Gå til innhold

Kan jeg "kreve" at han bytter jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er helt utrolig hvor egoistiske dere kvinner evner å være. Det er da virkelig ikke han som er egoistisk.



Anonymous poster hash: d30da...16f
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er egoistisk, og det syns jeg godt at du kan fortelle han. Han må jo uansett skifte jobb før eller senere. Han tar veldig lite hensyn til den investeringa du nå tar til forholdet. Ikke gi deg!

Det her er jo tull. Om man er 100% fornøyd i en jobb så syns jeg det faktisk må veie ganske mye. Finner han en annen jobb som han vil misslike, så vil jo dette gå ut over familielivet også på sikt. Han er i dårligere humør. Mer sliten pga en ny jobb som gjør at han må starte litt fra starten av. Føler at han ikke behersker den. Verre kolleger som ikke tar han imot osv. Hun vil få skylden, og stemningen går også ut over barnet.

Det tar også lang tid å bygge seg opp innenfor den samme jobben. Kollegaer som man er blitt kjent med, klientell man har fått osv.

Det er mer og mer vanlig med utdannelse som foregår over nettet, så TS sjekk ut om du kan dette så er jo alt løst.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus.. Han er jo ikke egoistisk i det hele tatt.

Jeg kjente mange i min tid som bodde i f.eks. Oslo, men som studerte ved NTNU. De møtte opp til de obligatoriske timene/forelesningene(som det gjerne kun er en av, gjerne den første) og selvfølgelig eksamen. Spesielt i disse tidene så leveres alt over nett. Jeg ser ikke hvorfor du ikke kan gjøre det selv TS, når så mange har gjort det før deg.

De aller fleste universitetene/høyskolen har podcast av forelesningen på nettet og bøkene er fylt med oppgaver du kan løse. Som student så har du en laaaaaaangt mer fleksibel hverdag enn det han har, ta utnytte av det.

Endret av orien
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galskap å splitte opp med et lite barn bare for å studere. Hva tenker du med? Nå har du et lite barn og må konsentrere deg om det. Du burde ha studert før du fikk barn...

Anonymous poster hash: 917dc...664

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du er jente, så kan du jo gjøre som så mange andre student-fedre, bor i studentbolig i ukedagene, kommer hjem til helga, ferieuker, hjemmearbeidsuker osv. (men det er sikkert kjempegodt å ha den hybelen i fred under eksamenstida!). Tror ikke ungene dine tar noe skade av dette om dere gjenomfører på en ordentlig og godhjerta måte. :)



Anonymous poster hash: 5512a...cb5
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke enig med de som mener at du omtrent bare skal droppe det bare fordi dere har barn. Forresten, så er det svært få studier som er mulig å ta over nett, så akkurat det er ikke en løsning nødvendigvis.

Mulig du må flytte alene og dra hjem i helger, og andre perioder hvor det er fri eller lite å gjøre. Det er ikke bare han som har krav på å ha en jobb han trives med.

Jeg er litt i samme situasjon, bare at vi ikke har barn. Samboeren min ønsker ikke å flytte, og jeg er ikke fornøyd med å ha en drittjobb resten av livet. Har prøvd, men ble egentlig litt deprimert siden det gav meg så lite. Så da skal vi bo hver for oss mens jeg studerer. Ser ingen annen løsning enn at det er jeg som må ofre noe som kommer til å gi meg en mye bedre hverdag.

Anonymous poster hash: e2fc5...3c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke enig med de som mener at du omtrent bare skal droppe det bare fordi dere har barn. Forresten, så er det svært få studier som er mulig å ta over nett, så akkurat det er ikke en løsning nødvendigvis.

Mulig du må flytte alene og dra hjem i helger, og andre perioder hvor det er fri eller lite å gjøre. Det er ikke bare han som har krav på å ha en jobb han trives med.

Jeg er litt i samme situasjon, bare at vi ikke har barn. Samboeren min ønsker ikke å flytte, og jeg er ikke fornøyd med å ha en drittjobb resten av livet. Har prøvd, men ble egentlig litt deprimert siden det gav meg så lite. Så da skal vi bo hver for oss mens jeg studerer. Ser ingen annen løsning enn at det er jeg som må ofre noe som kommer til å gi meg en mye bedre hverdag.

Anonymous poster hash: e2fc5...3c6

Ble en rar setning på slutten der.

"Ser ingen annen løsning enn at det er jeg som må ofre noe, og dette kan gi meg en bedre hverdag."

