Gå til innhold

Skal være forlover, men er på ferie når bryllupet holdes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kommer vel an på hvor viktig bruden er for deg. Jeg er forlover for en barndomsvenninne, vi ser hverandre ikke så ofte som tidligere vi heller, bor på hver vår kant av landet. Og jeg ble veldig glad og beæret da hun spurte meg, og ville gjort alt for å være i bryllupet hennes og være med på å gjøre dagen perfekt for henne :hjerte:

Selvsagt skjønner jeg at ferieturen din er viktig, men du er nødt til å gjøre et valg ift hva som betyr mest for deg. Som de andre sier, hva vil du angre mest på at du ikke var med på?

Endret av LempikasPromise
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruden burde vært tidligere ute med dato. eller du burde avventet ferieplanlegging til du hadde dato fra henne. uansett er det ikke bare å forklare henne at du dessverre reiser den dage. Syns du kan ta med deg litt av bryllupet om du og bruden ønsker det. Litt er vell bedre enn ingenting?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at ferien ikke er bestilt enda ville jeg gjort det jeg kan for å få til både bryllup og ferie.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt prioritert å være forlover for venninna mi og heller utsatt ferien.

Det er jo tross alt et år til, og du kan lett utsette ferien med noen dager. Det tror jeg reisevenninna di vil forstå også.

Ferier kan man dra på mange ganger i året, men å være forlover er ikke noe man gjør ofte...

Så; forlover trumfer ferie i min verden.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Hun skriver at de skal på tre destinasjoner, og at venninnene blir skuffet om de må droppe en. Altså er det er opplegg detr TS kan droppe en av de tre destinasjonene.

Å droppe et bryllup hvor man et blitt bedt om å være forlover for en ferie, det er ille det! Hva tenker enkelte med??Anonymous poster hash: 87133...4c6

Hvorfor er det så ille? Ferie er da langt mer spennende enn bryllup!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du velge. Enten å delta i hele bryllupet og utsette feriestart, eller droppe forloveroppdraget og bryllupet og dra på ferie som planlagt. Som forlover kan man ikke få i pose og sekk.



Anonymous poster hash: 52792...497
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvis turen ikke er bestilt enda, hvorfor kan dere ikke utsette avreise med én dag eller at du kommer etter? Hvorfor må dere dra på den nøyaktige dagen og absolutt sammen? Jeg er forøvrig enig i at du bør gjennomføre bryllupet siden du sa ja til det først. Og til deg som kommenterte at bruden burde satt datoen for lenge siden: det er ETT år til. Hvor lang tid i forveien mener du at forlover bør få?

Anonymous poster hash: 011d3...205

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det så ille? Ferie er da langt mer spennende enn bryllup!

Så om ting som er viktig i livet til vennene dine ikke er "spennende", så dropper du det bare? Hvor lenge tror du at du har venner med den taktikken?

Vil man ha venner i livet sitt, så deltar man på de viktige begivenhetene i livene deres. Bryllup er en av de aller viktigste i så måte.

Å droppe å være forlover fordi man ikke vil utsette en ikke bestilt ferie en dag eller to, er jevngodt med å "si opp" vennskapet i min verden. Og i det hele tatt være en umåtelig usympatisk person.

Anonymous poster hash: 87133...4c6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om ting som er viktig i livet til vennene dine ikke er "spennende", så dropper du det bare? Hvor lenge tror du at du har venner med den taktikken? Vil man ha venner i livet sitt, så deltar man på de viktige begivenhetene i livene deres. Bryllup er en av de aller viktigste i så måte. Å droppe å være forlover fordi man ikke vil utsette en ikke bestilt ferie en dag eller to, er jevngodt med å "si opp" vennskapet i min verden. Og i det hele tatt være en umåtelig usympatisk person. Anonymous poster hash: 87133...4c6

Først må jeg si takk for alle innspill! Det er ulike meninger, og jeg synes valget fortsatt er like vanskelig å ta!

Til det du sier over her, denne ferien er svært viktig for mine andre venninner, og er ingen vanlig charter-ferie. Det er ment å være ferien over alle ferier, vi har allerede spart i lang tid, og flere detaljer er allerede planlagt. Jeg vet at veninnene blir utrolig lei seg om ferien blir avlyst eller forkortet ned. Bryllupet blir jo ikke avlyst om jeg uteblir, men det vil ferien bli. Ser ikke bort fra at vennskap også vil stå i fare om jeg avlyser eb ferie som har vært planlagt i 2år.. Dilemma!!!

Anonymous poster hash: a7196...26e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis dere er flere venninner som skal på tur - ødelegger du ferien for alle om du kommer litt senere? De andre kan jo starte ferien som opprinnelig planlagt, og så henger du deg på etter bryllupet? Eller? Ville uansett tatt en prat med bruden slik at hun fikk mulighet til å finne en annen forlover.

Anonymous poster hash: 4c17d...830

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis dere er flere venninner som skal på tur - ødelegger du ferien for alle om du kommer litt senere? De andre kan jo starte ferien som opprinnelig planlagt, og så henger du deg på etter bryllupet? Eller? Ville uansett tatt en prat med bruden slik at hun fikk mulighet til å finne en annen forlover. Anonymous poster hash: 4c17d...830

Det er ikke naturlig at de andre reiser sammen da de kun har møtt hverandre et par ganger. Jeg synes jo at jeg skal føle meg beæret over å bli spurt om å være forlover, og at jeg derfor bør prioritere det.

