Gå til innhold

Den store strømpe(bukse)tråden


Ophelia85

Anbefalte innlegg

Tenkte at det kunne ha være fint å ha en egen tråd om strømper og strømpebukser nå når sesongen er her for fullt.

Her kan man for eksempel tipse om salg på fantastiske silkestrømper, eller spørre om hvor man finner varmende ullstrømpebukser, mønstrede strømper eller de mest slitesterke hverdagsstrømpebuksene.

Hvilke merker sverger du til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God idè!

Her brukes det på jobb stort sett hver dag, og pleier i det daglige å bruke stayups fra enten Lindex eller HM. Til mer penere anledninger, koster jeg ofte på meg strømper fra enten Wolford, Falke eller Oroblu.



Anonymous poster hash: 4d16e...8fa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ullstrømpebuksene til Pierre Robert veldig mye om vinteren. De er varme og gode, og holder bra om man vasker dem forsiktig og fjerner nupper innimellom.

Ellers syns jeg ofte Lindex har fine, budsjettvennlige strømpebukser med mønster. Unner meg noe fra Wolford innimellom, de koster men har VELDIG god kvalitet.

Er på jakt etter svarte, matte strømpebukser i 100 den som ikke koster skjorta, har noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er blitt veldig glad i fleece strømpebukser og tights. :) Har ein fleecetights fra H&M og strømpebukser fra Cubus. Dei frå Cubus synes eg litt for lett kan gå opp i sømmen ved tærne :/ Så eg kjøper nok ikkje dei frå Cubus igjen. Men dei er veldig behagelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppbevarer dere strømper og strømpebukser? Jeg har lett etter en skuffeinnsats slik at man slipper at strømpene får rifter pga treverket i skuffen, men har ikke funnet noe.

Anonymous poster hash: 1a1c4...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker strømper og stayups. Bruker dette nesten daglig - aldri strømpebukser. Foretrekker strømper av merket Nylonica som jeg kjøper på nettet. Fås i utallige farger og størrelser, selv om jeg foretrekker mørk brune og svarte. Jeg liker også at strømpene går høyt opp - dette er ikke noe problem med disse.

Hilsen Ludmila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lille-pus

Hvordan oppbevarer dere strømper og strømpebukser? Jeg har lett etter en skuffeinnsats slik at man slipper at strømpene får rifter pga treverket i skuffen, men har ikke funnet noe.

Anonymous poster hash: 1a1c4...5eb

Oppbevares i den forpakningen de ble levert i fra fabrikk, og forpakningene er pent organisert i hhv. 3 skuffer i kommoden på soverommet, - og strømper for daglig bruk (også i sine forpakninger av hensyn til 'ordning och reda', i 2' marble boxes' plassert på badet :)

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker strømper og stayups. Bruker dette nesten daglig - aldri strømpebukser. Foretrekker strømper av merket Nylonica som jeg kjøper på nettet. Fås i utallige farger og størrelser, selv om jeg foretrekker mørk brune og svarte. Jeg liker også at strømpene går høyt opp - dette er ikke noe problem med disse.

Hilsen Ludmila

Trodde du var mann? ;)

Anonymous poster hash: c0e3c...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker strømper og stayups. Bruker dette nesten daglig - aldri strømpebukser. Foretrekker strømper av merket Nylonica som jeg kjøper på nettet. Fås i utallige farger og størrelser, selv om jeg foretrekker mørk brune og svarte. Jeg liker også at strømpene går høyt opp - dette er ikke noe problem med disse.

Hilsen Ludmila

Kan du gi oss nettsiden du bestiller på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppbevares i den forpakningen de ble levert i fra fabrikk, og forpakningene er pent organisert i hhv. 3 skuffer i kommoden på soverommet, - og strømper for daglig bruk (også i sine forpakninger av hensyn til 'ordning och reda', i 2' marble boxes' plassert på badet :)

Takk for svar! Hva gjør du med f.eks. tykkere strømpebukser som ikke kommer i forpakning?

Anonymous poster hash: 1a1c4...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Takk for svar! Hva gjør du med f.eks. tykkere strømpebukser som ikke kommer i forpakning?

Anonymous poster hash: 1a1c4...5eb

Jo... altså... jeg bruker ikke strømpebukser...

Men, ullstrømpene mine bretter jeg pent sammen, og legger fremst i en av skuffene, i min litt pertentlige form for organisering :blush:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser etter rimelige svarte, matte strømpebukser med ca 40-60 den, altså at de er mørke, men fortsatt litt gjennomsiktige. Og at de "fordeler" seg jevnt utover beina, altså ikke får sånne stygge mørke streker rundt omkring. Skjønner? Har tidligere kjøpt sånn 2pk på H&M og de var greie nok, men de gikk jo istykker etter en enste kveld.

Noen som vet hvor jeg må gå for å finne dette?? :pls:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jubeltrå! Jippi

Kan dere linke om dere finner slike typer? Som har mønster til lårene og helt enkelt videre oppover.

394571_10152072626425285_1431928903_n.jp

557514_10152099768000285_423998456_n.jpg

kjøpte dem i utlandet og de er begge ødelagt etter å sittet på en stol med en pitte liten spiker på som rev de litt i stykker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jubeltrå! Jippi

Kan dere linke om dere finner slike typer? Som har mønster til lårene og helt enkelt videre oppover.

kjøpte dem i utlandet og de er begge ødelagt etter å sittet på en stol med en pitte liten spiker på som rev de litt i stykker...

Ebay har mye lignende, søk på mock suspender tights, f.eks.

Noen eksempler:

http://www.ebay.com/itm/Fiore-Fashion-Faux-Garter-Stockings-Mock-Suspender-Pantyhose-Tights-size-S-M-L-/251268222992?pt=US_CSA_WC_Hosiery_Socks&var=&hash=item3a80c0d010

http://www.ebay.com/itm/FASHION-Sexy-Tattoo-Socks-Sheer-Pantyhose-Mock-Stockings-Tights-Leggings-/350860670182?pt=US_CSA_WC_Hosiery_Socks&var=&hash=item51b0ecf4e6

http://www.ebay.com/itm/Black-Sexy-Tattoo-Pattern-Temptation-Sheer-Pantyhose-Tights-Stockings-Leggings-/350882451991?pt=US_CSA_WC_Hosiery_Socks&var=&hash=item51b2395217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har 2 strømpebukser fra Pierre Robert, de er myke, gode og varme! Kjøpte også et par over-knee sokker, har ikke prøvd dem enda.. Ellers har jeg et par fra HM, tror det var 60 den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Eg er blitt veldig glad i fleece strømpebukser og tights. :) Har ein fleecetights fra H&M og strømpebukser fra Cubus. Dei frå Cubus synes eg litt for lett kan gå opp i sømmen ved tærne :/ Så eg kjøper nok ikkje dei frå Cubus igjen. Men dei er veldig behagelige!

Jeg gikk med fleece strømpebukser fra Cubus i dag. Dumt hvis de er dårlig sydd sammen i tærne, så jeg håper mine holder en stund. De var virkelig deilig å gå med, og jeg følte meg godt påkledd ute i kulda med skjørt og lave sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...