Gå til innhold

Blir alene med to små


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg blir alene med to små i barnehagealder og forsøker å finne frem i jungelen blant stønader man kan søke på. Vil poengtere at jeg ikke er ute etter å snylte NAV for noe! Jeg har en god årslønn dersom man lever i ett parforhold - men nå når jeg blir stående alene med alle økonomiske utgifter på egenhånd blir lønnen langt mindre god. Barnefar arbeider som selvstendig næringsdrivende og står oppført med en årslønn som er så lav at han ikke ville måtte betale bidrag. Tar NAV hensyn til dette dersom jeg ber de hjelpe meg med bidraget - at han faktisk har mer i lønn enn hva ligningen sier?

Årslønnen min er over maxgrensen til overgangsstønad så jeg oppfyller ikke kravene til denne.

Hva kan jeg egentlig søke på? Slik jeg ser det vil jeg få:

Barnetrygd for 2 barn + 1 barn ekstra

Særfradrag aleneforsørger vil gi ca 1000,- ekstra i måneden

Barnebidrag minstesats fra staten omlag 700,- per barn (utgjør litt over 1400,-)

Tilskudd barnetilsyn - her sier NAV at man max kan ha 6G i årslønn, jeg har under 6G i årslønn - er det noen her som har fått innvilget tilskudd til barnetilsyn med en årslønn på 500.000,-?

Har ett ønske om å videreutdanne meg slik at det blir lettere å få arbeid som ikke er turnusbelagt - godkjenner NAV dette? Dette er helt avgjørende for meg da turnusarbeid er umulig for meg grunnet manglende nettverk (bor ikke i hjembyen min).

Tusen takk for eventuelle råd og hjelp på veien :-)



Anonymous poster hash: f663e...0f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med overgangsstønad?



Anonymous poster hash: 9b45a...e8a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med overgangsstønad?

Anonymous poster hash: 9b45a...e8a

Leste du hi?

Anonymous poster hash: 34bed...734

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du hi?

Anonymous poster hash: 34bed...734

Ja ok, da er det nok ikke noe annet TS kan ha krav på.