Gå til innhold

Som Cata's dager går......


Cata

Anbefalte innlegg

Håper du fikk slappet godt av i går. Sånne dager på jobben der alt topper seg - de er ganske så slitsomme.

Da er det godt gjort å få ting på plass igjen.

Ønsker deg en god søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:-) Jada Bettie, bilen var min den.

Og i dag har jeg vært flittig og flink. Nok en innlevering til kurset mitt er unnagjort. Ett skritt nærmere eksamen (uæh!) . Har egentlig ikke eksamensskrekk, men det begynner å bli noen år siden sist....

Det går nok. Andre klarer det jo fint så hvorfor ikke jeg? Men ennå er det noen øvinger som må gjøres og sider som må leses (kanskje helst i omvendt rekkefølge) før jeg kommer så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beslutninger, beslutninger.....alltid noen som må tas, men her i gården begynner det å nærme seg noen alvorlige sådanne. Det går mot anskaffelse av ADSL i heimen! Det går for sent å bla mellom sidene her på KG :P

Neida, fullt så galt er det ikke, men med kurs og venner og mail og litt av hvert så bruker jeg såpass mye penger på modemoppkoplingen min hver måned at det nesten tilsvarer et billig ADSL abonnement, og når jeg i tillegg er vant til forholdsvis raske forbindelser på jobb, så er plutselig valget litt lettere. Det blir vel å bestille en av dagene.

Men må først se om jeg berger jobben :-? . Har gjort opprør mot noen for meg ubegripelige systemer vi har laget oss og frykter at noen kommer til å være veldig uenig med meg. Har sørget for å undersøke bra i forkant og har sikret meg støtte fra sjefen min, men likevel.... "Noen" kommer ganske sikkert til å ha innsigelser. Trøster meg med at jeg har vært ute en vinterdag før og klart meg, så det vil helst gå bra denne gangen også. Føler meg riktignok som hardbarka kranglefant av og til og det er visstnok ikke sunt i lengden. Men når ting blir for tullete så må jo noen si fra av og til (men hvorfor må det alltid være meg???) :murvegg:

Har forresten fått positiv tilbakemelding i dag. Fikk beste karakter på kursbesvarelsen jeg leverte inn i går. Opptur! Er som tidligere nevnt ikke noe hyperavansert kurs akkurat, men det er gøy likevel. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode resultater skal man alltid juble over - uansett hvor avanserte oppgavene er eller ikke. Det er da en oppmuntring.

Tøft å være klar til å tråkke på noens ømme tær. Men skal en organisasjon utvikle seg, er det helt nødvendig å ha mennesker som våger å si de mindre populære tingene, og som setter noen spørsmålstegn ved vaner. Skal se at sjefen din setter pris på akkurat de egenskapene hos deg.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ømme tær er tråkket på....-og jeg har vondt i den andre enden (dvs. hodet og nakken). Spente muskler? Ooooooh, yessss!

Men jeg fikk det som jeg ville i den store systemkampen. Og jeg fikk også støtte da jeg fortalte om mitt opprør enda lenger opp i organisasjonen.

Summa summarum... Vunnet 2 kamper denne uke OG fått en god karakter. Kan jeg ta helg nå, før noe skjærer seg for alvor????? :ler:

Forresten, liten nedtur er allerede her. Min kjære sitter nedsyltet i arbeid og dukker ikke opp til overflaten før i morgen kveld. :( Men jeg skal nok klare meg. Trøster meg med KG og bøker, så går det nok bra. Pleier ikke å ha problemer med å trives i eget selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Så flott at du fikk støtte oppover også. Da viste det seg jo at du hadde rett.

Håper resten av uka di gikk fint.

Ønsker deg en god fredagskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sen søndags kveld; -og mer enn bare litt trøtt. Men det skyldes antakelig en kombinasjon av frisk luft (uvant!:oops: ) og litt A-menneske. Har nemlig hatt en uvanlig avslappende helg.

"Flyttet" over til min kjære på fredag kveld for å tilbringe helga der. Endte med å gå en liten måneskinnstur (riktignok uten måne) før vi la oss. Utrolig hvor godt man sover etter en dose frisk luft.

