Gå til innhold

Skal være forlover, men er på ferie når bryllupet holdes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Problemet med det er at da er ferien allerede 1 uke forsinket. Så da blir vi nødt til å droppe 1 av 3 destinasjoner, og drømmeferien blir ikke helt den samme. Anonymous poster hash: a7196...26e

Hvordan blir ferien en uke forsinket ved utreise en dag senere?

Anonymous poster hash: 52792...497

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er snakk om en uke, ikke en dag.. Hvorfor kom hun selv med alternativ om å dra i bryllupet og dra på ferie? Altså få med seg begge delene. This makes no sense?! Anonymous poster hash: 2c78b...3d0

Korte ned ferien med en uke.

Anonymous poster hash: a7196...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan blir ferien en uke forsinket ved utreise en dag senere?

Anonymous poster hash: 52792...497

Bryllupet holdes antageligvis ikke første dag av TS' ferie.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det ikke vært en "nobrainer", gode venner er viktige i mitt liv og hadde den jenta som jeg anser som bestevenninne, en venninne som stiller opp for meg i tykt og tynt, spurt meg om jeg kan være forlover og stille opp i bryllupet, hadde jeg stilt opp og endret avreisedatoen (TS trenger heller ikke å kontakte flyselskap ettersom hun ikke har bestilt billetter enda). Det er ikke et spørsmål engang. Jeg stiller opp for de aller nærmeste. Hadde det vært en venninne som jeg ikke anser som bestevenninne, hadde det blitt litt annerledes. Anonymous poster hash: 13b7e...596

Det er det som er så vanskelig, for uansett hva jeg gjør så går det på bekostning av mine venner, og noen vil uansett bli lei seg. Men kan jeg ikke spørre deg da, siden gode venner er viktig. Ville du ha avlyst en tur som er planlagt 2 år før med gode venninner for å være forlover i et bryllup?

Anonymous poster hash: a7196...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet holdes antageligvis ikke første dag av TS' ferie.

Men da er det jo ikke et alternativ å få med seg både bryllupet og ferien? Skjønner ingenting her nå

Anonymous poster hash: 2c78b...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller må hun da dra hjem en uke tidligere for å få med seg bryllupet?



Anonymous poster hash: 2c78b...3d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men da er det jo ikke et alternativ å få med seg både bryllupet og ferien? Skjønner ingenting her nå

Anonymous poster hash: 2c78b...3d0

Jo, hvis man korter den ned med en uke.

Uke 1: Feire bryllup som sikkert er i siste del av uken.

Uke 2: Utlandet.

Uke 3: Utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hvis man korter den ned med en uke.

Uke 1: Feire bryllup som sikkert er i siste del av uken.

Uke 2: Utlandet.

Uke 3: Utlandet.

Helt riktig :)

Anonymous poster hash: a7196...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke fremskynde ferien da og komme hjem til bryllupet?

Jeg tror du allerede har bestemt deg for å droppe bryllupet og bare er ute etter bekreftelse på at det er greit her inne.

Man svikter ikke ei venninne som har spurt deg om å være forlover og når det er snakk om et år frem i tid så kan du/dere tilpasse dere.

Anonymous poster hash: f0a48...829

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at jeg misforstår totalt, men du skriver at turen er planlagt med gode venninner i 2 år, men at disse venninnene kun har møtt hverandre noen få ganger? Går ikke helt opp i mitt hode, men uansett er jo løsningen så enkel som at de må bli bedre kjent iløpet av det kommende året, slik at de kan kose seg den første uken uten deg.

Du dropper den første uken og reiser dagen etter bryllupet.

Hvis forlover skal reise samme kvelden som bryllupen kan forlover like godt droppe bryllupet.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at jeg misforstår totalt, men du skriver at turen er planlagt med gode venninner i 2 år, men at disse venninnene kun har møtt hverandre noen få ganger? Går ikke helt opp i mitt hode, men uansett er jo løsningen så enkel som at de må bli bedre kjent iløpet av det kommende året, slik at de kan kose seg den første uken uten deg.

Du dropper den første uken og reiser dagen etter bryllupet.

Hvis forlover skal reise samme kvelden som bryllupen kan forlover like godt droppe bryllupet.

Dette.

Og ingen surmulig til bruden eller andre folk om at ferien din blir forkortet. Gled deg på hennes vegne, som om du har mest lyst i verden til å stå ved hennes side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere ikke fremskynde ferien da og komme hjem til bryllupet?

Jeg tror du allerede har bestemt deg for å droppe bryllupet og bare er ute etter bekreftelse på at det er greit her inne.

Man svikter ikke ei venninne som har spurt deg om å være forlover og når det er snakk om et år frem i tid så kan du/dere tilpasse dere. Anonymous poster hash: f0a48...829

Nei, jeg heller mest mot å avlyse ferien, men jeg har selvfølgelig mer lyst å dra på denne turen i tre uker, enn en dag bryllup.

Men både jeg og veninnene har gledet meg veldig til denne turen, og vi har snakket om den nesten daglig. Det å avlyse ferien går ut over andre mennesker i større grad enn å avlyse forlover-rollen, men samtidig så er bryllup noe som skjer bare en gang i livet (eller, forhåpentligvis da).

Anonymous poster hash: a7196...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg heller mest mot å avlyse ferien, men jeg har selvfølgelig mer lyst å dra på denne turen i tre uker, enn en dag bryllup.

