen av hensyn til sambo..

Anonymous poster hash: 0d4cb...8bd

Hva er du interessert i? :)

Ja, jeg føler meg litt dårlig når jeg ikke vet hva folk prater om. Hvis det for eksempel er en kjendis eller en musikkvideo som "alle" har sett. Eller et problem innad i gjengene deres. Jeg bare spiller med...

Anonymous poster hash: bc709...9ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er eneste grunnen til at jeg ikke har jentevenner. Når selv jenter ikke engang vil være venner med andre jenter, hvorfor skal da gutten gidde? ;)

Dessuten mister man jo kontakten med venner jo eldre man blir, så ikke ta det så tungt. Prøver du aktivt å møte andre? Mange jenter er for passive når det kommer til det meste, og klager deretter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemer med jenter er at de tar på seg oppgaven av å være moralens hersker, normalitetens hersker, snille piker og prøver å strekke seg over alt dette på en gang. De stiller masete og kjedelige spørsmål hele tiden, men kaller det å være reflektert osv. Nei, jenter utfordrer tankene og speilbildet sitt altfor lite og bør lære seg å slappe av og la folk være i fred med sitt. Det finnes mange stilige jenter der ute som klarer å være venninner, men det krever faktisk en viss dose "jeg orker ikke å bry meg om hva/hvordan/hvorforerhunsånn?" oppførsel. De er behagelige å være rundt, og det er de som får seg venninner som varer livet ut. Resten får seg venninner som de treffer på kafe innimellom, kanskje hvis man finner på noe. Men ikke mer enn det.



Anonymous poster hash: 17209...864
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du aktivt å møte andre? Mange jenter er for passive når det kommer til det meste, og klager deretter...

Dette stemmer, faktisk. Det er en viss type "Jeg er interessert i å treffe mennesker, men det blir jo galskap å virkelig gå inn for det for det blir jo nedverdigende". Og når de først får seg en potensiell venninne så spør de uhøflige spørsmål for å fremheve seg selv - bleh.

Men dette er jo den type jente, da. Det finnes faktisk flere sorter...

Anonymous poster hash: 17209...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer, faktisk. Det er en viss type "Jeg er interessert i å treffe mennesker, men det blir jo galskap å virkelig gå inn for det for det blir jo nedverdigende". Og når de først får seg en potensiell venninne så spør de uhøflige spørsmål for å fremheve seg selv - bleh.

Men dette er jo den type jente, da. Det finnes faktisk flere sorter...

Anonymous poster hash: 17209...864

På en måte skjønner jeg de godt. De har fått alt servert. Å faktisk utvikle en personlighet eller kvaliteter, å faktisk være litt frempå og gjøre en innsats, er totalt uhørt for de. Grunnen til at mange har guttevenner er fordi de er attraktive. Prøv å være en uattraktiv jente i 18-30 års alderen. Ække mange gutter som gidder være venner med de.

Andre jenter gidder ikke servere dem, og derfor sitter de igjen med færre jentevenner. Så simpelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...