Gå til innhold

Hvor bra/dårlig er NorgesEnergi spotpris?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Nå i 2006, hvilket selskap mener dere leverer billigst strøm til enebolig med forbruk tilsvarende normalt bruk ( 1 voksen person i husstanden)?

Fastprisen kan jeg ikke gjøre noe med, den er selvfølgelig skyhøy, og i grunnen viser det seg at de aller fleste andre aktører på markedet også har de samme høye prisene for forbruket..de oppgir gjerne priser som 0,31,- pr. kwh men da har selvfølgelig ikke inkludert moms i prisene de oppgir...med moms blir det ikke så rimelig likevel!

Så, hva mener dere, er spotpris hos NorgesEnergi noe å satse på, eller vil dere anbbefale andre mer rimelige selskaper (i den grad en singel voksenperson kan kalle strømpriser i Norge for rimelige :roll::murvegg: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NorgesEnergi er en del av Hafslund, og det er god nok grunn til å holde seg langt unna dem.

Oversikt over hvilke kraftleverandører som er billigst finner duher.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det grunn nok i seg selv, er Hadfslund er dårlig selskap i forhold til priser og kundevennlighet?

Jeg bruker ca. 15.000 kwh i året.

Hva lønner seg for meg, spotpriser?

Kjære strømeksperter, håper dere kommer opp med et godt tips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hafslund er strømleverandørenes svar på Telenor, stort, lite kundevennlig og rådyrt. Likevel velger forbausende mange å være kunde der.

NorgesEnergi kom i klameri med forbrukerrådet for noen år siden fordi de tilbød noe som det kalte ti på topp garanti eller noe sånn. De garanterte at de var blandt de ti billigste strømleverandørene til enhver tid. Det de imidlertid ikke sa noe om var at de ikke garanterte at de var blandt de ti billigste av ALLE strømleverandører, bare blandt de ti billigste av strømleverandørene de selv hadde valgt å sammenligne seg med. Og de disse var overraskende nok de dyreste leverandørene. Det er litt av en garanti: At de er blandt de billigste av de dyreste.

Jeg synes du skal se på siden til konkurransetilsynet, som jeg har lenket til. Her kan du enkelt se hva som er billigst for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...