Gå til innhold

Mai-Juni 09


BitteLille

Anbefalte innlegg

Hei FangeLiv :)

Hyggelig å høre fra deg igjen :)

At dere klarer å holde munn om det så lenge, jeg måtte bare få det ut jeg! :happy:

Men nå er det jo min første da! Kanskje litt annerledes hvis man har vært gjennom det før.

Har du flere barn Fangeliv?

Hørtes litt skummelt ut med høyrisiko svangerskap Evelina - men jeg er overbevist om at det går bra.

Vi ender nok opp med tvillinger begge to :bolledeig:

Sjekker innom ikveld jeg også!

Ha det fint på venninnebesøk Evelina

:klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på dere Tussta og FangetLiv :)

Det skal faktisk bli godt å komme til legen på fredag selv om dette er 2. gang. Dette svangerskapet er så mye annerledes fra det første, Alle svangerskap er jo forskjellige men jeg var så dødssyk sist at jeg synes nesten at det er litt rart at jeg skal være såpass oppegående. Menmen, er jo bare glad for det egenlig :jepp:

Så du kan si det slik at jeg regner tvillingsjangsen som ganske liten i og med at jeg ikke er dårligere. En får jo dobbelt av alt med tanke på hormoner og slikt.

Så ganske rolig på den feelingen :fnise:

Men får vi det så får vi det.

Med tanke på min tilstand får jeg jo ekstra god oppfølging med ultralyder og kontroller hyppigere enn normalt. Tenkte før jeg ble gravid at jeg kom til å bli så nervøs men jeg har merkelig nok en utrolig god ro over meg. Tanken stresser meg ikke en millimeter. Hverfall ikke foreløpig....

Hvordan er det med formen din da FangetLiv? Er det ditt første barn?

Snakkes jenter :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :)

Dette er første for meg ja. Formen er kjempefin, merker skuffende lite til det egentlig. Bare veldig trøtt hele tiden, men det har jeg jo opplevd i andre sammenhenger. Men klager ikke på lite symptomer altså! Unner ingen den kvalmen som jeg har sluppet helt unna.

Jeg har også lyst til å si det til folk, noen ganger veldig, men så er det noe som stopper meg liksom. Det er så nytt, og jeg har ikke vent meg til det selv enda helt. Og det er så koselig at bare meg og han vet det. Men ikke sikkert jeg klarer helt fram til jul da.

Masse luft i magen ja. Jeg har vært litt plaget før også, men ekstra mye nå. Hvis jeg jobber på kvelden må jeg rett og slett gå ut i ti minutter for å få ut litt gass ellers blir magen helt vrengt.

Godt å høre at du blir såpass godt fulgt opp Evelina, det gir jo trygghet. Og rart at svangerskap kan være så ulike som du beskriver. Flott at det er endring til det bedre da.

Kan jeg spørre hvor i landet dere bor? Vi bor midt i Oslo, men har flytteplaner.

Snakkes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God kveld jenter!!

Samme følelsen her anngående legen, gleder meg til å komme på kontroll og høre at alt står bra til!

Jeg tenker en del på det, at noe kan gå galt, men jeg prøver å fokusere på hyggelige ting så jeg ikke blir for stresset!

I det siste har jeg vært kvalm hele tiden, men i veldig mild form.

Heldigvis kaster jeg ikke opp, og jeg klarer å spise mat :)

Ser på det som et godt tegn jeg, og er nesten takknemmelig for at jeg merker noe forandringer i kroppen.

Idag tok vi over den nye leiligheten vår på Lutvann i oslo, blir veldig artig å pusse opp barnerommet :)

Ønsker dere en god natt, sov godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjønner det ikke.....men jeg fikk aktisk ikke sove, så nå sto jeg opp igjen.