Lørdag var vi i et husarbeidshumør og gikk i gang med baking over en lav sko. Mens deig hevet seg og brød sto i stekeovnen satt vi fredelig i hver vår krok, med hver vår lærebok og leste. Flittige mennesker, ja? Ny måneskinnstur om kvelden (fremdeles minus måne, men med katt - sistnevnte ville nemlig absolutt være med på tur).

I dag ble det en litt lengre tur. Fant ut vi skulle rusle et par timer langs noen skogsveier. På vei hjemover kom vi til et område som var mer enn vanlig oversvømmet av vann. For å slippe å klatre opp en heller glatt skråning i joggesko som egentlig er beregnet for snill og medgjørlig asfalt, syntes jeg det var best å legge veien over noen gresstuer som stakk opp av "myra". Dum, dum, dum avgjørelse!!! :klaske: . Plumpa uti med begge beina, bokstavelig talt. Sto i vann (og gjørme) nesten til knes, og hadde jeg vært lengre i beina ville likheten med "elg-som-har-gått-seg-fast-i-myr" vært påfallende. :hoho: Min kjære er et snilt menneske og lo ikke halvparten så mye av situasjonen som jeg gjorde! Men jeg klarte da å bakse meg inn på tørt land etterhvert, -til og med uten hjelp. Så han tok veien rundt myra og kom seg tørrskodd forbi det kritiske stykket. Regner med jeg blir tørrskodd i løpet av et par dager......

Er vel forøvrig unødvendig å si at det bar rett under dusjen da vi kom inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg ser bildet for meg - Cata i solnedgang. Det er godt man har evne til å le av seg selv.

Ellers er måneskinnsturer med eller uten måneskinn, men hånd i hånd, veldig koselig, da.

Ha en god kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, flire kan jeg - og helst av meg selv for da slipper jeg å komme på kant med andre uten grunn.

I kveld har jeg sittet klistret ved PC'n store deler av kvelden og prøvd å finne "noen som passer for meg" og da tenker jeg ikke på menn, altså, men på ADSL abonnement. For en jungel det er der ute. Månedspris og etableringsavgift og montør og nedlastingshastighet og anti-virus og brannmur og kundeservice og....

alt det der skal jeg liksom greie å kople sammen sånn at jeg vet hva som er best mulig totalløsning?????

Hvordan klarer alle andre det? :grine:

Har teknisk utdannelse og skal liksom forstå litt av sånt som det der :hoho: Dummeste jeg har hørt! Skjønner null og niks.

Verden vil bedras.....

Men jeg har funnet et par kandidater som, hvis de er snille og svarer på de inkvisitoriske spørsmålene jeg har sendt dem, kan få lov å gå til den store ADSL finalen :wink: .

Og nå skal jeg logge av og bla gjennom et ukeblad før jeg går over til :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var visst ute da du kikket innom, Bettie. Joda, du kan heie på Tele2. De ligger brukbart an hvis de bare svarer på "de inkvisitoriske" innen rimelig tid. Men av en eller annen grunn pleier ikke slike instanser være så flinke til å svare meg. F. eks. fikk jeg aldri høre noe fra banken min da jeg forespurte på lån til nyere bil.

Verst for dem :sjarmor: , der gikk de glipp av noen fete utlånsrenter.

Dagen idag har vært travel. Måtte minne sjefen om at mer enn 3 "førsteprioritetsgjøremål" fikser jeg ikke samtidig. Da han fikk listet opp det jeg allerede har påtatt meg å gjøre denne uka, fant han det påkrevd å delegere litt......

