Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?


Coriander

Anbefalte innlegg

Det verste jeg har opplevd i et bryllup var da den 37 år gamle brudens snerpete storesøster holdt en tale der hun buste ut med at brudgommen var den eneste kjæresten hun (bruden) noensinne hadde hatt. Jeg synes det var frekt, nedverdigende og utrolig unødvendig å offentliggjøre noe slikt.

Anonymous poster hash: bee6f...f72

Synes det var søtt jeg:)

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste jeg har opplevd i et bryllup var da den 37 år gamle brudens snerpete storesøster holdt en tale der hun buste ut med at brudgommen var den eneste kjæresten hun (bruden) noensinne hadde hatt. Jeg synes det var frekt, nedverdigende og utrolig unødvendig å offentliggjøre noe slikt.

Anonymous poster hash: bee6f...f72

Hmm, jeg syntes det hadde vært verre om en storesøster hadde fortalt om flere titalls kjærester.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg syntes det hadde vært verre om en storesøster hadde fortalt om flere titalls kjærester.

Ikke bra det heller men det finnes vel en mellomting for de fleste.

Å indirekte fortelle hele selskapet på 100 gjester at bruden er så godt som jomfru i en alder av 37 ville jeg oppfattet som veldig ydmykende hvis det var meg.

Anonymous poster hash: bee6f...f72

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra det heller men det finnes vel en mellomting for de fleste.

Å indirekte fortelle hele selskapet på 100 gjester at bruden er så godt som jomfru i en alder av 37 ville jeg oppfattet som veldig ydmykende hvis det var meg.

Anonymous poster hash: bee6f...f72

Vel, jeg ser ikke problemet... men i disse dager så er det visst om å gjøre å ha seg med så mange som mulig (noe hun faktisk kan ha gjort selv om hun bare har vært kjæreste med en).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg ser ikke problemet... men i disse dager så er det visst om å gjøre å ha seg med så mange som mulig (noe hun faktisk kan ha gjort selv om hun bare har vært kjæreste med en).

Det var utlevering av personlig informasjon jeg reagerte på.

Anonymous poster hash: bee6f...f72

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bra det heller men det finnes vel en mellomting for de fleste.

Å indirekte fortelle hele selskapet på 100 gjester at bruden er så godt som jomfru i en alder av 37 ville jeg oppfattet som veldig ydmykende hvis det var meg.

Anonymous poster hash: bee6f...f72

Enig! Det holder å si noe sånt som: "endelig fant hun kjærligheten".

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beste bryllupet:

Budsjettbryllup til en av mine beste venninner. Telt i hagen til foreldrene hennes. Det tordnet, lynte og pøsregna som et helvet. Skjeve bord, tett luft.

Fantastisk stemning, god mat, morsomme og personlige taler (hvor folk skjøt inn kommentarer), plattdans hvor alle danset så teit de kunne, brud og brudgom som er så forelsket i hverandre etter 10 år at det lyser om dem. Fri bar, men med budsjettvennlig drikke. Ikke noe band, men Spotify funka som fy. Stemninga var fantastisk, folk koste seg virkelig og brudeparet var der til slutten, minglet og snakket med alle. Bruden sølte på kjolen sin, mannen hennes tråkka henne på tærne mens de dansa...men de bare lo hele tiden, tok det med knusende ro. Rett og slett et perfekt bryllup i mine øyne :rodmer:Anonymous poster hash: 56bdf...7fa

Dette var vel ikke tilfeldigvis på Vestlandet i august 2013?

Anonymous poster hash: b02c8...67e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Zeitgeist

En av mine beste venner giftet seg i fjor sommer med sin utkårede. Bryllupet varte hele helga, og jeg kan bare si godord om alt. Fredagen var det grilling og uformell sammenkomst slik at man både fikk snakket med folk man kanskje ikke hadde sett på lenge (gjestene kom fra både fjernt og nært), samt at man fikk mulighet til å bli kjent med noen av de gjestene man ikke kjente forut. Det var åpen bar og "disco" om natta, noe som også ble godt mottatt jevnt over uten at det ble noe utagerende flatfyll av det. Eneste var at jeg - som en av brudgommens og hans forlovers nærmeste og eldste venner - fikk i oppdrag av bruden å sørge for at såvel brudgom og hans forlover kom seg i seng til ei "vettug" tid (i vårt trekløver har jeg stort sett alltid vært den mer ansvarlige :fnise: ). Så klokka fire om natta nappet jeg tak i brudgommen og fikk han i sengs. Forloveren var litt mer balstyrig, så han kastet jeg ut av baren en time senere utstyrt med ei flaske vodka og noe blandevann slik at han kunne dra og imponere brudepikene.

