Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2013


Fru Edderkopp

Anbefalte innlegg

Termin 9 juni her.

Jeg var på UL i dag og så et bankende hjerte ;)

Tok tidlig UL pga blødning, men alt var ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Termin 1. juni og hadde tidleg UL i dag. Vart henvist pga. missed abortion sist graviditet. Alt såg fint ut, men også denne graviditeten såg knøttet litt mindre ut enn skalaen tilsa. Så eg begynner å lure på om me rett og slett lager små knøtt biologisk sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 Mai her. Litt småkvalm, eller fin i formen. Kanskje det er en gutt denne gangen? Var ikke kvalm i det hele med første, det er en jente. Ikke vært til lege/jordmor ennå. Når MÅ jeg gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 Mai her. Litt småkvalm, eller fin i formen. Kanskje det er en gutt denne gangen? Var ikke kvalm i det hele med første, det er en jente. Ikke vært til lege/jordmor ennå. Når MÅ jeg gå?

Man må vel til legen en gang mellom uke 8 og 12.Jeg har bestilt tilig ultralyd som jeg skal på i neste uke.For er ikke sikker på hvor langt eg er på vei.Men har fått legetime i november.Hvor gammel er jenten din nå da ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må vel til legen en gang mellom uke 8 og 12.Jeg har bestilt tilig ultralyd som jeg skal på i neste uke.For er ikke sikker på hvor langt eg er på vei.Men har fått legetime i november.Hvor gammel er jenten din nå da ? :)

Ok. Ser liksom ikke helt vitsen med å gå ennå... :) Bestilte du privat ul? Hva koster det? Hun er 1,5 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Ser liksom ikke helt vitsen med å gå ennå... :) Bestilte du privat ul? Hva koster det? Hun er 1,5 :)

Ja bestilte privat ul.Koster 500 kr.Men tenker det er verdt det når det er gratis med alle legetimene sånn ellers i graviditeten.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro med alle dere som har sett hjertet slå. :) Det må ha vært flott! Har bestilt tidlig ul jeg også nå, har hatt noen slags blødninger og har vært temmelig skjelven egentlig. Godt argument, altsoja - vi får jo resten dekket. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til privat ultralyd i begynnelsen av november. Da vil jeg være nesten 13 uker på vei. Jeg er ikke så veldig stresset i utgangspunktet, har flere symptomer på graviditet nå enn jeg hadde med førstemann, men synes det er greit å få det bekreftet før det fortelles til alle og enhver. Det gjelder ikke minst før det fortelles til den blivende storesøster som har mast om søsken i flere år allerede.

Jeg tror forøvrig jeg har den mest unødvendig stressende svangerskapoppfølgingen i manns minne (vel, det er vel litt overdrevet...). Jeg hadde den først kontrollen i uke 8. Jeg forsøkte meg på et "er det nødvendig å ta den så tidlig?" da jeg ringte for å bestille timen hos fastlegen, men fikk klar beskjed om at det var det. Javel. Men dette var visst likevel for tidlig, så jeg må tilbake i midten av november for å ta nødvendige prøver.

Hos legen ble jeg dessuten anbefalt å bestille time hos jordmor, siden det var så travelt der. Greit nok, tenkte jeg, og ringte med en gang. tter mye om og men, og klaging over hvor vanskelig det var å få gitt meg en time, og tiltross for mine forsikringer om at det virkelig ikke var noe hastverk, fikk jeg time to uker etter... i uke 10. Jeg klarte etter mye argumentasjon å få damen til å gi meg en time i uke 12 i steden, men det var så langt hun kunne strekkes seg!

Vel, jeg for min del synes tre kontroller på tre uker fra uke 12-14 er litt i overkant mye for sålangt helt ukomplisert andre svangerskap, men jeg skal ikke klage. Det er jo et luksusproblem ift de som omtrent ikke får en time.

Forøvrig står alt bra til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en annen bruker her, men registrerer meg med en ny bruker, da jeg ikke vil bli "identifisert" enda. Idag tok jeg en test, som var positiv.

Har ingen andre symptomer enn uteblitt mens, og jeg er kanskje litt trøtt, og blir litt kvalm av enkelte lukter.

Det har seg sånn at vi fikk vår første i mai i år. Jeg tror at jeg nå har termin rundt 14 juni (litt usikkert, siden menstruasjonen ikke hadde stabilisert seg), så det vil bli rundt 1 år og 1 mnd mellom barna.

Ved forrige graviditet var symptomene mye sterkere, med mye kvalme og veldig ømme bryst.

