Gå til innhold

Skal være forlover, men er på ferie når bryllupet holdes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er det DUMMESTE jeg har lest. Du er ikke særlig skarp du? TS har sagt JA til å være forlover, hun kunne fint ha sagt NEI. Hun kunne også fortalt om ferien hun har planlagt i årevis. Du sier ikke JA om du mener NEI. Da kan du ikke skylde på andre enn deg selv, du er i så fall jævla dum om du gjør det og da trenger du en virkelighetssjekk. Det står ingenting om at bruden her krever at TS er forlover. Hun spurte og fikk et ja. Bruden har ingen skyld i dette.

Vi må bare gå ut ifra at vedkommende mente dette som en spøk. Ingen kan vel være sååå blåst i hodet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er invitasjonen til bryllupet sendt ut? Kan du høre om bruden er villig til å holde bryllupet uka før?

Anonymous poster hash: 5ab0b...5ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veninne av meg skal gifte seg om nesten et år, og har spurt meg for en stund siden om jeg vil være forlover. Dette sa jeg ja til. Nå som jeg har fått en konkret dato så viser det seg midlertidig at bryllupet er samtidig som en lengre ferietur jeg har planlagt med noen venninner.
Spørsmålet nå er om jeg kanskje at jeg ikke kan være forlover likevel, siden jeg ikke er hjemme. Eventuelt så må ferieturen avlyses, og da ødelegger jeg jo for veninneneogså som har gledet seg til ferien lenge.
En tredje mulighet vil være å forlate bryllupet tidlig for å dra til flyplassen.
Hva ville dere ha gjort i min situasjon? Og hva ville der tenkt om dere var bruden? Bruden har jeg kjent nesten hele livet, men er ikke så mye sammen henne til daglig, mens veninnene har jeg ikke kjent fullt så lenge, men jeg er ofte sammen med dem i det daglige.

Anonymous poster hash: a7196...26e

Når jeg leste start innlegget tenkte jeg i alle fall ikke tredje alternativ!

synes det var overraskende at flere synes det var beste alternativ.

har erfaringer med det fra større bursdager og større fester at noen drar tidlig for og rekke noe annet. -så trekker det til seg svært mye oppmerksomhet.

hvor skal hun?

men hvorfor det?

men hvorfor akkurat nå?

ellers så forstår jeg ikke hvorfor timene teller så masse om det er snakk om en lengre ferie.. altså om du reiser midt i bryllupet eller et par timer senere spiller vel det mindre rolle for feriens del???

For det signaliserer faktisk det motsatte om du kommer i bryllupet men er der halve bryllupet. "dette bryllupet er ikke så viktig for meg at jeg kan utsette min ferie i noen timer til."

og hvis du først avlyser ferien i en uke så vil det jo være ekstra merkelig og bare være der halve bryllupet. avlyse en ferie for og være i et halvt bryllup det signaliserer jo virkelig at du ikke vil være lengre i bryllupet enn det du føler du må.

du skulle ikke sagt ja til både ferie og bryllup, uten og vite at du kunne komme. du skulle ha sagt "ja jeg vil gjerne være forlover om det ikke krasjer med min ferietur til --------- , den har jeg brukt så mye tid på og planlegge med andre at den kan ikke flyttes"

en siste mulighet er jo kanskje og flytte eksamen/er, hva er dette eksamener i? noen eksamener er faktisk ikke så vanskelig og flytte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde selvfølgelig vært det beste, men tidspunktet er desverre "låst" på andre siden av ferien da jeg må rekke hjem til en eksamen.

Jeg sa ja til å være forlover først, men jeg fikk ikke datoen før nå nylig. Ferien er heller ikke bestilt enda. Får så dårlig samvittighet uansett hva jeg velger å gjøre!

Anonymous poster hash: a7196...26e

Kan du ikke bare bestille flybillett en dag etter de andre eller så?