Lørdag var det frokost fra ni til elleve, og rundt tolv ble alle jentene/kvinnene samlet hos bruden for å skåle i champagne. Fra ett til tre ble det servert varm mat, og innimellom holdt "guttene mine" (brudgommen og hans forlover) og jeg på med de siste delene av dekorering. Vielsen varte fra fire til fem, før middagen ble servert i halv sju-tiden. Talene var stort sett humoristiske uten at noen ble latterliggjort, samt at alle holdt seg til maksimalt ti minutters taletid. I tillegg ble talene holdt mellom serveringene, slik at vi fikk spise i fred.

Kvelden videre fortsatte i samme gode ånd - med dans og sang. Dog, da klokka var fire på natten tok jeg farvel. Etter nesten 24 timer på beina, og uten annet enn to glass vin til maten, var jeg bare trøtt og sliten. Ønsket brudeparet ei god natt, og måtte le litt siden de begge var heftig godt bedugget og bruden hadde klart å søle både det ene og andre på sin nydelige brudekjole.

Så langt, så vel. Men! Klokka halv sju våkner jeg av at en av gjestene hopper opp i senga på rommet mitt, stinkende av alkohol, røykende på rullings, putter ei flaske whiskey under nesen min, og brøler ut på erke-bergensk dialekt "Ska' det vere litt brænneviiin?!?". Jeg klikka i vinkel - morgengretten som jeg er - og pælma fyren ut av rommet som om han hadde vært en søppelpose. Utrolig hvor sterk man kan bli bare man er sint nok. Låste døra og gikk tilbake til sengs. Bergenseren hadde invitert til nachspiel i leiligheta vi delte, og mens jeg lå der og langsomt fikk tilbake normal hvilepuls, hørte jeg han si til de andre "Eg tror hun ble forbanna på meeeg".

Altså - brylluppet i seg selv var som et flott eventyr. Men sørpefulle mennesker som forstyrrer min sårt tiltrengte søvn hører hjemme spikret opp i ei busk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Noe jeg husker fra et bryllup som var negativt, var kjøkkenhjelp/servitører som overtok kjøkkenet på kveldstid. De begynte å føre samtaler med gjestene om alt kaoset på de strevde med på kjøkkenet, det var plutselig tomt for kaffe, nattmaten som ble satt ut ble tørt, kakene var ikke helt i topp stand.

Bruden fikk nyss om dette og ble veldig stresset, og jeg som kjente henne godt så på henne at hun slet med å kose seg når hun fikk høre om stadige små problemer knyttet til kjøkkenet.

Det viste seg at det var nok med kaffe og drikkevarer ute blant gjestene da de overtok skiftet, men de hadde ikke satt på ny kaffe utover kvelden før det nærmet seg midnatt, det var satt ut flere kaker av samme sort samtidig, et par iskaker ble satt frem klart til servering på kjøkkenbenken, av kjøkkenhjelpen tidlig på kvelden, de smeltet på grunn av det.

Jeg trodde ikke disse var servitører før mot midnatt, ettersom de minglet blant gjestene, spiste og drakk og koste seg i et par timer før de gikk til arbeidet :fnise:



Anonymous poster hash: c6951...1c5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har ikke vært i så mange bryllup og ikke sett noe ille i de få. Det ene bryllupet var vel heller mangelen på det vi så:

Var i bryllup til noen i min samboers familie. Skal riktignok sies at bruden visstnok har en del sosiale problemer. Bruden har altså angst for fokus på seg selv, skille seg ut m.m. Dette fører jo imidlertid nettopp til fokus fordi alt som er vanlig unngås. Det var derfor "forbudt" med taler og annet fokus på brudeparet. Vi fikk servert koldtbord. I og med null taler ol, var altså middagen over på under en time dvs før kl 1800. Det sier seg vel selv da at kvelden blir fryktelig lang?

