Gå til innhold

Når mannen er forlover...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste i en annen tråd at hvis den ene i et par er forlover, så må man regne med å bli splittet opp under middagen. Vil det si at når mannen min er forlover og jeg ikke kjenner de andre, så blir jeg plassert med fremmede? Eller hvordan ville dere gjort det? Får noia bare av tanken. Bør jeg takke nei til invitasjonen?



Anonymous poster hash: cd5ca...a03
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ofte er det slik ja. Selv om de ikke splitter par generelt, er det gjerne slik for forloverne.

Så du bør forberede deg på det.

Anonymous poster hash: 9cf0c...833

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bare blandt fremmede?

Kjenner du ingen andre?

Hvis mannen din er forlover,bør han kunne komme med noen innspill til brudeparet :)

Anonymous poster hash: 9cf0c...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Selv om det oppleves som verdens undergang akkurat nå kan det jo hende at det kommer noe godt ut av det. Kanskje du møter noen skikkelig greie mennesker under middagen?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bare blandt fremmede?

Kjenner du ingen andre?

Hvis mannen din er forlover,bør han kunne komme med noen innspill til brudeparet :)

Anonymous poster hash: 9cf0c...833

Nei, kjenner ingen andre der. Dvs kjenner brudgommen litt, men ut fra det jeg har lest andre steder her så blir det vel gjerne et "hovedbord" der jeg da sannsynligvis ikke havner.

Anonymous poster hash: cd5ca...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste i en annen tråd at hvis den ene i et par er forlover, så må man regne med å bli splittet opp under middagen. Vil det si at når mannen min er forlover og jeg ikke kjenner de andre, så blir jeg plassert med fremmede? Eller hvordan ville dere gjort det? Får noia bare av tanken. Bør jeg takke nei til invitasjonen?

Anonymous poster hash: cd5ca...a03

Jeg ville kontaktet brudeparet/bedt mannen gjøre det, og si at det er vanskelig for deg å sitte med bare ukjente. Spør om du kan få sitte sammen med mannen din.

Til tross for at jeg tydeligvis er ganske bestemt på at par skal splittes, ville jeg aldri plassert noen sammen med bare fremmede. Hvis det betydde at det paret måtte få sitte sammen, ville jeg gjort det. Det er jo lov å tenke på at gjestene skal ha det hyggelig, ikke bare på å følge "regler" for bordplassering.

Hvis du ikke får et løfte om å sitte ved siden av mannen din, får du vurdere hvor vanskelig det er for deg og om du er villig til å gjøre det av hensyn til mannen din og brudeparet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kontaktet brudeparet/bedt mannen gjøre det, og si at det er vanskelig for deg å sitte med bare ukjente. Spør om du kan få sitte sammen med mannen din.

Til tross for at jeg tydeligvis er ganske bestemt på at par skal splittes, ville jeg aldri plassert noen sammen med bare fremmede. Hvis det betydde at det paret måtte få sitte sammen, ville jeg gjort det. Det er jo lov å tenke på at gjestene skal ha det hyggelig, ikke bare på å følge "regler" for bordplassering.

Hvis du ikke får et løfte om å sitte ved siden av mannen din, får du vurdere hvor vanskelig det er for deg og om du er villig til å gjøre det av hensyn til mannen din og brudeparet?

Det er ikke akkurat så lett å bare ta kontakt med folk man ikke kjenner så godt og fortelle at man sliter med dette. Da er det enklere å takke nei. Jeg har jo ikke noe mot at han går dit og hygger seg på egenhånd. For brudeparet spiller det neppe noen rolle om jeg er med eller ikke.

Anonymous poster hash: cd5ca...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forlover og hennes mann satt sammen. Det kan mannen din helt sikkert foreslå :-)



Anonymous poster hash: 5d92b...d33
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat så lett å bare ta kontakt med folk man ikke kjenner så godt og fortelle at man sliter med dette. Da er det enklere å takke nei. Jeg har jo ikke noe mot at han går dit og hygger seg på egenhånd. For brudeparet spiller det neppe noen rolle om jeg er med eller ikke.

Anonymous poster hash: cd5ca...a03

Men da må mannen ta ansvar, og høre med brudeparet. Vanskeligere er det da ikke.

