Gå til innhold

Egglederbetennelse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Snufs. Var på legevakten i kveld pga smerter nederst i magen/underlivet og blodig utflod. Han trodde jeg hadde egglederbetennelse eller hvertfall en betennelse i det området.

Iiiik.

Skal til gynekolog i morgen for videre utredning.

Så nå er jeg steril jeg da?????

Litt angst. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man blir ikke nødvendigvis steril av egglederbetennelse! Går man for lenge med det, kan det skade egglederen, men så lenge du får behandling tror jeg ikke du skal engste deg så alt for mye.

Jeg har selv hatt egglederbetennelse, men begge egglederne er åpne og begge eggstokkene produserer egg.

I morgen vil sannsynligvis gynekologen kikke på eggstokkene og egglederene v.h.a. ultralyd og da får du høre hvordan det ser ut.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest LivK.

Jeg tar opp igjen denne tråden, istedetfor å lage en ny om samme tema. Jeg har hatt smerter i underlivet i nesten 2 år, og vært hos gynekologer og eksperter og kun fått vite at jeg har urinveisinfeksjon. Jeg har blitt behandlet for denne 2 ganger, og smertene har blitt dempet men ikke borte. Jeg har tatt test for kjønnssykdommer, celleprøve og tatt ultralyd av eggstokker og livmor. De finner ingenting galt, men sist fikk jeg alikevel en antibiotika som ikke bare ordner urinveisinfeksjonen, men som også funger på andre bakterier i underlivet. Jeg har fortsatt vondt :/ Og jeg føler at alle symptomene peker mot egglederbetennelse.. Hvordan fastslår legen en slik diagnose? Kan det være at ultralyd og tester ikke er nok, eller at de kan ha oversett noe? Jeg har vært hos gynekolog fire ganger de siste to årene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du smerter hele tiden?

I de fleste tilfellene så ser gynekologen egglederbetennelse på UL.

Andre ting som kan gi smerter er cyster på eggstokken (synes også på UL), endometriose (gir som regel veldig sterke menstruasjonssmerter og synes ikke på UL).

Har du tatt en CRP da? Den kan jo gi en pekepinn på om du har en infeksjon i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivK.

Nei, jeg har ikke vondt hele tiden. Jeg vil tippe jeg har det et par ganger i uka, og det kommer i harde tak som varer omtrent et kvarter. Det er derfor jeg heller har tenkt noe i retning av krampe i underlivet.. Jeg har ikke tatt CRP nei, hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LivK.

Endometriose kan det jo forsåvidt godt være, men jeg har aldri vært plaget med menstruasjonssmerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CRP viser om du har en infeksjon i kroppen, det er bare et lite stikk i fingeren, trenger noen dårper blod.

Kanskje det er musklene som har strekke seg eller får krampe?

Ikke gi deg, få en secion opinion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...