Anonymous poster hash: e2fc5...3c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er jo ikke mer egoistisk enn du er.

Jeg ser flere løsninger:

- Dere får barnehageplass i nærheten av hans arbeidssted eller ditt studiested, og bor på midten (dårlig løsning, da halvannen time med pendling hver vei for deg fortsatt er for mye, mener jeg).

- Du tar med deg barnet og er alenemor i ukene.

- Han og barnet blir der dere bor nå, og du kommer hjem i helgene.

Har du obligatorisk undervisning hver dag? Hvis ikke er det enklere for deg å pendle (at barnet er hjemme hos han, og du er hjemme de dagene du ikke har obligatorisk undervisning). Eventuelt hvis barnet bor hos deg kan du studere kortere dager, og mer i helgene når dere er sammen. Eller du kan studere mer på kveldstid.

Det er mest sannsynlig din hverdag som blir mest fleksibel, så her må DU se på løsninger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må du begynne på studiet ditt! Noe annet vil jo være helt håpløst, du må jo også kunne forsørge deg og barnet.

Jeg tenker og at det enkleste nok er at mannen og barnet blir boende inntil videre, mens du pendler. Jeg ville lagt fram det som det andre alternativet (dvs hvis han ikke ønsker å skifte jobb og bli med nå), slik at han også skjønner at det ikke er aktuelt at du IKKE begynner på studiet du ønsker. Han blir da alene med ungen i ukedagene, med de utfordringer det medfører. Det kan jo tenkes at han da innser at dette blir tungt og vanskelig og dermed blir mer villig til å endre synet sitt på å flytte med deg og skifte jobb nå.

Det du absolutt IKKE må finne på, er å kutte ut studiene, fordi han ikke vil. DU er ansvarlig for ditt liv og din framtid, og det betyr også at utdannelse er noe du må ha. Ellers blir du forvist til dårlig betalte jobber med ugunstige arbeidstider for alltid, og det er ingen drømmesituasjon.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er de aller fleste fagene obligatoriske, og man må ha en viss prosentandel tilstedeværelse for å bestå. Så nei, overhodet ikke mer fleksibelt enn en jobb. Å pendle uten å flytte innebærer seks timers reising hver dag, det er med andre ord uaktuelt.

Jeg kommer heller ikke til å være borte fra barnet i ukene. Så enkelt er det. Hun er ikke et år gammel en gang..

Godt mulig jeg også er egoistisk, men hallo, jeg må ha en utdanning. Jeg må ha noe å stå på jeg også! Jada, vi kunne ventet med å få barn, men nå var det ikke akkurat planlagt heller..

Men takk for mange gode råd også. De skal taes opp til vurdering! :)

Ts

Anonymous poster hash: 57954...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er de aller fleste fagene obligatoriske, og man må ha en viss prosentandel tilstedeværelse for å bestå. Så nei, overhodet ikke mer fleksibelt enn en jobb. Å pendle uten å flytte innebærer seks timers reising hver dag, det er med andre ord uaktuelt.

Jeg kommer heller ikke til å være borte fra barnet i ukene. Så enkelt er det. Hun er ikke et år gammel en gang..

Godt mulig jeg også er egoistisk, men hallo, jeg må ha en utdanning. Jeg må ha noe å stå på jeg også! Jada, vi kunne ventet med å få barn, men nå var det ikke akkurat planlagt heller..

Men takk for mange gode råd også. De skal taes opp til vurdering! :)

Ts

Anonymous poster hash: 57954...105

Først studere, så få barn.

Anonymous poster hash: 917dc...664

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får bli særboere noen år. Du flytter til studiestedet, han blir værende. Hvor barnet skal bo, kommer an på hva som er nest praktisk, hvor dere får barnehageplass. Siden din studieplass er nær dine foreldre, kan det være en god løsning at hun bor hos deg. Forutsatt at dine foreldre er instilt på å stille opp. Hvor bor dine svigerforeldre? Om de er der dere bor nå, så vil det være minst forandring for datteren din at hun blir hos samboeren din. Så får den som ikke har datteren ukependle.

Det dere ikke må finne på, er å bo midt i mellom, med barnehage enten ved hans jobb eller ditt studiested. Å la et stakkars barn sitte i bil 2 eller 3 timer hver dag, grenser opp mot barnemishandling.

Gjennomfør studiet ditt, ellers vil du alltid angre på det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først studere, så få barn.Anonymous poster hash: 917dc...664

Barnet er der. Mener du at de skal avlive det eller adoptere det bort?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tatt dette som et tegn på at han ikke ønsker å flytte dit foreldrene dine bor, hverken nå eller senere. Ergo faller argumentet med at han uansett måtte byttet jobb engang bort.



