Gå til innhold

Hvor mye kostet forlovelsesringen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes ikke det er flaut å bruke sølvring som forlovelsesring eller giftering! Vi har sølvringer som gifteringer, betalte 600 kroner for 2 ringer. Vi har ikke behov for å vise vår kjærlighet med dyre ringer, men det er oss da..

Hvorfor er du så fordømmende og tror at alle som bruker penger på dyre gjør det av akkurat den grunnen?

Hilsen ei som ikke er opptatt av at det skal være dyrt.

Anonymous poster hash: 6440a...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er du så fordømmende og tror at alle som bruker penger på dyre gjør det av akkurat den grunnen?

Hilsen ei som ikke er opptatt av at det skal være dyrt.

Anonymous poster hash: 6440a...507

Fordi ingen bruker flere titalls tusen på en ring for ingenting, det er rett og slett fordi det er status. ( Og kvalmt!)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24.000 :) Er det ikke flaut å bruke sølvring som forlovelsesring? :P trodde det var noe man skulle investere litt i jeg! 3000 er lite!!

Anonymous poster hash: 1c076...9d5

Hva i alle dager skulle være flaut med å være fornuftig og økonomisk?

Og hvorfor mener du "man skal" bruke mye penger på forlovelsesring? (Investering kan man ikke kalle det, da det forutsetter forventning om økonomisk avkastning)

Anonymous poster hash: 502f1...a39

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Man skal jo leve etter man har forlovet seg også da... Gifte seg en eller annen gang skal man også... Ser ikke helt poenget med å bruke unødvendig mye penger på en ring da. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24.000 :) Er det ikke flaut å bruke sølvring som forlovelsesring? :P trodde det var noe man skulle investere litt i jeg! 3000 er lite!!

Anonymous poster hash: 1c076...9d5

Dette må være det dummeste jeg har lest på en stund. Flaut med sølv? Nei, absolutt ikke. Flaut å være opptatt av at en ring på død og liv skal koste en normal månedslønn heller...

Vi kjøpte to 4 mm enkle gullringer til kr 4500. Kosta mer enn nok syns jeg :-) Spesielt siden vi måtte kjøpe ny til mannen kort tid etter fordi han mista sin.

Vi brukte de samme ringene som gifteringer.

Anonymous poster hash: 8d17f...c71

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så fordømmende og tror at alle som bruker penger på dyre gjør det av akkurat den grunnen?

Hilsen ei som ikke er opptatt av at det skal være dyrt.Anonymous poster hash: 6440a...507

Ja jeg er nok så fordømmende ja.. Men mest av alt blir jeg nok provosert av at noen synes billig er flaut. Burde kanskje ikke bli provosert men..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk en rosettring med rubin <3 kjempefiiiin!!! Koster ca 4500kr , vi har nettopp giftet oss og eliter etter nye ringer. Forlovelsesringen til min mann kostet litt over 2000kr :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ingen bruker flere titalls tusen på en ring for ingenting, det er rett og slett fordi det er status. ( Og kvalmt!)

Det er jo ikke en ring for ingenting. Og om folk har råd og lyst, hvorfor ikke? Hadde du likt om folk dømmer deg for å bruke mye penger på noe du synes er gøy å legge penger i?

Anonymous poster hash: 6440a...507

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 8500 for begge sine. Hvitt og gult gull og små stener på min. Såå fine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke en ring for ingenting. Og om folk har råd og lyst, hvorfor ikke? Hadde du likt om folk dømmer deg for å bruke mye penger på noe du synes er gøy å legge penger i?

Anonymous poster hash: 6440a...507

Om folk har råd og lyst, go ahead! Jeg syns det virker pompøst og som unødvendig sløsing, men det er meg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk har råd og lyst, go ahead! Jeg syns det virker pompøst og som unødvendig sløsing, men det er meg :)

Egentlig er jo det meste vi kjøper pompøst og unødvendig sløsing. Ingen trenger vel egentlig en 2013 modell bil, og vi hadde vel også helt fint klart oss med en bolig som ikke er oppusset eller oppdatert siden 1960.

Anonymous poster hash: 4fdac...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg det er flaut og bruke enorme summer på en ring. Det finnes så mye annet som jeg heller vil bruke pengene mine på, som og gi dem til et veldedig formål.

Forlovelsesringene til meg og samboer kostet vel en 4000-5000 for en 8 år siden. Kunne selfølgelig ha brukt mer, men igjen: Hvorfor? På den annen side så kunne jeg vel ha brukt mindre også, banket dem ut av en metallplate i garasjen kanskje. Er ihvertfall en som er glad for at jeg ikke gjorde det. :fnise:

Ringen i seg selv betyr ingenting, det som betyr noe er hva den representerer. Selv synes jeg det er umoralskt og henge rundt med en ring til over 100,000. Sier noe om hva en prioriterer i livet.

