Gå til innhold

Hvordan reiser du med katt i bur? (i bil)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor to min unna veterinær med bil, og da har jeg som regel alltid hatt pus i forsetet med beltet godt festet til selve buret. Dette har gått helt fint, siden det er så kort tur.

Nå skal jeg derimot kjøre bil med han i ca 30 min, og lurer på hvor jeg skal plassere buret. Skal jeg eventuelt skyve frem forsetet og sette buret mellom baksetet og forsetet? Jeg tenker også at dette er risikabelt mtp krasj (bank i bordet for at det ikke skjer).

Hvor plasserer jeg buret på en sikker måte, og på en ansvarlig måte, når jeg skal kjøre et stykke med han? Bagasjerommet er uaktuelt, da det vil stå løst og kan bli hivd rundt.



Anonymous poster hash: 01e41...aba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har kjørt med katt i bur mange ganger og pleier da å feste buret til bilbeltet i de sporene som er på buret, og så ta fremsetet så langt bak som mulig slik at buret sitter så godt fast som mulig (har alltid buret i baksetet). Jeg syns hvertfall det viktigste er at buret sitter så godt fast som mulig slik at det ikke blir kastet rundt i bilen hvis man krasjer eller må bråbremse.



Anonymous poster hash: c63e2...b82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lengden på turen har ingenting å si for sikkerheten. Om det blir kræsj er det like alvorlig om du har kjørt i 70 minutter eller 2. Er pusen din bra sikret slik han er nå, er det også bra nok for lengre kjøreturer.

Selv har jeg buret sidelengs i baksetet der jeg fester det med setebeltet. Skru bak fremsetet er også noe jeg har gjort i noen biler.



Anonymous poster hash: 9a788...ef7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr i bur, og egentlig dyr løst regner som last i bil. Og last skal sikres, ALLTID.

Spesielt et dyr som kan få store skader. FLOTT at du bruker bur til pus, da tryggheten øker betraktelig om det skulle skje noe. Viktig å sikre så buret ikke blir knust om du ruller, eller fyker frem/bakover under en kræsj



Anonymous poster hash: 71c9b...755
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løvemunn

Fest buret sidelengs i setet med belte, stram godt til. Legg gjerne et teppe over fronten (men ikke slik at det blir tett luft), så pus slipper å se ut og bli urolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil ikke bilbeltet knuse buret om en kræsjer?



Anonymous poster hash: a95e0...fd4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil ikke bilbeltet knuse buret om en kræsjer?

Anonymous poster hash: a95e0...fd4

Hvorfor skulle det knuse buret når det ikke knuser mennesker?

Anonymous poster hash: 9a788...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det knuse buret når det ikke knuser mennesker?

Anonymous poster hash: 9a788...ef7

Det ser du i videoen.

Anonymous poster hash: a95e0...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her!

Jeg satt buret i baksetet, og dyttet forsetet så langt bak som jeg kunne for å sikre buret. Så tok jeg belte rundt buret, og la et teppe over hjemmefra. Det gikk veldig fint, men masse klaging da :fnise:

Nå koser han seg på hytta, og har til og med vært ute :)

God påske til alle dyreglade mennesker!



Anonymous poster hash: 01e41...aba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og takk for tips! :)



Anonymous poster hash: 01e41...aba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...