Gå til innhold

Skal være forlover, men er på ferie når bryllupet holdes.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En veninne av meg skal gifte seg om nesten et år, og har spurt meg for en stund siden om jeg vil være forlover. Dette sa jeg ja til. Nå som jeg har fått en konkret dato så viser det seg midlertidig at bryllupet er samtidig som en lengre ferietur jeg har planlagt med noen venninner.

Spørsmålet nå er om jeg kanskje at jeg ikke kan være forlover likevel, siden jeg ikke er hjemme. Eventuelt så må ferieturen avlyses, og da ødelegger jeg jo for veninneneogså som har gledet seg til ferien lenge.

En tredje mulighet vil være å forlate bryllupet tidlig for å dra til flyplassen.

Hva ville dere ha gjort i min situasjon? Og hva ville der tenkt om dere var bruden? Bruden har jeg kjent nesten hele livet, men er ikke så mye sammen henne til daglig, mens veninnene har jeg ikke kjent fullt så lenge, men jeg er ofte sammen med dem i det daglige.

Anonymous poster hash: a7196...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt alternativ 3.

Men er det ikke frekt å måtte dra tidlig fra et bryllup man er forlover i? Eller er det greit å dra etter middagen?

Uansett så er det ikke et fullverdig alternativ, da ferien blir forkortet, så det vil fortsatt gå utover ferien.

Anonymous poster hash: a7196...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du blir gammel... hva vil du angre mest på? At du ikke dro på turen eller at du ikke var med i hele bryllupet?



Anonymous poster hash: 374e4...ffe
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Er det mulig å flytte ferien slik at alle reiser kvelden/dagen etter bryllupet? Om det er mulig, så er det kanskje det beste. Om ikke det går, så hadde jeg forholdt meg til at ferien var planlagt først, og hadde derfor takket nei til bryllup.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt alternativ 3, det ville jeg som brud foretrukket.

(Men ta en prat med bruden, og si fra til henne og gi henne muligheten til å finne en annen forlover hvis det er viktig for henne at forloveren er til stede hele kvelden.)

Hvor tidlig må du forlate bryllupsfesten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det ikke frekt å måtte dra tidlig fra et bryllup man er forlover i? Eller er det greit å dra etter middagen?

Uansett så er det ikke et fullverdig alternativ, da ferien blir forkortet, så det vil fortsatt gå utover ferien.

Anonymous poster hash: a7196...26e

Hvis du har informert brudeparet om det på forhånd (så bruden eventuelt kunne funnet en annen forlover) synes jeg overhodet ikke det er frekt. Går du glipp av mye av ferien?

Hvis du velger ferie fremfor bryllup (som jeg også synes er helt greit, siden det tross alt ble bestemt først og det går ut over flere andre hvis den avlyses) kan du allikevel være forlover, dvs skrive under papirer, arrangere utdrikningslag etc, men noen andre må være vitne under vielsen. I stedet for tale kan du skrive et "brev" som en annen leser opp under middagen. Snakk med bruden, snakk med vennene du skal på tur med og kjenn godt etter hva du selv har mest lyst til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å flytte ferien slik at alle reiser kvelden/dagen etter bryllupet? Om det er mulig, så er det kanskje det beste. Om ikke det går, så hadde jeg forholdt meg til at ferien var planlagt først, og hadde derfor takket nei til bryllup.

Det hadde selvfølgelig vært det beste, men tidspunktet er desverre "låst" på andre siden av ferien da jeg må rekke hjem til en eksamen.

Jeg sa ja til å være forlover først, men jeg fikk ikke datoen før nå nylig. Ferien er heller ikke bestilt enda. Får så dårlig samvittighet uansett hva jeg velger å gjøre!

Anonymous poster hash: a7196...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde selvfølgelig vært det beste, men tidspunktet er desverre "låst" på andre siden av ferien da jeg må rekke hjem til en eksamen.

