Gå til innhold

BareBea og LilleBea


BareBea

Anbefalte innlegg

Hadde aldri trodd jeg skulle komme til å skrive dette. Men skal visst bli en prøver jeg også selv om det ikke er gått helt opp for meg enda :)

Jeg er 27, Mr M er 35. Vi har vært sammen i over to år og er begge ganske sikker at vi er de rette for hverandre. Mr M har vært klar en stund og nå er jeg også. Kjenner det kribler bare av å tenke det :)

Har alltid hatt "angst" for å bli gravid og vært veldig påpasselig med prevensjon. I går tok jeg min siste p-pille. Har gått på p-pille i åtte år. Har hoppet over den pillefrie uken gangske mange ganger mest fordi jeg er plaget av sterke menssmerter og da sa dokoren at dette var en helt grei løsning. Er som om jeg føler meg litt naken når jeg ikke tar pillen. Men sikkert bare uvandt :)

Alt er helt nytt for meg så jeg har egentlig tenkt at vi får ta alt som det kommer. Har fått med meg at det er lurt å ta folfat så det kjøpte jeg igår. Ellers er jeg helt blank. Fryker det vil ta litt tid pga lang p-pille bruk.

Ser det er mange forkortelser og slikt i andre prøvebøker, eneste jeg kjente igjen var EG som må vel være eggeløsning? Hmm :)

Håper det er noen der ute som vil følge oss på veien! :)

Endret av BareBea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! :) Grattis med prøvedagbok! :)

Jeg er også helt ny i prøvedagbok verdenen, vil gjerne følge deg videre. :) I likhet med deg har jeg også alltid hatt angst for å bli gravid derfor er jeg en smule nervøs nå som det faktisk er meningen å bli gravid, litt sånn skrekkblandet fryd. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det mocci, høres ut som vi er i samme båt :)

Har tante rød på besøk nå så lite aktivitet. Blir uggen noen dager når det står på som verst. Håper det avtar snart.

Har funnet ut at når jeg har EL (?) så er vi to på ferie. Kunne vel ikke passet bedre? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :goodbye: Gratulerer som prøver! Jeg ble nettopp prøver selv, så vi er i samme båt. Jeg er et par år yngre enn deg, og føler meg egentlig litt ung til å bli gravid, men er samtidig veldig klar. Dessuten vet man jo ikke hvor lang tid det tar...

Gleder meg til å følge med i boka di :) Håper det klaffer raskt for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig å få besøk i boka mi!! Takk for hilsen virrevapp og sushi!! :)

Må vel ærlig si at jeg tar det litt kuli denne prøviga. Men kjenner jeg meg selv rett er det fordi jeg er redd for å bli for skuffa om det tar for lang tid. Er kjent for å være veldig utålmodig...

Tror også det er litt viktig at vi koser oss med dette. At det ikke bare blir stress. Men håper så klart at det går fort , ellers vet jeg at jeg fort blir utålmodig!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og velkommen som prøver!

Krysser fingrene for at du slipper å være prøver så veldig lenge!

:klem:

Så hyggelig med hilsen :) Velkommen til prøveboka mi :)

I følge disse utregningsgreiene på nettet har jeg visst eggeløsning nå i disse dager. Men siden jeg ikke vet hvor lang syklusen min er er det vel bare sånn ca. Men vi koser oss nå litt ekstra nå vi :yvonne:

Er så deilig med helg, våknet uthvilt idag og det er bare så godt. Måtte helgen vare lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

et livstegn fra meg :sjenert:

har vært på ferie med min kjære. det som skulle bli en superromantisk tur endte i magetrøbbel. Så romantikken tok brått slutt. Hvertfall på den måten! :fnise:

Ble heldigvis bedre i magen etter noen dager, men helt bra er jeg ikke. Har litt knip og i tillegg har jeg noe som minner om menssmerter. Jeg har jo ikke helt kontroll på syklusen siden jeg har gått på p-pillen så lenge men tror den skal være like rundt hjørner. Er oppblåst og øm og orker knapt ha på meg annet enn joggebukse. Det går vel over dette også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjipt med magetrøbbel på ferie :tristbla: Håper det går bedre nå. Joggebuksa er god å ha på slike dager - når jeg har mensen er jeg helt ødelagt hvis jeg ikke tar smertestillende i god tid. Kan liksom ikke sykmelde meg en gang i måneden, så det går med litt ibux. Er det for tidlig til at det kan være graviditetssymtomer du kjenner, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en vet jo liksom aldri, er første mnd min uten noen form for prevensjon. Og vi stod på rundt EL ;)

