Gå til innhold

Mannen utro, to felles barn, han bor fortsatt hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville bytta lås på døren og pakket tingene hans og fått foreldrene til å hente de.



Anonymous poster hash: caef1...5e2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut med alle ting, skifte lås og dratt han på mekling. Ordnet 50/50 eller annenhver helg eller hvordan dere vil ha det og la han takke seg selv for å ikke holde pikken innabords. Er man i forhold så er man i forhold. Greit du sikkert ikke er så veldig interessert i sex når du er gravid, men det er visst vanskelig for mannfolk å skjønne. Trangsynt å idiotisk å være utro. Har null toleranse for sånt.

Anonymous poster hash: ae799...a11

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om dine foreldre kommer hjem til dere? Altså, du sier at han må dra innen feks. to dager, hvis han ikke har dratt da kommer du til å be foreldrene dine hjelpe deg med å få han ut. Så får de komme og snakke til han. Jeg regner med det blir ille å dra inn venner, det er derfor jeg foreslår foreldre.

Hvis jeg hadde stått i situasjonen hadde jeg ringt brødrene mine.



Anonymous poster hash: 50bfa...272
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... for en situasjon. Jeg synes han er rimelig frekk som ikke kommer seg ut av DITT hjem. Samvær med barna handler ikke om at foreldrene må bo sammen mot den ene sitt ønske. Heldigvis er det du som eier - skift lås (seriøst), og si at du fjerner tingene hans om han ikke gjør det selv. Evt. kan du be noen i hans familie (foreldrene, stakkars folk) om å ta med tingene hans, siden du blir dårlig av å se den utro mannen dag inn og dag ut. De skjønner nok....

Håper det ordner seg. Synes du har visst tålmodighet nok allerede. Jeg hadde IKKE godtatt at fyren ble boende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Har dere vært på mekling?

Tenker angående ungene?

For at du skal ha omsorgen alene må han melde flytting. Flytter du , må han skrive under på at ungene dine flytter sammen med deg om de er hans unger også.

Kan være det han ikke vil? Er vel redd for å miste ungene sine?

Men jeg skjønner din frustrasjon, har selv opplevd at menn kan være veldig vanskelig å få ut.

Han trodde vel med tiden at du skulle bare godta det og livet gå sin gang.

Du får gjøre som jeg gjorde engang. Skifte lås og be han komme en dag og hente resten av tingene hans. Sett de ut i garasjen eller en bod den aktuelle dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AryaKillie

Si at han har 1 uke til å komme seg ut av huset ellers ringer du politiet. han tror sikkert at bare han blir der lenge nok så vil du glemme alt og ting vil bli som før. Sett hardt mot hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle er dere?

Var han utro fordi du var gravid? Eller har forholdet skrantet en stund?

Det tar tid å finne seg et nytt sted å bo, så du får be han flytte hjem til foreldrene, fordi han burde respektere dine følelser siden han valgte å være utro. Samtidig ønsker han å se barna sine, i spesielt nå som dere har baby, så da kunne dere lage en avtale om at han kan komme ofte å se babyen, og 3 åringen selvsagt.

Om du får han litt på avstand, og han får tid til å tenke seg om ved å ikke være med deg, så vil han skjønne. Foreldrene hans vil kanskje prate med han og.

Kanskje dere finner tilbake til hverandre en dag, hvem vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må klare å finne seg en leilighet, hvis han ikke har jobb, så kan han få hjelp hos NAV. Du har gitt han endel sjanser på å komme seg ut. Ville skiftet lås, men sendt han en melding at låsen er skiftet og at han ikke er velkommen annet en å hente tingene. Ville satt tingene hans i boden. Eventuelt kan du jo ta nøkkelen hans, det er litt lettere.

Det bugner jo over av utleie leiligheter på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere?

Var han utro fordi du var gravid? Eller har forholdet skrantet en stund?

Det tar tid å finne seg et nytt sted å bo, så du får be han flytte hjem til foreldrene, fordi han burde respektere dine følelser siden han valgte å være utro. Samtidig ønsker han å se barna sine, i spesielt nå som dere har baby, så da kunne dere lage en avtale om at han kan komme ofte å se babyen, og 3 åringen selvsagt.

Om du får han litt på avstand, og han får tid til å tenke seg om ved å ikke være med deg, så vil han skjønne. Foreldrene hans vil kanskje prate med han og.

Kanskje dere finner tilbake til hverandre en dag, hvem vet?

...har du lest HI?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt det opp når dere er til mekling?

Jeg ville tilbudt ham å la tingene blå stående inntil videre, men han får flytte på hybel/hjem til foreldre eller venner.

