Gå til innhold

Skammer meg over jobben til samboeren min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da vi vokste opp var de fleste av oss jordnære og hadde ingen ønske om å leve et "fint" liv. Nå, som 40-åring, er de fleste av venninnene mine sammen med/gift med menn med gode utdannelser og god lønn. De snakker ofte om feriene til dyre steder og får ofte smykker og andre oppmerksomheter fra mennene sine. De er siviløkonomer, advokater, leger... Selv er jeg sammen med en trafikklærer. Venninnene mine forteller ofte om spennende prosjekter mennene driver med, mens alt jeg kan fortelle om er dårlige elever og nesten-ulykker. Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg er misunnelig på venninnene mine som er sammen med suksessfulle menn :( Er det rart å tenke slik og å stadig sammenligne seg?

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Ok wait, what?

En trafikklærer har da søren meg mer enn nok råd til å dra på ferier, og kjøpe fine gaver. Kanskje ikke råd til å kjøpe seg den største villaen,men er man flink til å spare og jobber hardt så kan man fint kjøpe seg omtrent det man vil her i landet.

Mannen min jobber i et anerkjent firma og kjører dyre italienske biler, vi har egen vaskehjelp og vi drar ofte på ferier- men hvem søren bryr seg ? Ingen!

Vennekretsen vår består av alt fra elektrikere,rørleggere, vaksehjelper, til sykepleiere og leger. Alle er flotte mennesker,og alle har råd til det de ønsker, ved hjelp av sparing.

Det høres kanskje frekt ut,men hadde jeg vært typen din og visst at du tenkte slik hadde jeg tenkt meg om litt angående hele forholdet.

Ønsker du å være gift med en status/yrke, eller et menneske? Hvis du ikke endrer tankegangen din drastisk så vil du få et meget trist liv, og ikke minst forhold.

Anonymous poster hash: bacf2...126

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå nevner de forhåpentligvis ikke navn da. Så med mindre det er snakk om et knøttlite sted vil de ikke kunne vite hvem det er.

Er trafikklærer et dårlig yrke? Trodde det var sett på som en bra jobb, jeg. Det hadde aldri streifet meg!

Anonymous poster hash: 25a82...899

Det er ikke det at det er en dårlig jobb, men i forhold til venninnene mine så blir det det... Det er jo ikke utdannelse eller lønn som konkurrerer med deres menn

Anonymous poster hash: f0a61...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier jo iikke navn da!

Skal ikke så mye til før folk legger sammen to og to.

Anonymous poster hash: d8268...33f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at det er en dårlig jobb, men i forhold til venninnene mine så blir det det... Det er jo ikke utdannelse eller lønn som konkurrerer med deres menn

Anonymous poster hash: f0a61...edd

TS: hva jobber du med?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skam deg mie. Tenk om mannen din ser denne tråden!

Anonymous poster hash: a57c8...e11

Jeg er ikke mie23, fint om hun kunne bekrefte dette ved å selv lage en AnonymPost så vi kan se at kodene er forskjellige

TS

Anonymous poster hash: f0a61...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at det er en dårlig jobb, men i forhold til venninnene mine så blir det det... Det er jo ikke utdannelse eller lønn som konkurrerer med deres menn

Anonymous poster hash: f0a61...edd

"konkurrerer"?

Det virker som om du har et mindreverdighetskompleks som du overfører til mannen din.

Livet er ikke om å ha mest penger,kuleste bilen, peneste dama/mannen for det vil alltid være noen der ute som har mer enn deg,uansett.

Hvor gammel er du,egentlig?

Anonymous poster hash: bacf2...126

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke mie23, fint om hun kunne bekrefte dette ved å selv lage en AnonymPost så vi kan se at kodene er forskjellige

TS

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Hehe, den blir for dumt vet du, Mie ;)

Anonymous poster hash: a57c8...e11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"konkurrerer"?

Det virker som om du har et mindreverdighetskompleks som du overfører til mannen din.

Livet er ikke om å ha mest penger,kuleste bilen, peneste dama/mannen for det vil alltid være noen der ute som har mer enn deg,uansett.

Hvor gammel er du,egentlig?

Anonymous poster hash: bacf2...126

Hun har heller ikke svart på spørsmålet om hva hun jobber med. For det vi vet så kan hun være en hjemmeværende frue. Ikke at det nødvendigvis er galt, men det blir negativt dersom hun overfører sine negative tanker og følelser over på mannen som virker å ha et ærlig og redelig arbeid.

Endret av extra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den blir for dumt vet du, Mie ;)

Anonymous poster hash: a57c8...e11

Jeg er selv 41, virker som denne brukeren kan være 23 :blomst: Skrivestilen er jo helt ulik så burde være lett å se. Irriterende med avsporing forresten

Anonymous poster hash: f0a61...edd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Det er ikke det at det er en dårlig jobb, men i forhold til venninnene mine så blir det det... Det er jo ikke utdannelse eller lønn som konkurrerer med deres menn

Anonymous poster hash: f0a61...edd

WHY!!!!???

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har heller ikke svart på spørsmålet om hva hun jobber med. For det vi vet så kan hun være en hjemmeværende frue. Ikke at det nødvendigvis er galt, men det blir negativt dersom hun overfører sine negative tanker og følelser over på mannen som virker å ha et ærlig og redelig arbeid.

Jeg er sykepleier, det er også venninnene mine som er gift med disse velutdannede, bortsett fra en som har bachelor i økonomi og administrasjon

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WHY!!!!???