Anonymous poster hash: a7196...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Så om ting som er viktig i livet til vennene dine ikke er "spennende", så dropper du det bare? Hvor lenge tror du at du har venner med den taktikken? Vil man ha venner i livet sitt, så deltar man på de viktige begivenhetene i livene deres. Bryllup er en av de aller viktigste i så måte. Å droppe å være forlover fordi man ikke vil utsette en ikke bestilt ferie en dag eller to, er jevngodt med å "si opp" vennskapet i min verden. Og i det hele tatt være en umåtelig usympatisk person. Anonymous poster hash: 87133...4c6

Om vennene mine legger så mye vekt på en dag at å ikke stille som forlover er oppsigelsesgrunn, så får det bare være. Jeg anser ikke bryllup for å være så himla viktig, og det er heller ikke den dagen det er viktigst for meg å være der. Om valget stod mellom å være forlover en dag, og dra på en treukers reise som hadde vært planlagt i to år, så hadde det vært en nobrainer. Bruden har plenty av tid til å finne en annen forlover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at veninnene blir utrolig lei seg om ferien blir avlyst eller forkortet ned. Bryllupet blir jo ikke avlyst om jeg uteblir, men det vil ferien bli. Ser ikke bort fra at vennskap også vil stå i fare om jeg avlyser eb ferie som har vært planlagt i 2år.. Dilemma!!!

Anonymous poster hash: a7196...26e

Men du snakker jo om å reise seint samme dag som bryllupet men reisen er fremdeles ikke bestilt. Så hvorfor kan dere ikke reise dagen etter bryllupet? Jeg skjønner godt at du sliter jeg. Hadde jeg vært så ekstremt lite løsningsorientert som du/dere så hadde jeg nok slitt selv.

Anonymous poster hash: 011d3...205

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du snakker jo om å reise seint samme dag som bryllupet men reisen er fremdeles ikke bestilt. Så hvorfor kan dere ikke reise dagen etter bryllupet? Jeg skjønner godt at du sliter jeg. Hadde jeg vært så ekstremt lite løsningsorientert som du/dere så hadde jeg nok slitt selv. Anonymous poster hash: 011d3...205

Problemet med det er at da er ferien allerede 1 uke forsinket. Så da blir vi nødt til å droppe 1 av 3 destinasjoner, og drømmeferien blir ikke helt den samme.

Anonymous poster hash: a7196...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre uker i Sør-Amerika er veldig lite, og jeg synes at dersom man forkorter turen med enda en uke, så er det nesten bortkastet å dra. Dette er en tur som kommer til å gi deg en opplevelse for livet, så jeg personlig hadde prioritert denne turen. Men forstår dilemmaet ditt, så dersom du velger å delta på bryllupet, så anbefaler jeg å utsette reisen til året etter. 2 uker på et kontinent, som er mye mer enn Machu Picchu og strendene i Rio, er ingenting.



Anonymous poster hash: 42f8a...30b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vennene mine legger så mye vekt på en dag at å ikke stille som forlover er oppsigelsesgrunn, så får det bare være. Jeg anser ikke bryllup for å være så himla viktig, og det er heller ikke den dagen det er viktigst for meg å være der. Om valget stod mellom å være forlover en dag, og dra på en treukers reise som hadde vært planlagt i to år, så hadde det vært en nobrainer. Bruden har plenty av tid til å finne en annen forlover.

Nå er det vel stort sett slik at et bryllup sjeldent er like viktig for alle andre som for bruden og brudgommen selv?

Anonymous poster hash: 011d3...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Problemet med det er at da er ferien allerede 1 uke forsinket. Så da blir vi nødt til å droppe 1 av 3 destinasjoner, og drømmeferien blir ikke helt den samme.

Anonymous poster hash: a7196...26e

Nei,jeg skjønner fremdeles ikke for det er snakk om én dag.Hvordan kan det påvirke hele reisen om dere kommer til første destinasjon på en tirsdag fremfor en mandag?

Anonymous poster hash: 011d3...205

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,jeg skjønner fremdeles ikke for det er snakk om én dag.Hvordan kan det påvirke hele reisen om dere kommer til første destinasjon på en tirsdag fremfor en mandag?

Anonymous poster hash: 011d3...205

Hun kan ikke flytte ferien fordi hun er "låst" etter ferien. Dermed kan hun ikke forskyve den. Og det er vel snakk om en uke, ikke en dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om en uke, ikke en dag.. Hvorfor kom hun selv med alternativ om å dra i bryllupet og dra på ferie? Altså få med seg begge delene. This makes no sense?!



Anonymous poster hash: 2c78b...3d0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vennene mine legger så mye vekt på en dag at å ikke stille som forlover er oppsigelsesgrunn, så får det bare være. Jeg anser ikke bryllup for å være så himla viktig, og det er heller ikke den dagen det er viktigst for meg å være der. Om valget stod mellom å være forlover en dag, og dra på en treukers reise som hadde vært planlagt i to år, så hadde det vært en nobrainer. Bruden har plenty av tid til å finne en annen forlover.

For meg hadde det ikke vært en "nobrainer", gode venner er viktige i mitt liv og hadde den jenta som jeg anser som bestevenninne, en venninne som stiller opp for meg i tykt og tynt, spurt meg om jeg kan være forlover og stille opp i bryllupet, hadde jeg stilt opp og endret avreisedatoen (TS trenger heller ikke å kontakte flyselskap ettersom hun ikke har bestilt billetter enda). Det er ikke et spørsmål engang. Jeg stiller opp for de aller nærmeste. Hadde det vært en venninne som jeg ikke anser som bestevenninne, hadde det blitt litt annerledes.

Anonymous poster hash: 13b7e...596

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...