Gå til innhold

Snap.do virus på Pc`en. Hvordan fjerne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle laste ned et tilleggsprogram for å kunne se fotball, og da fikk jeg snap.do på maskinen. Visstnok et virus. I tillegg kom flv.player og speedupyourcomputer, som visstnok også er virus. Fikk fjerna de to sistnevnte. Tror jeg.

Snap.do er fremdeles på maskinen (siden det visstnok er så vanskelige å få vekk), selv om jeg ikke ser tegn til det. Jeg har fjerna programmet på kontrollpanel, samt avslutta prosesser på "oppgavebehandling".

Ifølge diverse malware-forum sies det at viruset opptrer på firefox, explorer og chrome. Så nå bruker jeg Opera, vil det si at det er "safe" da?

Jeg har ikke så peiling på data, så håper noen av dere skikkelige data-ekspertene her kan hjelpe meg.

Som sagt så ser jeg ingen tegn pr.nå, at snap.do er på pc`en min fremdeles. Men tror ikke jeg kommer til å tørre å ta sjansen på å bruke nettbank eller handle på nett på denne pc`en lenger..

Jeg har bare AVG free som antivirus, og den oppdaget ikke dette viruset. Jeg har også noe som heter McAfee Security scan, som heller ikke oppdaga noe.

Er også blitt passe paranoid når jeg ser folk som anbefaler programmer for å slette dette.. Er redd for at det er nye virusprogram..

Så, noen anbefalinger om hva jeg skal gjøre videre?

PC`en fungerer foreløpig helt fint, og det kommer ikke opp noe mistenksomt. Er det OK å bruke nettbank fremdeles, eller er det risikabelt?



Anonymous poster hash: ea6ff...0db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herregud, fikk det selv en gang, det var et helvetes styr!

Løsningen for meg ble å installere et program fra Windows som avinstallerer programmet du ønsker å fjerne (det du lastet ned).

Så måtte jeg selv fjerne snap.do fra hver eneste nettleser, dette kan du Google deg frem til, men det gikk greit til slutt. Tok meg ca 2 uker til jeg var helt kvitt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

Prøv systemgjenoppretting til dagen før du fikk viruset på maskina.

Dette fjerner virus som er installert etter denne datoen.

Klikk Windows-ikonet i venstre hjørne, velg Kontrollpanel og deretter Gjenoppretting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ble kvitt det. Brukte et program som het Revo uninstaller.



Anonymous poster hash: ea6ff...0db
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant. Jeg har hatt den dritten der på maskina i over ett år. Klarer fremdeles ikke å bli fullstendig kvitt det.



Anonymous poster hash: b90ea...345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv systemgjenoppretting til dagen før du fikk viruset på maskina.

Dette fjerner virus som er installert etter denne datoen.

Klikk Windows-ikonet i venstre hjørne, velg Kontrollpanel og deretter Gjenoppretting.

Det fjerner ikke problemet..

Noen som har god kunnskap til pc,kan forsøke Hijackthis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Snap.do er det malware program som får installere med gratis programvare som du installerer på datamaskinen din. Dermed å fjerne Snap.do virus du trenger Snap.do flytting verktøyet.


Anonymous poster hash: 69cdc...6bf



Anonymous poster hash: 69cdc...6bf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...