Så nå tar jeg meg en titt innom her og ser om dere er våkne ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag testet jeg positivt!! Og jeg klarer ikke holde meg unna.. :fnise::fnise:

Er så glad :danser:

Terminen blir vel siste halvdel i Juni noen gang :)

Når har dere ca termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: og gratulerer Loppelise!

Så gøy!!

Jeg har - etter egen utregning - termin 16juni!

Men det kan jo forandre seg når man kommer til ul ;)

Vi er heldige med årstiden da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LoppeLise og gratulerer. :velkommen:

Jeg har også egen utregning på termin og det er 14. mai. Foreløpig.

Heldig med årstid ja. Her var det veldig planlagt, så var heldig at det klaffet med en gang. :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Loppelise og gratulerer :blomst:

Så kjekt at det blir flere av oss. :)

I dag her jeg vært hos legen og han fikk samme termin som jeg hadde 15.juni :) Ellers sakl jeg ikke tilbake før om en mnd. Skal på en tidlig ul i uke 8-9 pga min tilstand. Men det kan jo bare være greit. Men jeg må jo si at jeg blir litt nervøs og tenker på om alt er bra med magetrollet mitt....... Men det er vel normalt tenker jeg...

Hvordan er det med resten av gjengen? Bittelille som startet tråden hvor er du????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen mine gravide medsøstre :)

Villa bare titte innom og si :hallo:

Jeg tror nok tankene svever litt for oss alle i denne tiden her Evelina, og alt i alt så er du jo heldig som får hilse så tidlig på nurket ditt da :)

Jeg er overbevist om at det vil gå bra med oss alle!

Er det noen av dere som har prøvd grete roedes kurs for gravide og ammende?

Der målet er å spise sundt og variert, men ikke legge på seg mer enn 12kg?

Og en annnen ting, plages noen av dere med menssmerter?

Jeg har det hele tiden! Ordentlig plagsomt for det er jo en følelse man forbinner med blødninger - og blødninger forbinner man med ingen baby!

Trodde kanskje denne murringen skulle gå over etterhvert!

Jeg blir med i ropet, TRÅDSTARTER HVOR ER DU!?! :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og med det spm anngående kurset til Grete Roede så mente jeg selvfølgelig de som har vært gravide før, Evelina og evnt Loppelise :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen jenter :regn: (for et vær)

Jeg har ikke vært på noe kostholdskurs i forb med forrige svangerskap. Var egentlig glad for hver en kilo jeg la på meg, da jeg var så dårlig at de bare rant av meg. La på meg 7 kilo til sammen.

Men vil tro at det er annerledes denne gangen siden jeg kun er litt småuggen og småkvalm av og til. Kan ikke sammenlignes.....

Rart at 2 svangerskap av en og samme person kan variere slik.

Har kjempegod matlyst så denne gangen hadde det nok vært et alternativ :fnise:

Menssmerter har jeg ikke, men jeg har noe murringer. En merker at det jobbes der nede for å si det sånt. Det jeg kjenner kan kanskje beskrives som en tyngdefølelse. Har hørt at det er flere som snakker om mensmurringer så det er nok ikke uvanlig.

Ønsker dere en fin dag alle sammen :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja gjett om!!!

:)

Men vi er da godt på vei, er ikke værst det.

Jeg tror jeg har hatt en av de værste dagene idag, ordentlig uggen og kvalm!

Men nå er jeg mye bedre, og ser frem til en ny dag imorgen hvor jeg kan pakke sammen litt mer rusk og rask før flyttingen neste helg!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skal til å flytte nå....Godt at du gjør det nå da slik at du kommer iorden til babyen kommer. Flyttet sist gang jeg var gravid og det var ikke noe særlig. Men det blir el ofte slik når men venter barn at man trenger større plass.

Vi er på god vai ja, ingen tvil om det. Håper at du får en bedre dag i morgen. Jeg har hatt en fin dag men veldig trett + mye luft og murringer. Egentlig ganske rar følelse.....

Dere får en fin kveld alle sammen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...