Jeg har jo ikke satt meg så godt inn i dette så vet jo ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Men shit, jeg sjekket akuratt nå og dersom jeg har syklus på 28 dager skulle jeg hatt mensen igår!! Oi nå kjenner jeg at jeg fikk litt noia her. Men jeg vet jo ikke hvor lang syklus jeg har.. kan jo være ustabil siden jeg nettopp har sluttet på p-pille.. og nettopp har flydd et stykke.. og har vært syk.......... :forvirret: Jeg har jo egentlig tenkt å ikke reagere før jeg ikke får mensen lengre.. men når er det når jeg ikke vet hvordan syklusen er? OI nå ble jeg rett og slett litt forvirra.. trodde det var lenge til det hadde gått 28 dager.... tiden går fort! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en vet jo liksom aldri, er første mnd min uten noen form for prevensjon. Og vi stod på rundt EL ;)

Jeg har jo ikke satt meg så godt inn i dette så vet jo ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Men shit, jeg sjekket akuratt nå og dersom jeg har syklus på 28 dager skulle jeg hatt mensen igår!! Oi nå kjenner jeg at jeg fikk litt noia her. Men jeg vet jo ikke hvor lang syklus jeg har.. kan jo være ustabil siden jeg nettopp har sluttet på p-pille.. og nettopp har flydd et stykke.. og har vært syk.......... :forvirret: Jeg har jo egentlig tenkt å ikke reagere før jeg ikke får mensen lengre.. men når er det når jeg ikke vet hvordan syklusen er? OI nå ble jeg rett og slett litt forvirra.. trodde det var lenge til det hadde gått 28 dager.... tiden går fort! :roll:

Ojoj, her kan det bli spennende :) Klart, syklusen din kan jo være veldig ustabil etter pilleslutt, men noen blir gravide med en gang, også. Jeg fikk igjen mensen og hadde ganske stabil syklus rett etter jeg slutta på pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og mensen har ikke kommet idag heller. Har litt menssmerter som kommer og går. Tenkte å bestille meg noen tester på billigtester.no men hvilke skal jeg velge? OG de er jo så billige, er de til å stole på? :question:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og mensen har ikke kommet idag heller. Har litt menssmerter som kommer og går. Tenkte å bestille meg noen tester på billigtester.no men hvilke skal jeg velge? OG de er jo så billige, er de til å stole på? :question:

Stripsene fra billigetester er veldig bra :jepp: Gav klart utslag da jeg var gravid i alle fall! Ikke vits å blakke seg på dyre tester, når disse er minst like bra :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

kanskje jeg skal prøve stripsene da.. takk for tips virrevapp :)

Er litt forundret idag.. tenk viss og om og men.. var innstilt på at dette med prøving skulle ta tid.. Så plutselig er jeg der at hva skjer? fryker også litt at mer jeg stresser med at kommer mensen eller ikke så kommer an bare enda seinere. :sukk: er litt forvirra jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å stresse for :) Ta det som det kommer. Det er jo store muligheter for at eggløsningen kom litt sent etter pilleslutt, ikke sant? Eller det kan hende den kom med en gang og du er så heldig å ha fått klaff. :jepp: Vet du om du hadde EL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet ikke om jeg hadde EL. Jeg tror jeg har kjent det noen ganger før men ikke nå. Men har vi ikke det "hver gang" da? Og kan vi vite det på annen måte enn test? Hmm..

nå er jeg litt sånn at jeg vil vite hva som skjer. Jeg har jo menssmerter og har hatt det i fem dager nå. Er sikkert bare litt forsinket. Får prøve å tenke slik så blir jeg ikke skuffet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg vet ikke om jeg hadde EL. Jeg tror jeg har kjent det noen ganger før men ikke nå. Men har vi ikke det "hver gang" da? Og kan vi vite det på annen måte enn test? Hmm..

nå er jeg litt sånn at jeg vil vite hva som skjer. Jeg har jo menssmerter og har hatt det i fem dager nå. Er sikkert bare litt forsinket. Får prøve å tenke slik så blir jeg ikke skuffet :)

Når man går på pillene har man jo ikke EL. Mange får EL-slim like før eggløsning, det er slik jeg merker det, i alle fall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...