Gå til innhold

Antrekk på "bankett"


FantasDick

Anbefalte innlegg

Skal på bankett på et nytt og fancy hotell, 3-retters middag og foredrag. What to wear?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer litt an på. Bankett har som regel kleskode galla, smoking eller mørk dress. Sannsynligvis går det bra med en knekort kjole.



Anonymous poster hash: 9dbad...989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på kjolen, men det er kanskje ikke en ballkjole du snakker om. Det går fint å bruke lang kjole når kleskoden er smoking eller mørk dress.



Anonymous poster hash: 9dbad...989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

300723_3002_5_nelly_392x523_crop_N_0_02_

Hva med eksempelvis denne? For mye? Åh gud, jeg er egentlig ganske god på å kle meg, men jeg sliter virkelig her.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mom er veldig an på altså. Jeg jobbet tidligere i en organisasjon som hadde landsmøte annethvert år. Rundt 100 mennesker, kvinner og menn, mellom 18 og 70. Vi hadde som regel alltid landsmøter på hotell rundt om i landet, og uka ble avsluttet med bankett. Hos oss var det ingen menn i smoking akkurat, enkel dress evt bukse og dressjakke. Damene var pyntet, men det var like gjerne kjole som bukse og pen topp som tunika.... Hadde jeg kommet i en sånn kjole som det var lagt ut bildet av hadde jeg følt meg enormt overpynta og ukomfortabel. Men igjen - dette var ikke Nobelmiddagen eller årsmøtet i Norges Bank!

Se litt an hva slags mennesker du vet er invitert - er det typ Petter Stordalen eller Frederic Hauge liksom?

Anonymous poster hash: 00398...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil så gjerne slippe å føle meg over/underdressed, derfor jeg er så usikker.. Har en cocktailkjole som er perfekt om jeg skal gå i knelengde, men hvis det er andre damer i lange kjoler kommer jeg til å angre meg litt. :ler: Ikke lett dette her.

Det er en middag/foredrag med Gordon Ramsay. Aner ikke hvem flere som skal dit, egentlig. Ehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg ville egentlig ikke gått for en lang kjole. Normalt høres banketter veldig fancy ut, men de er ikke det. Har du noen du kjenner som også skal? Hva skal de ha på seg? Jeg hadde gått for den sorte cocktailkjolen, og evt. tatt med en lang slik at du kan bytte om det blir helt feil. Men ja, de bankettene jeg har vært på har absolutt ikke vært galla på noen måte.



Anonymous poster hash: fa04c...8c8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de banketter jeg har vært på har de yngste vært kledd i korte coctailkjoler, de litt mer voksne (som i 20+) kledd i lang kjole eller bunad. Evt. en usymmetrisk kjole som er kort foran og lang bak. Høye hæler.

Med mindre du dukker opp i Disney-prinsesse-outfit skal det litt til for å være overdressed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for bunad eller kjole som stopper et sted under knærne, men som ikke sleper i bakken. Jeg ville også brukt et sjal til å dekke skuldrene. Jeg ville brukt sko uten altfor høy hæl.

Anonymous poster hash: f622e...b96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Drar opp denne, for i morgen er dagen! Trodde jeg hadde bestemt meg, men så ble jeg plutselig litt usikker igjen.. Legger ved et bilde av kjolene jeg vil bruke. Sko og veske er bankers, tror jeg - og jeg synes begge kjolene passer like godt på meg og tilbehøret. Smykker o.l kommer til å variere etter kjolen.

Edit; begge kjolene rekker omkring kneet og den med lange ermer har vannfall i ryggen, halve ryggen er altså åpen.

GRtest1.png

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør helt klart bruke den svarte kjolen til venstre. Har vært på mange banketter og man kan aldri ta feil hvis man går for den lille sorte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør helt klart bruke den svarte kjolen til venstre. Har vært på mange banketter og man kan aldri ta feil hvis man går for den lille sorte.

Haha, ja det er den som er sikkerstikket mitt i omtrent alle situasjoner - den er jo helt perfekt! Hadde litt lyst og ta noe helt annet, men som samboeren min sa; "ikke kluss det til, ta Tiger (den til venstre), du kommer til å angre hvis ikke". :ler:

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...