Gå til innhold

Skal du delta på Earth Hour ? - Mindre enn 30 minutter til !


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kan ikke tenke meg noe mer idiotisk (skru av LEDlysene for å spare strøm ..hallo?). Jeg kjører allerede enøk så det holder og fyrer med ved.

Straks skal jeg sette meg i soffaen og se en film (med lys på)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrur av lysene hjemme, men bare fordi jeg skal på konsert. Hvor det sannsynligvis kommer til å være lys og mer enn nok strøm.



Anonymous poster hash: 5a413...1e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke tenke meg noe mer idiotisk (skru av LEDlysene for å spare strøm ..hallo?). Jeg kjører allerede enøk så det holder og fyrer med ved.

Straks skal jeg sette meg i soffaen og se en film (med lys på)

Det var vel ikke akkurat for at du skal spare strøm......

Selvfølgelig skal også jeg markere overforbruk!

Anonymous poster hash: e5d58...bcb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa er bare jeg som er hjemme, så har slått av lysa... Er jo ikke så mye arbeid så



Anonymous poster hash: 6b2a7...d7f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har deltatt hvert år, men i år glemte jeg det. Har ikke kjøpt inn telys og sånn.



Anonymous poster hash: 32da0...991
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Fin stemning og viktig markering (nei, poenget er ikke å spare strøm og redde verden én time i året, men å sette fokus på klimaendringene). PC-en er på, dog.



Anonymous poster hash: 1c1fd...ded
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Det er noe spesielt over denne markeringen, så ja, jeg var med. Er med hvert år og syns det er viktig.

Ser at det er en del typisk oljebarn-kommentarer her i tråden her. Ser at dere ikke ennå er så voksen at sosialt og globalt ansvar faller dere naturlig. Men det er greit, dere har fortsatt mange år igjen å lære på.

Typisk glasurgenerasjon.... det handler bare om meg, meg og meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart jeg markerte dette. En symbolsk handling, men også koselig med bare telys og mørkt som havet utenfor. Skulle gjort det oftere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi slukte alle lys, pcer, ipader, tv og mobiler og tente masse stearinlys og fant frem brettspill. Ungene syns det var så kjekt at vi gjorde det i går og 😄

Anonymous poster hash: 2dcca...ea4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg er ikke så glad i symbolhandlinger som dette. Det hjelper absolutt ingenting for miljøet, men får folk til å føle at de gjør en forskjell.

Foreldra mine er glad i det tullet her, men de er de som forbruker mest av flyreiser/biler o.l. av mine bekjentskaper.



Anonymous poster hash: 42671...6b4
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skrur i alle fall av det aller meste av elektriske apparater, lamper og alt slikt. Men dette gjør jeg jo året rundt, for å spare strøm. Jeg har ikke råd til å kaste bort mest mulig penger på strøm-regninger...



Anonymous poster hash: 714e5...ddd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet ut alt av lamper i leiligheten min med LED-belysning, fra lysrørene over kjøkkenbenken til taklampa i stua. Og nå bruker jeg totalt rundt 100 Watt sammenlagt når alt står på. Og det gjør det stort sett ikke, for jeg slår av lyset i rom som jeg ikke oppholder meg i. Det kan man godt gjøre med LED, for de slites ikke ved å slåes av og på. De har den samme driftstiden uansett.

Jeg har med andre ord "Earth Hour" 24/7, men ikke faen om jeg vil sitte i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet ut alt av lamper i leiligheten min med LED-belysning, fra lysrørene over kjøkkenbenken til taklampa i stua. Og nå bruker jeg totalt rundt 100 Watt sammenlagt når alt står på. Og det gjør det stort sett ikke, for jeg slår av lyset i rom som jeg ikke oppholder meg i. Det kan man godt gjøre med LED, for de slites ikke ved å slåes av og på. De har den samme driftstiden uansett.

Jeg har med andre ord "Earth Hour" 24/7, men ikke faen om jeg vil sitte i mørket.

Er jo koselig det da, med telys og sånt :) Trenger ikke å være kjipt.

Vi glemte av hele Earth Hour i år.

Anonymous poster hash: 71ce1...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...