(med mindre det er et arvestykke av spesiell verdi og lignende selfølgelig)

Hvorfor er det (mer) umoralsk med en ring til 100 000 enn en til 5 000?

Anonymous poster hash: fc573...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg aner ikke hva ringen min kostet, men jeg tror ikke den var veldig dyr.

Dessuten kunne jeg ikke brydd meg mindre om prisen, jeg elsker ringen min uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me har ikkje forlovelsesringar, sp det kosta oss 0 kr. Skal kjøpe gifteringar ilag til bryllupet.

Samme her. Vi kjøpe i tillegg gifteringer av byttegull. Samlet sammen litt gammelt gull vi hadde + at vi fikk noen gamle smykker av familie. Betalte 4000 i stedet for 16.000 kr.

Anonymous poster hash: 92208...eda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helt ærlig folkens.. For min del er det egentlig det samme om ringen koster 2000 versus f.eks 20.000, dersom den er i hvitt eller gult gull..

Men sølv??

Det blir jo som å kjøpe en ring fra Glitter / klesbutikk og kalle det forlovelsesring?

Gjør voksne folk dette (folk over 18 år som jobber) ?

Har jeg virkelig aldri hørt om før! Og jeg mener ikke å dømme! Men synes det høres... feil ut? Eller er det jeg som har gått glipp av noe her?

Noen vil ha mye diamanter og bling, andre helt enkle, og noen ønsker å blande hvitt og gult gull.. Men jeg hadde blitt temmelig skuffet dersom forloveden dukket opp med en sølvring til 200 kr....

Eller?



Anonymous poster hash: 1c076...9d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke en "regel" i USA om at forlovelsesringen skal koste "3 månedslønner" ? ;)

Kommer fort opp i en 60 tusen da!

Da kan man ikke komme slentrandes med en ring til tusenlappen!! :P

*Neida, bare tuller :P*



Anonymous poster hash: 1c076...9d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helt ærlig folkens.. For min del er det egentlig det samme om ringen koster 2000 versus f.eks 20.000, dersom den er i hvitt eller gult gull..

Men sølv??

Det blir jo som å kjøpe en ring fra Glitter / klesbutikk og kalle det forlovelsesring?

Gjør voksne folk dette (folk over 18 år som jobber) ?

Har jeg virkelig aldri hørt om før! Og jeg mener ikke å dømme! Men synes det høres... feil ut? Eller er det jeg som har gått glipp av noe her?

Noen vil ha mye diamanter og bling, andre helt enkle, og noen ønsker å blande hvitt og gult gull.. Men jeg hadde blitt temmelig skuffet dersom forloveden dukket opp med en sølvring til 200 kr....

Eller?

Anonymous poster hash: 1c076...9d5

For min del: jeg LIKER sølv, sånn utseendemessig. Mye bedre enn jeg liker gull. Vi har også titan i ringene våre, og det liker jeg også veldig godt - og det er praktisk for meg som har til tider ganske heftig nikkelallergi og eksem. Ringene våre kostet litt over 4000 kr til sammen. Hadde det vært viktig for oss kunne vi sikkert ha brukt ti ganger så mye, men vi ville mye heller bruke de pengene på noe annet. Symbolikken i ringen er det samme uansett.

Det blir vel personlig preferanse som med alt annet. Du hadde blitt skuffa om forloveden dukket opp med en sølvring til 200 kr fordi det ikke stemmer overens med ditt bilde av hva en forlovelsesring "skal være" - jeg hadde hatt samme reaksjon om min hadde gitt meg en typisk ensteins gullring - fordi det er så utrolig lite meg. Ville bare følt at jeg gikk med noen andre sin ring g at det var en gimmick. (og om jeg bare fikk den. Vi gikk og valgte dem ut sammen, noe jeg synes var utrolig koselig - andre igjen ville sikkert synes at det var helt feil) Det viktige er vel å finne noe som passer til personen som skal ha den?

Men selvfølgelig: hadde jeg fått følelsen av han kjøpte noe til meg som bare var billigste sort og som ikke var "ordentlig", så kunne jeg sikkert blitt litt skuffa. Men så varierer det jo veldig fra person til person hva som oppfattes som billig og ordentlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris er ikke så viktig for meg, det viktigste er at diamanten er hentet ut av en gruve under ekstremt vanskelige forhold, av bittesmå barnehender.

(Det var en spøk, og jeg er singel :plystre: )



Anonymous poster hash: 36935...b82
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bustyvel

Jeg liker ikke sølv, ei heller gult gull. Så min drømmering er i hvitt gull. Prisen driter jeg loddrett i, en billig ring kan være like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...