Gå til innhold

Hvit kjole i venninne sitt bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvit er den ene fargen man bør styre unna, mønster eller ei.

Ja, det var slik med svart og rødt også tidligere, men det har forsvunnet mer og mer. At man ikke skal ha på seg hvitt kommer nok aldri til å endres..

Jeg skjønner ikke hvorfor man da skal ha på seg den ene fargen?

Og om ikke bruden bryr seg (hvis du spør henne), så kan du banne på at du blir en (negativ) snakkis blandt gjestene.

Det handler om respekt.

La bruden være den eneste i hvitt på bryllupsdagen sin - det er da ikke så mye å kreve?

Endret av Lille Rosa
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om brudeparet er helt OK med det, kan jeg garantere at mange gjester vil reagere på det. Hvis brudeparet sier ok og du ikke har noe imot blikk og muligens en og annen kommentar, still i hvit kjole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Nei, man spør ikke engang!

Hva et det som er så vanskelig å skjønne?! Hvit kjole er ikke ok uansett!

Anonymous poster hash: beb27...3d3

Det er vanskelig å skjønne fordi det er en idiotisk regel. De fleste hvite kjoler er jo ikke brudekjoler, det ligner ikke engang. Hva er så problemet?

Hva hvis bruden ikke skal ha hvit kjole? Er det greit da?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å skjønne fordi det er en idiotisk regel. De fleste hvite kjoler er jo ikke brudekjoler, det ligner ikke engang. Hva er så problemet?

Hva hvis bruden ikke skal ha hvit kjole? Er det greit da?

For all del, gå i hvit kjole og drit deg ut.

Er så glad at vi har venner og familie som har mer vett i hodet.

Hadde jeg blitt lei meg? Nei. Men jeg hadde tenkt mitt og det hadde alle andre også. Nepe.

Anonymous poster hash: beb27...3d3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

For all del, gå i hvit kjole og drit deg ut.

Er så glad at vi har venner og familie som har mer vett i hodet.

Hadde jeg blitt lei meg? Nei. Men jeg hadde tenkt mitt og det hadde alle andre også. Nepe.

Anonymous poster hash: beb27...3d3

Wow. Er det vanskelig å komme med vettuge argumenter uten å bli usaklig? Har du noen annen forklaring på hvorfor, annet enn "fordi det er sånn?"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å skjønne fordi det er en idiotisk regel. De fleste hvite kjoler er jo ikke brudekjoler, det ligner ikke engang. Hva er så problemet?

Hva hvis bruden ikke skal ha hvit kjole? Er det greit da?

Ja, men da kan man ikke bruke svart f.eks, hvis det er fargen bruden skal ha ;)

Det er stor forskjell på om kjolen er hvit med blått mønster, eller om den er blå med hvitt mønster. Men er det så vanskelig og ikke ha på hvit kjole da? Har ikke vært brud selv, men syns det er respektløst av gjester å bruke hvit kjole. Det nærmeste jeg har observert i bryllup er en hvit bolero.

Anonymous poster hash: 05b4d...ad8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I mitt bryllup gikk forloverne og brudepikene i hvitt. Det hadde vi faktisk avtalt på forhånd. Jeg vil anbefale deg å spørre bruden. Kanskje det er iorden for henne også?



Anonymous poster hash: 3d395...14a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt bryllup gikk forloverne og brudepikene i hvitt. Det hadde vi faktisk avtalt på forhånd. Jeg vil anbefale deg å spørre bruden. Kanskje det er iorden for henne også?

Anonymous poster hash: 3d395...14a

/

Endret av Honey Dew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daenerys

Ikke gå med hvitt.

I mitt eget bryllup forventer jeg at ingen kommer i hvitt, men alle andre farger (til og med rødt og svart) er helt ok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne ikke vist bilde av kjolen?

Jeg hadde ikke vært så nøye på det om det var mitt bryllup :) Selv gikk jeg i denne kjolen i et bryllup jeg var forlover i, tenkte ikke over at det kunne være feil en gang. Den ser jo ikke ut som en brudekjole, grunnfargen er dessuten kremhvit og ikke ordentlig hvit. Ved siden av bruden var det ingen tvil om at det var hennes kjole som var «den store», med korsett og underskjørt og greier.

Kjole_zpsdbb41673.jpg

Fikk ingen reaksjoner. Viste kjolen til en venninne som gifter seg om noen år, og hun mente at jeg fint kunne bruke den i hennes bryllup også. (Snakket ikke om hvorvidt det var korrekt, men heller at jeg tvilte på å bruke samme kjole i to bryllup, hehe.)

Ville noen av dere reagert på den? Tenker vi så forskjellig? Jeg er kanskje preget av at jeg verken er veldig tradisjonell av meg eller at jeg tar bryllup så alt for seriøst. Altså, veldig hyggelig når venner gifter seg, men jeg har aldri hatt romantiske drømmer om å stå som hvit brud og alt det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Ja, men da kan man ikke bruke svart f.eks, hvis det er fargen bruden skal ha ;)

Det er stor forskjell på om kjolen er hvit med blått mønster, eller om den er blå med hvitt mønster. Men er det så vanskelig og ikke ha på hvit kjole da? Har ikke vært brud selv, men syns det er respektløst av gjester å bruke hvit kjole. Det nærmeste jeg har observert i bryllup er en hvit bolero.