Jeg sa ja til å være forlover først, men jeg fikk ikke datoen før nå nylig. Ferien er heller ikke bestilt enda. Får så dårlig samvittighet uansett hva jeg velger å gjøre!Anonymous poster hash: a7196...26e

FERIEN ER IKE BESTILT ENDA OG DU Hr fått datoen til bryllupet?!!!!!!!!!!
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er såpass lenge til at bruden har tid til å finne en annen forlover evt.

Jeg ville hørt hva hun tenker jeg :)

Anonymous poster hash: 5cabe...e63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ferien ikke et bestilt enda, så ser jeg ikke problemet .

Da ville jeg tilpasset ferien til bryllupet.

Anonymous poster hash: 5cabe...e63

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det spørs hvor ferien er planlagt. Er det tre ukers biltur i Spania så går det vel greit om du kommer en dag og to etter de andre, er det saftari i Zimbabwe så hadde jeg gått for det. Spørs også hva du mener med lengre ferie? For meg er det minst tre uker, men for andre er det en. Kommer det midt i ferien så hadde jeg også prioritert denne, kommer den i begynnelsen kommer det som sagt an på hva du skal. Men andres bryllup er personlig noe jeg har sluttet å prioritere fremfor eget velvære (som en ferie jo er), du må veie for og mot hva som er viktigst for DEG å delta på, ikke hvilken venninne som trenger deg mest.



Anonymous poster hash: c56e5...754
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet er at ferien ikke kan flyttes på, bare forkortes eller avlyses. Hvis den blir forkortet så må vi avlyse et reisemål,siden vi har tre ulike destinasjoner. Da vet jeg at veninnene blir veldig skuffet, siden dette skulle være en ferie vi skal huske for resten av livet. Å være 2uker i sør-Amerika er noe ganske annet enn å være 3 uker i sør-Amerika. Avlyser jeg bryllup er jeg redd for at jeg ødelegger dagen for bruden... Ikke lett dette her!

Anonymous poster hash: a7196...26e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke bryllup, synes det er en pest og en plage, og har absolutt ingen ønsker om et stort, flott kirkebryllup med marengskjole og å være midtpunktet en hel dag, så mitt svar er nok litt farget av det. Men jeg ville droppet bryllupet og reist på ferie.

Det er en viktig dag i livet til bruden, og muligens også hennes nærmeste familie, men det er vel ærlig talt ikke noe som gir deg noe? Dere er jo lite sammen til vanlig også, så hun vil vel ikke savne deg spesielt mye akkurat den dagen heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnene dine trenger da ikke forkortet ferien sin selv om du gjør det. Dra dagen etter bryllupet og "hekt deg på" venninnene dine der de er da.

Anonymous poster hash: 87133...4c6

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om du skal til Sør Amerika (ble litt usikker på om det er deg som skrev det) så ville jeg ha sagt ifra til bruden at det ikke går likevel. En lengre tur som det må planlegges lenge og man kan ikke barer droppe en uke fra en annen verdensdel



Anonymous poster hash: 8a2e9...81f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnene dine trenger da ikke forkortet ferien sin selv om du gjør det. Dra dagen etter bryllupet og "hekt deg på" venninnene dine der de er da.

Anonymous poster hash: 87133...4c6

Hvis det er snakk om et opplegg hvor man f.eks starter ferien med en uke surferkurs i Australia kan man ikke bare hoppe inn midt i uka.

Jeg ville droppet bryllupet, dratt på ferie.

Anonymous poster hash: f9db6...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om et opplegg hvor man f.eks starter ferien med en uke surferkurs i Australia kan man ikke bare hoppe inn midt i uka.

Jeg ville droppet bryllupet, dratt på ferie.

Anonymous poster hash: f9db6...98d

Hun skriver at de skal på tre destinasjoner, og at venninnene blir skuffet om de må droppe en. Altså er det er opplegg detr TS kan droppe en av de tre destinasjonene.

Å droppe et bryllup hvor man et blitt bedt om å være forlover for en ferie, det er ille det! Hva tenker enkelte med??

Anonymous poster hash: 87133...4c6

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter mitt skjønn bør du stille opp som forlover siden du sa ja til dette først.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...