Gå til innhold

Verdens beste pastasaus


BillyBoy

Anbefalte innlegg

Verdens beste autentiske bolognese saus :

 

kok pasta lenge, ca. 20 minutter

sil av vannet og hell over 50/50 med ketchup og thousand island. Dryss litt piffi over og bon apetit!

Anonymous poster hash: cb4c1...25a

Dette smakte dritt! Ødela hele opplegget med svigers-to-be i dag. Har hatt en gedigen krangel med sambo fordi han sa seg enig(!) med mammaen sin at jeg var et dårlig koneemne. Glad vi har to gjesterom. Og fly firbanna på deg, AB! Jækla løgner!@&&#)&$

Anonymous poster hash: f97fb...6c5

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Ble også nysgjerrig på oppskriften fra Antoianette.

 

Jeg kan i mellomtiden legge ut min pastasaus. Håper flere gjør det. Da får vi kanskje oppskriften...

 

1 boks tomater (helst økologiske)

2 ss tomatpure

1 finhakket løk

2-3 fedd hvitløk

evt et lite laubæblad (nå ble jeg usikker, er lenge siden jeg har laget dette)

1 liten gulrot

Litt selleri hvis jeg har

Saft av liten halv sitron

ca 1 ss soppsaus (evt soyasaus)

1 rød paprika

Pepper

grønnsaksbuljong evt. fond

sukker bare hvis smaken er for stram, maks 1strøken ts.

 

Basilikum tilsettes på slutten når det er ca. 1 min. koketid som gjenstår. Lar det småkoke i 2-3 timer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raffinert er ikke et begrep jeg ville brukt. Og hva er greia med disse bønnene.

Man skal alltid tilsette en klype sukker i tomatsauser for å bryte tomatsyren. Tomater i seg selv er søte nok. 5 ts er galskap.

Kanelen er jeg med på men du er ikke helt der du skal være ennå trådstarter. Du mangler 2 viktige grønnsaker og balansen mellom krydder, pepper, salt og sukker er helt ute å kjøre. Hvitløkspresse er satans oppfinnelse og du vannet ut sausen med den "spe ut" metoden din.

Så nei, du går ikke videre i Masterchef.

 

Venter spent på din oppskrift. Nå har jeg lagt ut min.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Jeg foretrekker det helt enkelt med persille, hvitløk, sitron, parmesan, nykvernet pepper og en dæsj fløte. Det er godt, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg utfordrer Billy og gir ham min beste pastaoppskrift som jeg bruker til kyllingfileter surret i bacon.

 

Fres spinat til den faller sammen og ha i ei gryte ilag med fløte. Fres i tur og orden: sukererter, cherrytomater, løk og hvitløk. Smaksett med tørket bassilikum, balsamico, litt honning, salt og pepper. Kok så pastaen og tilsett sausen, ha i sukkeretene og strimlet syltet paprika og til sist smuldre fetaost opp i. 

 

Den er naturligvis uautentisk og lite italiensk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Ble også nysgjerrig på oppskriften fra Antoianette.

 

Jeg kan i mellomtiden legge ut min pastasaus. Håper flere gjør det. Da får vi kanskje oppskriften...

 

1 boks tomater (helst økologiske)

2 ss tomatpure

1 finhakket løk

2-3 fedd hvitløk

evt et lite laubæblad (nå ble jeg usikker, er lenge siden jeg har laget dette)

1 liten gulrot

Litt selleri hvis jeg har

Saft av liten halv sitron

ca 1 ss soppsaus (evt soyasaus)

1 rød paprika

Pepper

grønnsaksbuljong evt. fond

sukker bare hvis smaken er for stram, maks 1strøken ts.

 

Basilikum tilsettes på slutten når det er ca. 1 min. koketid som gjenstår. Lar det småkoke i 2-3 timer.

Dette vil nok glede Antoinette, kanskje så mye at sausen din havner helt ''innafor''.

''Tomater inneholder mye syre, derav sukker men det er snakk om en fingerklype her, kanskje 1 ts hvis du lager en stor stor posjon. 5 ts som hovedinnlegger skriver er helt vilt.'' -Antoinette

Anonymous poster hash: 12ef1...878

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Raffinert er ikke et begrep jeg ville brukt. Og hva er greia med disse bønnene.