Anonymous poster hash: 6689b...503

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere?

Var han utro fordi du var gravid? Eller har forholdet skrantet en stund?

Det tar tid å finne seg et nytt sted å bo, så du får be han flytte hjem til foreldrene, fordi han burde respektere dine følelser siden han valgte å være utro. Samtidig ønsker han å se barna sine, i spesielt nå som dere har baby, så da kunne dere lage en avtale om at han kan komme ofte å se babyen, og 3 åringen selvsagt.

Om du får han litt på avstand, og han får tid til å tenke seg om ved å ikke være med deg, så vil han skjønne. Foreldrene hans vil kanskje prate med han og.

Kanskje dere finner tilbake til hverandre en dag, hvem vet?

Utro fordi hun var gravid?!?😳 what? Han var utro mens hun var gravid, får da inderlig håpe at ikke det var grunnen 😳

Anonymous poster hash: bb9fe...a4b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære deg TS.

Jeg vet at utroskap er tungt å fordøye uansett grunn. Men dere har to små barn... Hva med å svelge noen kameler og forsøke å jobbe med forholdet. Gå i terapi. Få litt avlastning med barna og begynn å date litt igjen.

Man kan ikke gi opp ved første motstand når man har barn sammen.

Jeg har selv opplevd nesten det samme og det var jæ.... tøft. Men vi jobbet oss i gjennom det og har kommet veldig styrket ut av det.

Anonymous poster hash: 49a9d...140

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg TS.

Jeg vet at utroskap er tungt å fordøye uansett grunn. Men dere har to små barn... Hva med å svelge noen kameler og forsøke å jobbe med forholdet. Gå i terapi. Få litt avlastning med barna og begynn å date litt igjen.

Man kan ikke gi opp ved første motstand når man har barn sammen.

Jeg har selv opplevd nesten det samme og det var jæ.... tøft. Men vi jobbet oss i gjennom det og har kommet veldig styrket ut av det.

Anonymous poster hash: 49a9d...140

Man er hvertfall ikke utro når man har en gravid dame hjemme, det er mye verre enn hvis ikke hun var det spør du meg.

Anonymous poster hash: bb9fe...a4b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere?

Hva har det med saken å gjøre? De har to barn.

Var han utro fordi du var gravid? Eller har forholdet skrantet en stund?

Hva har det med saken å gjøre?

Det tar tid å finne seg et nytt sted å bo,

Nå har det gått to måneder

så du får be han flytte hjem til foreldrene,

Det har hun gjort

fordi han burde respektere dine følelser siden han valgte å være utro.

Hennes følelser? Hun har gjort det slutt/vil skilles

Samtidig ønsker han å se barna sine, i spesielt nå som dere har baby, så da kunne dere lage en avtale om at han kan komme ofte å se babyen, og 3 åringen selvsagt.

Selvfølgelig, og hun skriver det er jo derfor hun ikke har kasta ham ut, hun ser verdien av å kunne samarbeide

Om du får han litt på avstand, og han får tid til å tenke seg om ved å ikke være med deg, så vil han skjønne.

? Hva skal han skjønne? Spørsmålet er hvordan få ham bokstavelig talt litt på avstand

Foreldrene hans vil kanskje prate med han og.

Om hva? Har han flytta, er akkurat dette problemet løst (andre oppstår, men )

Kanskje dere finner tilbake til hverandre en dag, hvem vet?

Jeg har vondt for å tro du er en kvinne. De pleier å være litt .....klokere...

Men TS, dere har to små barn, du må gå til mekling, og dere bør gå i noe familieterapi. Dette høres ikke ut som det beste klima å bli født inn i. Akkurat nå er du proppfull av hormoner, men dette må være gjennomtenkt fra begges side. Det er ikke slik at "han utro- han kastes ut og får ikke se barna sine". Og du bestemmer ikke alt, det at han var utro diskvalifiserer ham ikke resten av livet. Det er jo viktig han boende rett i nærheten, det er viktig at dere kan omgås. Han må ha fast samvær med treåring hos seg, og møte baby med deg. Situasjonen deres krever at dere får hastetime hos parterapaut.

Anonymous poster hash: 3a1ce...d08

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjære deg TS.

Jeg vet at utroskap er tungt å fordøye uansett grunn. Men dere har to små barn... Hva med å svelge noen kameler og forsøke å jobbe med forholdet. Gå i terapi. Få litt avlastning med barna og begynn å date litt igjen.

Man kan ikke gi opp ved første motstand når man har barn sammen.

