Gå til innhold

Hvorfor så få følgere på instagram?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere folk jeg kjenner legger sjelden ut nye bilder. Bildene de legger ut er ikke veldig fine eller interessante heller. De bruker lite eller ingen hashtagger.

Jeg er fotointetessert, og tar en del bilder. Legger kanskje ut et par stykker i uken. Er veldig aktiv på instagram egentlig. Liker masse bilder. Bruker hashtagger på bildene mine. Kommenterer aldri at folk skal følge meg riktignok. Det er bare teit og irriterende.

Synes det er så kjedelig at jeg har så få følgere og få likes på bildene. Hvorfor får jeg så lite, mens folk som legger ut "dårligere" bilder får mange fler?

Anonymous poster hash: 09ce5...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trollkarlen

Fordi instagram er ikke den eneste plassen de holder til? Facebook, tumblr, deviantart osv. kan hjelpe deg å få flere til å oppdage din instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du bruker relevante hash tagger, oppdaterer jevnlig og er synlig hos andre, så er bildene dine enkelt og greit kjedelige. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke spennende nok å følge. Instagram flommer over av veldig flinke fotografer.

Så om du bruker de standardtaggene på dine bilder, så forsvinner de i mengden.

Finn deg heller en side med fotoutfordringer og følg disse. Her får du egne hashtags og følger andre folk fra hele verden, som har fått samme fotoutfordring som deg.

Sjekk ut:

@fatmumslim

@its_my_week

Søk litt rundt. Det finnes haugevis av slike utfordringer mm på Instagram. Her treffer du også folk som tar bilder på samme premisser som deg.

Og så har du tags som #rsa_nature #rsa_light osv osv.



Anonymous poster hash: 3f2e7...875
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det heller ikke, har lurt på det samme,

Jeg tar naturbilder, fine bilder, i mine øyne. En del av de "store" naturbildeprofilene følger meg. Likevel har jeg jo langt mindre følgere enn mange på IG som bare legger ut blurred bilder av middagen sin, colabokser eller kjedelige selfies (uten å være spesielt attraktive).

Jeg har ca 400 følgere nå, men jeg har da vært ivrig med hashtaggene og så har jeg merket at hvis jeg gir folk komplimenter for flotte bilder så sjekker de oftere ut profilen min og liker/følger



Anonymous poster hash: 66408...3b1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er vel ikke interessant nok til å følge da. Du får kjøpe deg følgere hvis det er så stort problem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Så teit med hashtags?

Tar du bilde av en peis og et glass rødvin så skal liksom folk finne dette fordi de søker på "peis", "rødvin", "hygge", "ferie"??!!

Anonymous poster hash: 1599a...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene de legger ut er ikke veldig fine eller interessante heller.

For deg nei.. Men kanskje for andre.

Ei jeg kjenner trykker "liker" på alt av naturbilder fra Skandinavia, en annen "liker" mye som blir lagt ut av biler og quotes. Jeg trykker "liker" på ting innen mitt interessefelt, bilder av familie og venner...

Jeg synes mange "fotografer" legger ut bilder som liksom er så fancy schmancy. De er gjerne veldig kjedelige.

For meg er motivet viktig. Ikke kvaliteten på kameraet, at det skal se så proft ut som mulig osv.

Anonymous poster hash: b9e3f...7c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...