Anonymous poster hash: 05b4d...ad8

Absolutt ikke vanskelig dersom man har andre kjoler i andre farger. Men ikke alle har råd eller lyst til å kjøpe en ny som man bare bruker noen få ganger. Jeg hadde i hvert fall ikke ønsket at gjestene mine skulle føle seg tvunget til å bruke penger på ny kjole bare fordi den har "feil" farge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kunne ikke vist bilde av kjolen?

Jeg hadde ikke vært så nøye på det om det var mitt bryllup :) Selv gikk jeg i denne kjolen i et bryllup jeg var forlover i, tenkte ikke over at det kunne være feil en gang. Den ser jo ikke ut som en brudekjole, grunnfargen er dessuten kremhvit og ikke ordentlig hvit. Ved siden av bruden var det ingen tvil om at det var hennes kjole som var «den store», med korsett og underskjørt og greier.

Kjole_zpsdbb41673.jpg

Fikk ingen reaksjoner. Viste kjolen til en venninne som gifter seg om noen år, og hun mente at jeg fint kunne bruke den i hennes bryllup også. (Snakket ikke om hvorvidt det var korrekt, men heller at jeg tvilte på å bruke samme kjole i to bryllup, hehe.)

Ville noen av dere reagert på den? Tenker vi så forskjellig? Jeg er kanskje preget av at jeg verken er veldig tradisjonell av meg eller at jeg tar bryllup så alt for seriøst. Altså, veldig hyggelig når venner gifter seg, men jeg har aldri hatt romantiske drømmer om å stå som hvit brud og alt det der.

Jeg syns kjolen din er fin, og roper ikke hvit. Personlig ville jeg ikke brukt den, da den uansett har hvit base, og for meg er det fy.

(Offwhite er like fy som helt hvit, da de færreste kjoler uansett er helt hvite).

Men jeg hadde nok ikke reagert på denne kjolen, om jeg så deg som gjest med den :)

Endret av Lille Rosa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Er det vanskelig å komme med vettuge argumenter uten å bli usaklig? Har du noen annen forklaring på hvorfor, annet enn "fordi det er sånn?"

Når man er så lite oppgående og har så lite respekt, så tenkte jeg å svare deg på ditt nivå.

Anonymous poster hash: beb27...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Når man er så lite oppgående og har så lite respekt, så tenkte jeg å svare deg på ditt nivå.

Anonymous poster hash: beb27...3d3

Jaha. Jeg har aldri gått med hvitt i et bryllup. Jeg bare setter spørsmålstegn ved denne "regelen". Hvis det er nok til å bli kalt nepe, så får jeg være det da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha. Jeg har aldri gått med hvitt i et bryllup. Jeg bare setter spørsmålstegn ved denne "regelen". Hvis det er nok til å bli kalt nepe, så får jeg være det da.

Det er en gammel tradisjon ja. Men den er fin, og "til ære" for bruden. Det er ikke alt man trenger å røske opp i.

Var ikke meningen å bli helt usaklig, men for meg er det rett og slett ufint å komme i hvitt.

Anonymous poster hash: beb27...3d3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Det er en gammel tradisjon ja. Men den er fin, og "til ære" for bruden. Det er ikke alt man trenger å røske opp i.

Var ikke meningen å bli helt usaklig, men for meg er det rett og slett ufint å komme i hvitt.

Anonymous poster hash: beb27...3d3

Men hvis det er bruden som er viktigst og hun syns det er greit at gjestene kler seg i hvitt, så burde jo de de andre gjestene kunne klare å respektere det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hvis det er bruden som er viktigst og hun syns det er greit at gjestene kler seg i hvitt, så burde jo de de andre gjestene kunne klare å respektere det?

Hvorfor skal man i det hele tatt spørre bruden? Det er en eneste farge man skal ligge unna.

Bruden kan også si ok for å ikke bli oppfattet diva, mens andre syns det er ok.

Skjønner bare ikke hvorfor man skal strekke strikken på EN ting.

Men folk er forskjellige, og i vår krets har det heldigvis aldri vært et tema engang.

Anonymous poster hash: beb27...3d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør bruden. Om du tror hun kanskje synes det er greit, så hint litt i stedet. Si du må ut for å kjøpe kjole, for du har bare en hvit en. Hvis hun synes det er helt ok med hvitkledde gjester, så foreslår hun at du kan bruke den. Hvis ikke, så lar du din henge i skapet og kjøper en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å spørre bruden siden noen syns det er full krise, mens andre syns det er helt greit med hvitkledde gjester.

Jeg for min del hadde en grå/svart kjole. Selv om flere av gjestene hadde antrekk i samme farger følte jeg aldri at noen konkurrerte om oppmerksomheten. Det var sannelig noen med hvite og røde antrekk også. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så krise med hvite antrekk i bryllup, det er sjelden noen tvil om hvem som er bruden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det enkleste er å spørre bruden siden noen syns det er full krise, mens andre syns det er helt greit med hvitkledde gjester.

Jeg for min del hadde en grå/svart kjole. Selv om flere av gjestene hadde antrekk i samme farger følte jeg aldri at noen konkurrerte om oppmerksomheten. Det var sannelig noen med hvite og røde antrekk også. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det er så krise med hvite antrekk i bryllup, det er sjelden noen tvil om hvem som er bruden.

Det er en tradisjon med symbol for brudeparets/brudens dag.

De fleste som drar i bryllup vet hvordan bruden ser ut , så det er ikke det soner poenget. Det handler om respekt og tradisjoner.

Anonymous poster hash: beb27...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...