På hjemmebane fikk jeg høre at en av døtrene til min kjære planlegger bryllup til sommeren. Koselig det, men lurer jo litt på om jeg kommer til å bli bedt. Føles litt ugreit å være dame nr. 2 i et sånt tilfelle. Kommer antakelig til å føle meg litt utafor hvis jeg ikke blir bedt :-( , men ser jo klart at det ikke er noen god grunn til at de skal be meg heller :roll: (Jada, vet godt det er dumt å spekulere i dette). Og jeg er slett ikke sikker på at eks'en til min kjære ville juble over min tilstedeværelse, selv om de to hadde gått fra hverandre lenge før jeg kom inn i bildet. Så alt i alt får jeg vel krysse fingre for at jeg ikke blir bedt. (Men av og til blir jeg lei av å være fornuftig og selvutslettende også.... så jeg får sørge for å frese fra meg i dagboka, sånn at dere som kikker innom her kan komme med noen trøstende ord :wink: )

Får vel prøve å få med meg en venninne og planlegge ett eller annet den akuelle helga, sånn at jeg holder meg beskjeftiget med mine ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Så hyggelig at en av snikleserne står frem.. :)

Nå føler kroppen til bustetroll at det er på tide den får litt hvile,så jeg må vel bare adlyde.

Håper du drømmer søtt nå.

Ønsker deg en flott onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mer enn 3 førsteprioritetsoppgaver????? Dårlig altså (neida - mener det ikke) Synes det holder med en sånn oppgave om gangen, jeg.

Du får holde meg oppdatert på finalerunden, for jeg er ikke overvettes fornøyd med Telenor.

Skulle du trenge trøst før, under og etter den store dagen. så har jeg et skap fullt. Bare si ifra. Ser at det ikke kan være greit å være "nr.2" i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: Trøtt, trøtt, trøtt....

Har igjen hatt en dag på jobb som har vært full av "førsteprioritetsoppgaver", og hører rykter om at et par nye oppgaver er i komminga. Huff! Kjenner stressmusklene strammer seg fra snute til halespiss her.... Rygg og nakke og ben verker som besatt, og det er ikke influensa!

Er i tillegg småfrustrert fordi min kjære hadde planer om å besøke meg i kveld for en gangs skyld (vanligvis er det jeg som flytter på meg), men så kom en av ungene på besøk, så jeg "måtte avlyses". Må vel ha forståelse for at unger kommer foran dame, men likevel... :evil: Hadde vært fint å være førsteprioritet en gang i blant. Hadde de vært små hadde det vært så,men de er faktisk voksne - eller nesten voksne. Skjønt, så trøtt som jeg er i kveld hadde jeg sikkert ikke vært noe koselig selskap uansett, så for den del er det kanskje like greit at det ble som det ble.

Øyner i hvertfall mulighet for en kveld med "tidlig til sengs". Og i morgen har jeg bare 2 førsteprioriteter (så lenge det varer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ikke ok ut sånn som du har det på jobben nå, men det er kanskje tiden? Har det sånn selv også.

Har du noen måte å slappe av på, å lade batteriene igjen? Man brenner fort ut hvis man ikke får til det.

Ønsker deg en god natts søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen har en effektiv "batterilader" å foreslå, så kom med det.......

Ville tilstander på jobb. Masse planlagte ting som skal gjøres på toppen av hverandre og så kommer de uplanlagte oppå der igjen. F.....ta alle selgere som kommer gledesstrålende med bestillinger på nye produkter på en fredag ettermiddag. Og så har vi ikke hele produksjonsgrunnlaget en gang.Grrrrrh!!! :evil:

Hvordan skal en stakkar (dvs. meg :wink: ) kunne gjøre en skikkelig jobb, når jeg ikke engang får tid til å tenke???? Mot slutten av dagen var jeg så utslitt at jeg satte meg til å grine! :grine: Fortsatte med det etter at jeg kom hjem også, så for å lande måtte jeg ta meg en tur bort til min kjære for å få trøst. En god porsjon skuldermassasje har fått vekk noe av stresset :hjerter: så nå er formen på stigende kurs igjen.

Fikk forresten bestilt ADSL i går, så nå skal det snart gå fort å surfe. Hmmmmm.....håper jeg i hvertfall. Etter å ha lest dagens VG om problemer med Telenor installasjoner som ikke kommer, så er det vel lurt å ikke glede seg for tidlig. Vil ha det installert (og fungerende) før jeg slår hæla i taket. Trøster meg med at jeg ikke har bestilt fra Telenor (men det er forsåvidt ingen garanti for at det kommer til å gå bedre- men i så fall mislykkes det i det minste til en lavere pris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får slappet litt av i helgen i hvert fall. Det kan være en god måte å lade litt opp på, vet du.

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...