Anonymous poster hash: eec44...f49
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er de aller fleste fagene obligatoriske, og man må ha en viss prosentandel tilstedeværelse for å bestå. Så nei, overhodet ikke mer fleksibelt enn en jobb. Å pendle uten å flytte innebærer seks timers reising hver dag, det er med andre ord uaktuelt.

Jeg kommer heller ikke til å være borte fra barnet i ukene. Så enkelt er det. Hun er ikke et år gammel en gang..

Godt mulig jeg også er egoistisk, men hallo, jeg må ha en utdanning. Jeg må ha noe å stå på jeg også! Jada, vi kunne ventet med å få barn, men nå var det ikke akkurat planlagt heller..

Men takk for mange gode råd også. De skal taes opp til vurdering! :)

Ts

Anonymous poster hash: 57954...105

Da får du bo med barnet på studiestedet da. Er ikke det heller aktuelt så må du bare la vær å studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil gjerne flytte, men ikke enda sier han.. Barnet skal IKKE lide av dette, og vi finner en løsning som er mest praktisk for henne. Foreldrene mine stiller mer enn gjerne opp, moren min er sykepleier og jobber turnus, og har derfor en del muligheter der. Svigers bor i andre enden av landet igjen, vi bor liksom midt i mellom nå. Han vil ikke tilbake dit. Han sier han ikke er klar for å bytte jobb, og det er jo greit det. Men han har "bare" en jobb, han kan jobbe hjemme og har flexitid. Da mener jeg faktisk at han burde pendle, om vi skal bo sammen.. Så egoistisk er jeg faktisk. Det er et hardt studie, det krever mye oppmøte og mye lesing.

Og du som mener studier først, barn etterpå - les det jeg skriver før du uttaler deg.

Ts

Anonymous poster hash: 57954...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnet er der. Mener du at de skal avlive det eller adoptere det bort?

Tulling :) Nei, men at enten begge flytter nærme stedet det studeres eller at hun dropper å studere inntil ungen er vesentlig eldre. Skal en familie splittes for at ts hadde rævva livsplanlegging?

Anonymous poster hash: 917dc...664

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtten! Ja, føler selv han er litt egoistisk, men jeg tror ikke han forstår at det ikke går, rett og slett... Jeg får vel bare stå på mitt! ts Anonymous poster hash: 57954...105

Ja gjør det. Det gagner han også i lengden at du får studert her. Og siden det virker som at det eneste argumentet han har å komme med er "gidder ikke skifte jobb", så syns jeg at du har lov til å trumfe igjennom.

Du har ikke noen mulighet til å ta med ungen å flytte uten han? Jeg VET at det er siste utvei, men jeg kjenner flere som har bodd fra hverandre under studier med unger inni bildet.

Invester i framtida di ts. Du får INGENTING igjen ved å gi deg her.

Og hvorfor skal du være så snill når han tydeligvis ikke gidder å gi litt i forholdet? Kjenner jeg blir veldig frustrert på dine vegner her!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo tull. Om man er 100% fornøyd i en jobb så syns jeg det faktisk må veie ganske mye. Finner han en annen jobb som han vil misslike, så vil jo dette gå ut over familielivet også på sikt. Han er i dårligere humør. Mer sliten pga en ny jobb som gjør at han må starte litt fra starten av. Føler at han ikke behersker den. Verre kolleger som ikke tar han imot osv. Hun vil få skylden, og stemningen går også ut over barnet.

Det tar også lang tid å bygge seg opp innenfor den samme jobben. Kollegaer som man er blitt kjent med, klientell man har fått osv.

Det er mer og mer vanlig med utdannelse som foregår over nettet, så TS sjekk ut om du kan dette så er jo alt løst.

Nei. Dersom ts ikke får studert kommer det til å gå utover forholdet på sikt.

Ts vil få en utdanning med sikrere jobb,bedre lønn og bedre muligheter for framtida enn om hun går uten utdanning. DET gagner dem begge.

Syns du virkelig at ts skal gi seg på dette fordi at kjæresten KANSKJE kommer til å mistrives i ny jobb? Hva om han stortrives? Stiger i gradene? Får ny jobb med bedre lønn enn hva han har nå?

Endret av got2go
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig hvor egoistiske dere kvinner evner å være. Det er da virkelig ikke han som er egoistisk. Anonymous poster hash: d30da...16f

Ehh, JO.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...