Gå til innhold

Trenger råd raskt! Størrelse på langermet skjorte.


Ungoliant

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt ett par dyre skjorter fra zalando. Disse er i størrelse 38, men jeg lurer på om jeg trenger 36. De er akkurat passe over brystene når jeg bruker en BH uten mye polster, men ser for store ut over skuldrene og midjen. Jeg vil jo at skjorta skal ligge pent intil kroppe, i stedet for å bule ut, men jeg er redd for at 36 skal bli for trangt til brystene.

Jeg målte kroppen min med ett målebånd, og fant ut at 38 passet best med nøkkelen på zalando sin side, men begge skjortene virker for store!

Hvordan skal en skjorte i riktig størrelse sitte? Skal det være trangt til brystene? Skal den være romslig?

Jeg er 167 cm høy, og veier 57 kg.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lille-pus

Noen raske spørsmål:

BH størrelsen din?

Du vil ha fasongsydde skjorter slik jeg forstår deg.

Var de skjortene du bestilte fasongsydde?

Skjorter som er akkurat passe over puppene vil bli slik at knappene spriker dersom du går ned en størrelse.

Har du en lenke til de skjortene du bestilte og nå lurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Den modellen er desverre ikke fasongsydd, den er litt romslig og passer slik sett bedre til dem som ikke er like timeglassformede.

Figurnære skjorter bør være ganske solid innsvinget i livet for å passe til slike som oss

Jeg er omtrent som deg bare 2 cm høyere, 2-3 kilo tyngre, og med 70E pupper.

De helt fasongsydde skjortene jeg har er sydd etter denne modellen, og da følger de kroppen hele veien fra skuldrene og ned via livet.

- ikke se på merket eller på dekoren, se på ytterkanten av stoffet, hvorledes modellen er kraftig innsvinget i livet og sydd ut over puppene.

Om ermene er passe lange så har du riktig størrelse, men desverre kanskje ikke den riktige fasongen som du ønsket deg, og da gjenstår det å finne ut om du liker skjortene og likevel vil beholde en av dem, - noe jeg er litt tvilende til utifra det du forteller.

Kan du bruke målene og se om det er stor differanse i livvidde mellom den modellen du har fått, og slimfit modellen?

Endret av Lille-pus
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme høyde, vekt og BH-størrelse. Bruker alltid størrelse 36, ellers blir det for stort. Men jeg sliter ofte med at tøy ikke er smalt nok i snittet til å sitte pent på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg har akkurat samme høyde, vekt og BH-størrelse. Bruker alltid størrelse 36, ellers blir det for stort. Men jeg sliter ofte med at tøy ikke er smalt nok i snittet til å sitte pent på meg.

Men 36 er ikke alltid 36 for å si det slik.

Helt avhengig av modell og fabrikant kan en skjorte som er merket 36 fint være nærmere en 34 eller en 38 sammenliknet med en skjorte i 36 som du normalt bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den modellen er desverre ikke fasongsydd, den er litt romslig og passer slik sett bedre til dem som ikke er like timeglassformede.

Figurnære skjorter bør være ganske solid innsvinget i livet for å passe til slike som oss

Jeg er omtrent som deg bare 2 cm høyere, 2-3 kilo tyngre, og med 70E pupper.

De helt fasongsydde skjortene jeg har er sydd etter denne modellen, og da følger de kroppen hele veien fra skuldrene og ned via livet.

- ikke se på merket eller på dekoren, se på ytterkanten av stoffet, hvorledes modellen er kraftig innsvinget i livet og sydd ut over puppene.

Om ermene er passe lange så har du riktig størrelse, men desverre kanskje ikke den riktige fasongen som du ønsket deg, og da gjenstår det å finne ut om du liker skjortene og likevel vil beholde en av dem, - noe jeg er litt tvilende til utifra det du forteller.

Kan du bruke målene og se om det er stor differanse i livvidde mellom den modellen du har fått, og slimfit modellen?

Tusen takk for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men 36 er ikke alltid 36 for å si det slik.

Helt avhengig av modell og fabrikant kan en skjorte som er merket 36 fint være nærmere en 34 eller en 38 sammenliknet med en skjorte i 36 som du normalt bruker.

Dette erfarer jeg ofte selv. I noen butikker er jeg klart en 36, i andre 38. Ofte er det vanskelig å vite hvilken av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...