Ah, så nå at ferien i så fall ble en uke kortere. Hm. Jeg hadde nok valgt bryllup om det var en god venninne, noe jeg regner med, siden hun spurte deg. Du kan jo evt. kose deg i nesten to uker i stedet. Fly ned og møt de andre dagen etter bryllupet?

Endret av Ferny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veninne av meg skal gifte seg om nesten et år, og har spurt meg for en stund siden om jeg vil være forlover. Dette sa jeg ja til. Nå som jeg har fått en konkret dato så viser det seg midlertidig at bryllupet er samtidig som en lengre ferietur jeg har planlagt med noen venninner.

Spørsmålet nå er om jeg kanskje at jeg ikke kan være forlover likevel, siden jeg ikke er hjemme. Eventuelt så må ferieturen avlyses, og da ødelegger jeg jo for veninneneogså som har gledet seg til ferien lenge.

En tredje mulighet vil være å forlate bryllupet tidlig for å dra til flyplassen.

Hva ville dere ha gjort i min situasjon? Og hva ville der tenkt om dere var bruden? Bruden har jeg kjent nesten hele livet, men er ikke så mye sammen henne til daglig, mens veninnene har jeg ikke kjent fullt så lenge, men jeg er ofte sammen med dem i det daglige.

Anonymous poster hash: a7196...26e

Jeg ser ikke problemet med å dra tidlig fra bryllupet og hadde definitivt valgt alternativ 3. Men så leser jeg videre og ser at en hel uke går vekk, det var forvirrende. Vil det si at å fra tidlig fra bryllupet ikke løser problemet likevel?

Om det å dra etter middag løser hele floka hadde jeg hoppet på den uten dårlig samvittighet. Hadde min forlover gjort det hadde jeg hatt full forståelse for det, og ønsket henne god tur. Det viktigste er at hun var i kirken som jo er nødvendig.

Men siden ferien ikke er bestilt så må det jo kunne ordne seg på en eller annen måte. Alternativet å spørre henne om hun kan flytte bryllupet synes jeg ikke noe om. Jeg hadde blitt såret om forloveren min hadde spurt meg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli hjemme, still opp i bryllup som du har forpliktet deg til og les til eksamen!

Ferie: 2 uker sammen et annet sted i 2015, Sør-Amerika i 2016!



Anonymous poster hash: 1d50b...934
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er det som er så vanskelig, for uansett hva jeg gjør så går det på bekostning av mine venner, og noen vil uansett bli lei seg. Men kan jeg ikke spørre deg da, siden gode venner er viktig. Ville du ha avlyst en tur som er planlagt 2 år før med gode venninner for å være forlover i et bryllup?

Anonymous poster hash: a7196...26e

Hvis ferien er planlagt to år i forveien har vel denne pri foran en bryllupsdato du nettopp fikk vite. Du burde kanskje nevnt denne for bruden da du ble spurt, men skitt au. Jeg hadde forklart saken til bruden, med vekt på hvor lenge denne turen har vært planlagt.

Anonymous poster hash: 21cae...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er invitasjonen til bryllupet sendt ut? Kan du høre om bruden er villig til å holde bryllupet uka før?

Anonymous poster hash: 5ab0b...5ed

Dette blir litt for gjestezilla for meg altså. Jeg synes det er litt utrolig om folk får seg til å spørre om slike ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Som kommende brud syntes jeg dette er det mest latterlige jeg har lest noensinne! Hun som skal være min forlover studerer i utlandet, og er selvfølgelig involvert i bestemmelse av dato. Det må jo passe like mye for henne som for oss, pluss hun må jo ha vært hjemme litt før slik at hun rekker å ha utdrikningslag også.

Dersom hun plutselig heller vil reise på ferie med noen andre venninner som ikke er bestilt en gang, ja... Da hadde jeg blitt kjempe skuffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er vanskelig TS, siden ferien ikke er bestilt synes jeg du/dere som skal på ferie får finne en annen dato slik at du får gjort begge deler.



Anonymous poster hash: 63b0a...654
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...