Jeg har selv opplevd nesten det samme og det var jæ.... tøft. Men vi jobbet oss i gjennom det og har kommet veldig styrket ut av det.

Anonymous poster hash: 49a9d...140

Det går begge veier. Hadde han vært der skulle han ikke vært passiv etter utroskapen og til nå. Om TS skulle valgt å svelge den kamelen ville jeg hatt større forståelse for det valget om fyren tok litt ansvar, ut i fra det jeg oppfatter har han holdt sofaen i ettertid...

Nei man skal ikke gi opp på første motstand i et forhold, vi vet ikke hvilken motstand de har møtt tidligere. Noen aksepterer utroskap som motstand, andre ser på det som slutten. TS sitt valg.

For meg er det ingen kameler som skal svelges av TS med mindre hun selv så han angret dypt og virkelig jobbet for å beholde TS, og HUN ønsket den prosessen.

Utroskap er en helt annen liga enn "første motstand" mener jeg. Det er individuelt om man kan jobbe seg gjennom dette eller ikke, også selv med barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vondt for å tro du er en kvinne. De pleier å være litt .....klokere...

Men TS, dere har to små barn, du må gå til mekling, og dere bør gå i noe familieterapi. Dette høres ikke ut som det beste klima å bli født inn i. Akkurat nå er du proppfull av hormoner, men dette må være gjennomtenkt fra begges side. Det er ikke slik at "han utro- han kastes ut og får ikke se barna sine". Og du bestemmer ikke alt, det at han var utro diskvalifiserer ham ikke resten av livet. Det er jo viktig han boende rett i nærheten, det er viktig at dere kan omgås. Han må ha fast samvær med treåring hos seg, og møte baby med deg. Situasjonen deres krever at dere får hastetime hos parterapaut.

Anonymous poster hash: 3a1ce...d08

Det er ingenting TS har skrevet som får meg til å tro at det er slik hun tenker, hun nevner at samarbeidet om barna er viktig. Men mannen avsluttet forholdet, og hun vil ha ham ut av leiligheten, ikke ut av barnas liv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg driter egentlig i om trådstarter har forsøkt alt eller gitt opp etter første motstand. Det er faktisk ikke det hun spør oss om. Forholdet er over og samboer nekter å flytte og skylder på henne for bruddet og at barna ikke får se sin far hver dag. Bu hu ...

Jeg foreslår at du gir mannen en tidsfrist - hva med 15. februar - til å flytte før tingene hans fjernes og settes på lager, lås blir skiftet og han ikke har adgang til huset mer. Alt for hans regning.

Forhandling, mekling og diskusjoner om videre vei, samarbeid og samvær tas på familievernkontoret.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i nesten samme situasjon, men vi hadde ikke barn. Som jeg vet var han heller ikke utro, men det siste året var det ikke liv i forholdet pluss at han begynte å bli voldelig.

Han gjorde ingenting for å finne ny bolig selv om jeg hadde bedt han flytte ut. Jeg satte inn en annonse for han uten at han visste det, og han fikk seg bolig, men kom seg likevel ikke ut. Det endte med at jeg dro til foreldrene mine som bodde langt unna fordi jeg var redd hans sinne. Han kom seg etterhvert ut og tok med seg tingene sine, men når jeg kom tilbake byttet jeg lås. Han hadde ramponert en god del av ting jeg eide, som båten og båtmotoren. Han visste at jeg kom til å selge både hus og alt av verdier.

Jeg har også vært gravid og barnets far var utro når jeg var i 7.mnd. Vi prøvde likevel å stable forholdet på beina, men det gikk ikke. Litt over ett år senere var det over.

Anbefaler å bestille hastetime til megling. Det er viktig når dere har barn. Synes også det er viktig at han finner en bolig i nærområdet med tanke på barna. Du sier at han bare ligger på sofaen og ikke bidrar i hjemmet. Det kan gi deg en ekstra styrke for å vise han at du fint klarer deg alene, men når han flytter ut kan denne ekstra energien bli borte. Hvordan var han før utroskapen ble avslørt?

Hvordan er leiemarkedet der dere bor? Kanskje du kan lete opp en leilighet på nett, eller sette inn en annonse for han. Skriv i annonsen at pga. samlivsbrudd søkes leilighet i området xxx på grunn av felles barn. Ville vært fristet til å skrive i annonsen at pga. utroskap søkes... men det går en grense et sted.

Kanskje dere finner tilbake til hverandre, men det går ikke på denne måten - når han ligger på sofaen og demonstrerer at han ikke løfter en finger. Det må du forklare han. Men kan være at han ikke vil flytte før dere har vært på megling og fått til en samværsavtale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...