Gå til innhold

Feil ordbruk?


Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

Dette leste jeg nettopp: "Du får beklage hvis jeg tok feil."

Det er vel den som tar feil, som skal beklage. Den andre personen kan eventuelt unnskylde den som tok feil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal vel være "du får beklage meg hvis jeg tok feil"

"Jeg beklager hvis jeg tok feil" ev. "Du får unnskylde meg hvis jeg tok feil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette leste jeg nettopp: "Du får beklage hvis jeg tok feil."

Det er vel den som tar feil, som skal beklage. Den andre personen kan eventuelt unnskylde den som tok feil.

Jeg så det da jeg postet, men tenkte at hun sikkert forsto hva jeg mente. De fleste har da en liten toleranse for slikt.

Når det er sagt, jeg mistet egentlig respekten for hva du skriver i det du ville korrigere oss i i tråden som heter "si et ord, la neste bruker si akkurat det en tenkte på da". Du kan ikke tenke for andre, uansett hvor intelligent du mener at du selv er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så det da jeg postet, men tenkte at hun sikkert forsto hva jeg mente. De fleste har da en liten toleranse for slikt.

Når det er sagt, jeg mistet egentlig respekten for hva du skriver i det du ville korrigere oss i i tråden som heter "si et ord, la neste bruker si akkurat det en tenkte på da". Du kan ikke tenke for andre, uansett hvor intelligent du mener at du selv er.

Kjære i all verden da, jeg beklager hvis jeg har misforstått. Jeg har vel aldri sagt eller skrevet at jeg mener jeg er spesielt intelligent, så jeg synes du bør beklage den siste setningen du skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg beklager virkelig at jeg mente at du mente at jeg mente at du mente at du er intelligent.

Har du noe bedre forslag da? Hva skal man kalle det du skriver i det jeg linker til over?

Hva heter det når noen tenker noe annet enn deg, og du ikke takler det, fordi du ikke tenkte det samme?

Eller hva kan grunnen være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...