Hvorfor ikke lønnen kan konkurrere? Studiet har lavere snitt og er kortere enn de andre

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Hvorfor ikke lønnen kan konkurrere? Studiet har lavere snitt og er kortere enn de andre

Anonymous poster hash: f0a61...edd

I rest my suitcase.... :sjokkert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er selv 41, virker som denne brukeren kan være 23 :blomst: Skrivestilen er jo helt ulik så burde være lett å se. Irriterende med avsporing forresten

Anonymous poster hash: f0a61...edd

TS en 41 år gammel kvinne?

Jeg nekter å tro at en voksen kvinne kan sitte og skrive noe slikt. Enten er du er troll, eller så lurer jeg på hvordan du har klart å komme deg gjennom livet de siste 41 årene - har du levd på en rosa sky?

Hvordan klarer du å få på deg sokkene om morgenen?

Jeg nekter å tro dette her - obvious trolletråd er obvious.

Takk for meg.

Anonymous poster hash: bacf2...126

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en såkalt "karrieremann". Og jeg hadde gitt fra meg alt vi eier for å få ham inn på en normal jobb. Han har ikke tid til å være en ektemann eller far, og kompenserer med å kjøpe dyre ting, og ta oss med på dyre ferier - hvor han selvsagt sitter klistret til en skjerm pga jobb.

Skilsmisse neste...

Anonymous poster hash: 06b64...c0d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok wait, what?

En trafikklærer har da søren meg mer enn nok råd til å dra på ferier, og kjøpe fine gaver. Kanskje ikke råd til å kjøpe seg den største villaen,men er man flink til å spare og jobber hardt så kan man fint kjøpe seg omtrent det man vil her i landet.

Mannen min jobber i et anerkjent firma og kjører dyre italienske biler, vi har egen vaskehjelp og vi drar ofte på ferier- men hvem søren bryr seg ? Ingen!

Vennekretsen vår består av alt fra elektrikere,rørleggere, vaksehjelper, til sykepleiere og leger. Alle er flotte mennesker,og alle har råd til det de ønsker, ved hjelp av sparing.

Det høres kanskje frekt ut,men hadde jeg vært typen din og visst at du tenkte slik hadde jeg tenkt meg om litt angående hele forholdet.

Ønsker du å være gift med en status/yrke, eller et menneske? Hvis du ikke endrer tankegangen din drastisk så vil du få et meget trist liv, og ikke minst forhold.

Anonymous poster hash: bacf2...126

Jeg mener selvfølgelig ikke at jeg ikke vil være sammen med samboeren min lenger, men dette er bare tanker jeg kjenner på når venninnene mine skryter av opplevelser de har. Ja, vi har selvfølgelig råd til å dra på ferie, men når de tar en måned i Sør-Afrika med safari og masse luksus tar vi en chartertur til Tyrkia eller Hellas.

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er sykepleier, det er også venninnene mine som er gift med disse velutdannede, bortsett fra en som har bachelor i økonomi og administrasjon

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Slik jeg forstår din logikk så har altså sykepleieryrket høyere rang enn trafikklærer?

Nei, mennesker er ikke lett å bli kloke på. Takker for meg også og håper at du fikk den oppmerksomheten du trengte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo ikke hvordan disse konene har det bak fasaden! Noen må skryte for å opprettholde en fasade.

Muligens har de opplevd utroskap fra jobb-reiser, lite tid til familieliv, mange søvnløse netter foran disse "spennende prosjektene."

Min far er lege, og som mann tok han forsørgerrollen seriøst og tjente mye, men gadd ikke bli kjent med oss barna... Idag ser jeg på ham som en fremmed.

Men disse damene skryter nok av det de har å skryte av: jobb-tittelen hans.



Anonymous poster hash: e029f...c0f
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener selvfølgelig ikke at jeg ikke vil være sammen med samboeren min lenger, men dette er bare tanker jeg kjenner på når venninnene mine skryter av opplevelser de har. Ja, vi har selvfølgelig råd til å dra på ferie, men når de tar en måned i Sør-Afrika med safari og masse luksus tar vi en chartertur til Tyrkia eller Hellas.

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Mennesker som har råd til å ta seg EN MÅNEDS SAFARIFERIE har jobbet ræva av seg,og gjerne på bekostning av sosialt liv og familie. Hvis en sykepleier og en trafikklærer ønsker det samme så er det bare å starte sparingen da! Eller tror dere at leger og andre "fancy" yrker ikke må jobbe lenge og hardt for de pengene, at pengene og de fancy turene bare faller i fanget på dem?

Du trenger en god dose reality check.

Anonymous poster hash: bacf2...126

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Da vi vokste opp var de fleste av oss jordnære og hadde ingen ønske om å leve et "fint" liv. Nå, som 40-åring, er de fleste av venninnene mine sammen med/gift med menn med gode utdannelser og god lønn. De snakker ofte om feriene til dyre steder og får ofte smykker og andre oppmerksomheter fra mennene sine. De er siviløkonomer, advokater, leger... Selv er jeg sammen med en trafikklærer. Venninnene mine forteller ofte om spennende prosjekter mennene driver med, mens alt jeg kan fortelle om er dårlige elever og nesten-ulykker. Jeg liker ikke å innrømme det, men jeg er misunnelig på venninnene mine som er sammen med suksessfulle menn :( Er det rart å tenke slik og å stadig sammenligne seg?

Anonymous poster hash: f0a61...edd

Har ikke disse venninnene egne prosjekter og utdannelse selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...