Jeg er litt redd, samtidig som jeg synes det er fint. Tenk på hvilken glede de vil få opp igjennom. Samtidig bringer det med seg bekymringer om f.eks permisjonspenger, som jeg ikke vil rekke å opparbeide meg, samt plassproblemer hjemme. Vi hadde store oppussingsplaner til sommeren.

Det var ikke helt planlagt, samtidig som det ikke kom som en stor overraskelse. Vi hadde lyst på to tette, men ikke fullt så tette.

Jeg sa ifra til samboer igår om at jeg mistenkte det, siden mensen hadde uteblitt. Han er bortreist, og kommer hjem imorgen, men vi skal ringes ikveld. Da jeg fortalte det igår virket det som om han ble glad... Er veldig spent på reaksjonen idag. Har jo et litt ambivalent forhold til det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3. mai her, sånn ca, så kanskje jeg er førstemann ut? Kanskje til og med så tidlig at jeg burde vært i mars-april, men står det mai så står det mai!

Har vært hos fastlegen og tappet blod, men ellers skjer det ikke så mye spennende før ordinær UL 2. desember. Og så er jeg innkalt til første jordmortime midt i romjula! :overrasket: Jaja, de har vel ikke feriestengt i det yrket der.

Ellers ikke så mye å berette. Akkurat det samme om det er gutt eller jente, vi har begge deler fra før. Formen er sånn passe elendig, kjenner at dette blir en laaaang vinter, men vårbaby blir bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3. mai her, sånn ca, så kanskje jeg er førstemann ut? Kanskje til og med så tidlig at jeg burde vært i mars-april, men står det mai så står det mai!

Har vært hos fastlegen og tappet blod, men ellers skjer det ikke så mye spennende før ordinær UL 2. desember. Og så er jeg innkalt til første jordmortime midt i romjula! :overrasket: Jaja, de har vel ikke feriestengt i det yrket der.

Ellers ikke så mye å berette. Akkurat det samme om det er gutt eller jente, vi har begge deler fra før. Formen er sånn passe elendig, kjenner at dette blir en laaaang vinter, men vårbaby blir bra! :)

Jeg skal på ordinær UL 28. desember!! Stusset jeg også. Har du på Ullevål? For det har i hvert fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ordinær UL 28. desember!! Stusset jeg også. Har du på Ullevål? For det har i hvert fall jeg.

Ja, det er Ullevål. Der er det vel full rulle hele året, så de bruker vel de dagene de har tilgjengelig...

Helt greit å få time i romjula, men litt ergelig at det er klokka ni om morgenen, når vi tross alt har ferie :ler:

Men det blir nok spennende uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3. mai her, sånn ca, så kanskje jeg er førstemann ut? Kanskje til og med så tidlig at jeg burde vært i mars-april, men står det mai så står det mai!

Har vært hos fastlegen og tappet blod, men ellers skjer det ikke så mye spennende før ordinær UL 2. desember. Og så er jeg innkalt til første jordmortime midt i romjula! :overrasket: Jaja, de har vel ikke feriestengt i det yrket der.

Ellers ikke så mye å berette. Akkurat det samme om det er gutt eller jente, vi har begge deler fra før. Formen er sånn passe elendig, kjenner at dette blir en laaaang vinter, men vårbaby blir bra! :)

Gratulerer med baby, endelig noen før meg. Så eg kan følge litt med på. Eg har 15 mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det på tide å drista seg til å skriva her. :sjenert: Eg har fulgt med på mai/juni-gruppa sidan positiv test i august, men har berre sniklese fram til nå. Før førstemann sleit eg med habituell abort, og det sit fremdeles i, sjølv om det gjekk bra sist. Denne gongen har eg sluppe heilt unna spontanabortar (bank i bordet!), og etter vellykka UL ved 12 veker, begynner me å få litt trua på at det kjem eit nytt familiemedlem til våren. Termin er ca. 3. mai. Storebror kom vel 5 veker før, så eg er spent på kor lenge eg får gå denne gongen. Eg håper iallfall eg får litt av dei 3 permisjonsvekene før fødsel, for dei blei eg heilt snytt for sist. ;)

Elles har eg vore hos legen, tappa blod og fått meg henvisning til fysio (sidan dei hersens bekkenvondtane begynte allerede i veke 5 denne gongen :kjefte: ), og nå ventar eg berre i spenning på time til ordinær UL.

3. mai her, sånn ca, så kanskje jeg er førstemann ut?

Terminbuddy! :5::nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som ikke klarer helt å glede seg, men bare er redd for SA/MA? Har vært på UL i uke 7 og da var alt fint. Skal på ny UL på torsdag pga cyste jeg må sjekke opp. Regner med å se lillefrø da, men klarer ikke helt å tro på at alt skal være bra. Hvorfor skulle jeg være så heldig, når det går dårlig for så mange? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...