Men både jeg og veninnene har gledet meg veldig til denne turen, og vi har snakket om den nesten daglig. Det å avlyse ferien går ut over andre mennesker i større grad enn å avlyse forlover-rollen, men samtidig så er bryllup noe som skjer bare en gang i livet (eller, forhåpentligvis da).Anonymous poster hash: a7196...26e

Dere har snakket om turen nesten daglig, men de har bare truffet hverandre et par ganger.......

Det rimer jo ikke helt...

Anonymous poster hash: f0a48...829

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har snakket om turen nesten daglig, men de har bare truffet hverandre et par ganger.......

Det rimer jo ikke helt...Anonymous poster hash: f0a48...829

Hva er det du insinuerer egentlig?

Jeg har ikke lyst til å gå mer inn på detaljer, men vi er hovedsakelig 2stykker som har planlagt tur, og så er det noen flere som sannsynligvis skal være med, men som ikke har vært med i planleggingsprosessen.

Anonymous poster hash: a7196...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende at jeg misforstår totalt, men du skriver at turen er planlagt med gode venninner i 2 år, men at disse venninnene kun har møtt hverandre noen få ganger? Går ikke helt opp i mitt hode, men uansett er jo løsningen så enkel som at de må bli bedre kjent iløpet av det kommende året, slik at de kan kose seg den første uken uten deg.

Du dropper den første uken og reiser dagen etter bryllupet.

Hvis forlover skal reise samme kvelden som bryllupen kan forlover like godt droppe bryllupet.

Støtter denne.

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du ikke tenkte på å neven disse ferieplanene da du ble bedt om å være forlover.

Anonymous poster hash: 87133...4c6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som er så vanskelig, for uansett hva jeg gjør så går det på bekostning av mine venner, og noen vil uansett bli lei seg. Men kan jeg ikke spørre deg da, siden gode venner er viktig. Ville du ha avlyst en tur som er planlagt 2 år før med gode venninner for å være forlover i et bryllup?

Anonymous poster hash: a7196...26e

Det er forskjell på en ferietur og et bryllup. En venninne gifter seg bare én gang (forhåpentligvis), det samme kan ikke sies om ferieturer.
Jeg har allerede svart på spørsmålet. Hvis det hadde vært en besteveninne ville jeg vært svært løsningsorientert. Jeg vil ikke gå glipp av bryllupsdagen til en besteveninne (på samme måte som jeg ikke vil gå glipp av bryllupsdagen til en bror eller en søster). Bryllup er bare interessant og spesielt for brudeparet, for oss andre er det bare en festdag, men jeg stiller opp for en bestevenninne. Det er også stor forskjell på en venninne og en bestevenninne i min verden. Hadde det vært en bekjent, en kusine\fetter eller en venninne som jeg drar på kafé med en gang i blant, så hadde jeg ikke endret reisen.

Anonymous poster hash: 13b7e...596

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg heller mest mot å avlyse ferien, men jeg har selvfølgelig mer lyst å dra på denne turen i tre uker, enn en dag bryllup.

Men både jeg og veninnene har gledet meg veldig til denne turen, og vi har snakket om den nesten daglig. Det å avlyse ferien går ut over andre mennesker i større grad enn å avlyse forlover-rollen, men samtidig så er bryllup noe som skjer bare en gang i livet (eller, forhåpentligvis da).

Anonymous poster hash: a7196...26e

Jeg hadde definitivt reist på tur. Dersom jeg hadde planlagt en backpackertur med to venninner, og den ene hadde backet ut/endret planer, så hadde jeg blitt veldig skuffet. En ting er å avtale en chartertur som man kan bestille kort tid i forveien, men en backpackertur krever endel planlegging, og oppsparing av penger. Når man først skal reise så langt, så er to uker fullstendig for lite (i mine øyne). Venninnen din får i tillegg et år på å finne en ny forlover.

Anonymous poster hash: 42f8a...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er egentlig å reise på egenhånd, så slipper man skuffelsen dersom noen backer ut. Det er veldig lett å bli kjent med nye folk på hostellene rundt i Sør-Amerika. Men forstår godt at man føler at det er tryggere å reise med noen, særlig hvis man ikke snakker spansk/portugisisk.



Anonymous poster hash: 42f8a...30b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du sa ja til å være forlover først.

2. Turen er ikke bestilt.

3. Dette er den, mest sannsynlig, største dagen i livet til din venninne, og hun vil feire den med deg.

Er det ikke åpenbart hva du burde gjøre vet ikke jeg hvertfall.

Egentlig synes jeg du bare burde være ærlig med hun som skal gifte seg. "Beklager men jeg kan ikke være forlover for jeg ser ikke på deg som en god nok venninne til å prioritere deg på en av de største dagene i livet litt. Håper du kommer til å få en bra dag for det!"



Anonymous poster hash: 544ef...254
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Min oppriktige mening er at om man planlegger bryllup på sommeren, så må man bare akseptere at til og med bestevenner har andre planer. Har man mange venner ender man fort opp med å ikke kunne reise på skikkelig ferie på mange år, fordi folk absolutt skal gifte seg på sommeren.

Samtidig - hvorfor i all verden har du ikke sagt til bruden tidligere at du skal på reise?!?

Er du helt, helt sikker på at dere ikke kan flytte ferieukene deres? Det er jo tross alt ETT år til, og bare tre uker ferie det er snakk om? Må jo gå an å spare til en uke permisjon, i verste fall?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...