Anonymous poster hash: 9cf0c...833

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke akkurat så lett å bare ta kontakt med folk man ikke kjenner så godt og fortelle at man sliter med dette. Da er det enklere å takke nei. Jeg har jo ikke noe mot at han går dit og hygger seg på egenhånd. For brudeparet spiller det neppe noen rolle om jeg er med eller ikke.

Anonymous poster hash: cd5ca...a03

Derfor jeg foreslo at du eller mannen din gjør det, vil tro mannen din har et tilstrekkelig nært forhold til brudgommen at han kan snakke med dem om det.

Bare for å ha sagt det, jeg synes det er helt greit om du heller velger å takke nei, særlig siden brudeparet ikke er noen du står nær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha noen andre en forlovere og foreldre ved hovedbordet til min og forlovedens bryllup :-) Vi ønsker å ha nære venner og familie tett men vi sørger selvfølgelig at forloveres partnere får en plassering de høyest sannsynlig vil trives på :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke ha noen andre en forlovere og foreldre ved hovedbordet til min og forlovedens bryllup :-) Vi ønsker å ha nære venner og familie tett men vi sørger selvfølgelig at forloveres partnere får en plassering de høyest sannsynlig vil trives på :-)

Hvilken plassering er det når man ikke kjenner noen?

Anonymous poster hash: cd5ca...a03

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken plassering er det når man ikke kjenner noen?

Anonymous poster hash: cd5ca...a03

Da settes man med de som det er mest sannsynlig at matcher, og kan ha noe å snakke om.

Kan du ikke bare be samboeren din sjekke? Du lager jo en greie ut av det, uten at det nødvendigvis er et tema at dere blir splittet.

Anonymous poster hash: 9cf0c...833

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De tar nok hensyn i forhold til alder og interesser :-) Mener du virkelig at det er passende å sitte med brudeparets nærmeste familie og venner? Det er det ihvertfall ikke mitt tilfelle. Ha en god innstilling til det så kanskje det viser seg å ikke være så skummelt allikevel. Selv om du kanskje har vanskelig for å sette igang en samtale betyr ikke det at sidemannen har det samme :-) Ellers i og med at du ikke kjenner brudeparet veldig godt blir de nok ikke sure hvis ikke du kommer :-)

Endret av mille1989
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De tar nok hensyn i forhold til alder og interesser :-) Mener du virkelig at du har at det er passende å sitte med brudeparets nærmeste familie og venner?

Det hadde jeg trodd var naturlig ja, inntil jeg leste her. Blir nok at jeg takker nei, så blir det ingen "greie". :)

Anonymous poster hash: cd5ca...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke mannen din noen andre som skal i bryllupet som du kan møte og bli litt kjent med på forhånd? Synes det er enklere å spørre brudeparet om å sitte sammen med X enn å sitte med mannen ved hovedbordet om du ikke kjenner brudeparet. Husk at forlovere gjerne sitter nærmere brudeparet enn søsken, så da vil søsknene få plass lengere unna fordi du absolutt må sitte med mannen. Jeg synes personlig det er litt egoistisk.

Anonymous poster hash: 3a57b...656

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss skal forloverne sitte sammen, men partnerne deres skal ikke sitte med ukjente. De skal sitte ved folk de kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg trodd var naturlig ja, inntil jeg leste her. Blir nok at jeg takker nei, så blir det ingen "greie". :)

Anonymous poster hash: cd5ca...a03

Hadde kjæresten/mannen/kona/etc til en av forloverne i mitt bryllup sagt nei skal jeg love deg det hadde blitt en greie. Og det hadde garantert blitt snakket om blandt gjestene lenge!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjæresten/mannen/kona/etc til en av forloverne i mitt bryllup sagt nei skal jeg love deg det hadde blitt en greie. Og det hadde garantert blitt snakket om blandt gjestene lenge!

Mener du at dere sladrer om folk som takker nei? Virker som jeg ikke kan vinne i denne situasjonen... og hun andre mente jo at det er egoistisk å ville sitte med mannen. Merker at jeg helt mister lysten på å dra, er det virkelig vanlig å tenke sånn som dette?

Anonymous poster hash: cd5ca...a03

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...