Man skal alltid tilsette en klype sukker i tomatsauser for å bryte tomatsyren. Tomater i seg selv er søte nok. 5 ts er galskap.

Kanelen er jeg med på men du er ikke helt der du skal være ennå trådstarter. Du mangler 2 viktige grønnsaker og balansen mellom krydder, pepper, salt og sukker er helt ute å kjøre. Hvitløkspresse er satans oppfinnelse og du vannet ut sausen med den "spe ut" metoden din.

Så nei, du går ikke videre i Masterchef.

 

 

Venter spent på din oppskrift. Nå har jeg lagt ut min.

 

Jeg tenkte å fange Antoninettes oppmerksomhet ved å sitere innlegget hennes, slik at hun får opp et varsel. :rope: Jeg har ventet på hennes autentiske bolognese-oppskrift i fem jævla år!!!

Imidlertid ser jeg at du også har sitert henne for leeeeenge siden, uten at hun har dukket opp her, så jeg begynner å undres på om hun rett og slett overser denne tråden??? :forvirret: Hvorfor? Kan ikke fatte... :nigo:

Anonymous poster hash: c0752...0d8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går jeg inn på tråden i håp om å få mange deilige oppskrifter på pastasaus til i kveld (jeg mener, ni sider med pastaoppskrifter = heaven). Også får jeg bare ni sider med god underholdning istedenfor.. Skuffet. Tipper den pastasausen til A aldri kommer. Jeg pleier å lage pastasaus med gulrøtter, selleri, løk, hvitløk, hakkete tomater og fløte. Shoot me?!



Anonymous poster hash: 4d9a8...e07
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Her går jeg inn på tråden i håp om å få mange deilige oppskrifter på pastasaus til i kveld (jeg mener, ni sider med pastaoppskrifter = heaven). Også får jeg bare ni sider med god underholdning istedenfor.. Skuffet. Tipper den pastasausen til A aldri kommer. Jeg pleier å lage pastasaus med gulrøtter, selleri, løk, hvitløk, hakkete tomater og fløte. Shoot me?!

Anonymous poster hash: 4d9a8...e07

 

Det er garantert feil. :grine:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tenkte å fange Antoninettes oppmerksomhet ved å sitere innlegget hennes, slik at hun får opp et varsel. :rope: Jeg har ventet på hennes autentiske bolognese-oppskrift i fem jævla år!!!

Imidlertid ser jeg at du også har sitert henne for leeeeenge siden, uten at hun har dukket opp her, så jeg begynner å undres på om hun rett og slett overser denne tråden??? :forvirret: Hvorfor? Kan ikke fatte... :nigo:

Anonymous poster hash: c0752...0d8

 

 

Hehehe. Jeg sitter ikke og venter på svar, hadde glemt hele tråden. Hun spiller nok bare kostbar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette vil nok glede Antoinette, kanskje så mye at sausen din havner helt ''innafor''.

''Tomater inneholder mye syre, derav sukker men det er snakk om en fingerklype her, kanskje 1 ts hvis du lager en stor stor posjon. 5 ts som hovedinnlegger skriver er helt vilt.'' -Antoinette

Anonymous poster hash: 12ef1...878

 

 

Gulrot er søtt så ikke alltid man trenger sukker, kommer an på tomatene og gulroten (økologiske er ofte mer søte).

Tror vi må smøre oss med tålmodighet i fem år til? Er Antoinetta aktiv her inne enda da?

Endret av Atea
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst, hvordan er denne tråden fortsatt aktiv? O.o

Anonymous poster hash: 69ff8...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt i spenning på A's oppskrift :ler:

Anonymous poster hash: f5197...f9b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Haha, fantastiske tråden! Jeg må bare spørre, er Antoinette Milla i "ny" drakt? Jeg dro norn paralleller her, hehe. :)

Anonymkode: d0897...887

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pastasaus:

Ketsjup, sennep, smør/ olje, krydderier, vann, evt løk  :spise:

Anonymkode: a1475...ae2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...