Det beste bryllupet:

Beviset at ekstravagant og eksklusivt ikke alltid er best. Festen fant sted i tilknytning til familiegård. Vielsen på plenen foran huset. Istedetfor tradisjonell kirkegang ble brudeparet rodd i land i en vakkert pyntet båt akkompagnert med nydelig, selvkomponert sang og gitarspill av brudgommens foreldre. Det var rett og slett kjempenydelig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er så lang at jeg faktisk ikke husker om jeg har svart før. Men jeg tror det verste mange opplever i bryllup gjerne er sånne ting som ikke er så synlig for andre. Som da jeg ble invitert med en ganske ny kjæreste til bryllup i hans nærmeste familie. Litt skrekkblandet fryd, jeg har sosial angst, men var samtidig veldig smigret over å bli bedt og så det som en aksept fra hans familie. Da var det desto verre å komme dit og oppleve at han ble plassert ved hovedbordet og jeg et annet sted med totalt ukjente. Jeg fikk ikke en gang øyekontakt med han der han satt, og han fikk ikke med seg min desperasjon. Det endte med at jeg flyktet ut på toalettet før middagen startet. På toppen av alt overhørte jeg der inne en samtale om meg selv, "hvem er det xx har med seg?" "Næh, tror ikke det er noe seriøst mellom dem, hun er ikke helt i hans liga!" Jeg rømte stedet i askepottstil, men han fikk det ikke med seg før etter middagen siden han satt sånn plassert... hører med til historien at vi fortsatt er sammen, men har et anstrengt forhold til hans familie den dag i dag. Han visste ikke om min angst den gangen, så han er tilgitt. Og jeg var ikke på kg på den tiden, og hadde aldri hørt om splitting av par i bryllup :P



Anonymous poster hash: f268a...0c7
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er så lang at jeg faktisk ikke husker om jeg har svart før. Men jeg tror det verste mange opplever i bryllup gjerne er sånne ting som ikke er så synlig for andre. Som da jeg ble invitert med en ganske ny kjæreste til bryllup i hans nærmeste familie. Litt skrekkblandet fryd, jeg har sosial angst, men var samtidig veldig smigret over å bli bedt og så det som en aksept fra hans familie. Da var det desto verre å komme dit og oppleve at han ble plassert ved hovedbordet og jeg et annet sted med totalt ukjente. Jeg fikk ikke en gang øyekontakt med han der han satt, og han fikk ikke med seg min desperasjon. Det endte med at jeg flyktet ut på toalettet før middagen startet. På toppen av alt overhørte jeg der inne en samtale om meg selv, "hvem er det xx har med seg?" "Næh, tror ikke det er noe seriøst mellom dem, hun er ikke helt i hans liga!" Jeg rømte stedet i askepottstil, men han fikk det ikke med seg før etter middagen siden han satt sånn plassert... hører med til historien at vi fortsatt er sammen, men har et anstrengt forhold til hans familie den dag i dag. Han visste ikke om min angst den gangen, så han er tilgitt. Og jeg var ikke på kg på den tiden, og hadde aldri hørt om splitting av par i bryllup :P

Anonymous poster hash: f268a...0c7

Den gamle "regelen" er at gifte par splittes, forlovede sitter sammen. I vårt moderne samfunnet kan denne regelen omskrives litt, kjærester sitter sammen og samboere splittes. Og selvfølgelig er det lov å tenke litt også. Hvis du bare kjenner kjæresten din bør du selvfølgelig få sitte sammen med han. Og selv om du kjenner flere, bør du få sitte sånn at du har mulighet til å kommunisere at du synes situasjonen er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...eller så er det faktisk mulig å skrive om fullstendig, tenke "hey - jeg har faktisk ingen interesse av å tvangssosialisere folk ved å plassere dem med nye folk. Jeg er interessert i at gjestene mine skal ha en hyggelig kveld, så da setter jeg like gjerne folk sammen med noen de garantert har det morsomt med. Også kan de som gjerne vil bli kjent med noen nye ta initiativ til det selv."

Anonymous poster hash: b49b8...dbe

Bordplassering er opp til den enkelte, men jeg tror de fleste synes det er feil å plassere noen sammen med bare ukjente.

Jeg er av de som blander kjente og ukjente, og kanskje del av en utdøende rase. Jeg setter ingen sammen med bare ukjente, og setter folk sammen som jeg vet har noe til felles. De fleste klarer å ha en hyggelig kveld selv om de sitter ved siden av en de ikke har møtt før under middagen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup hvor bruden først og fremst giftet seg av økonomiske årsaker, mens brudgommen var opp etter ørene forelsket.

Når brudeparet skulle ut av kirken etter vielsen klaget bruden over at brudgommen gikk for sakte og vi hørte henne si ting som "slutt da" og "ja ta det jævla bildet da" når folk ville ta bilder av de på vei ut av kirken.

Resten av dagen og kvelden var utrolig kjedelig, eneste som holdt oss gjestene igang var alkoholen. Virket som om bruden var mest opptatt av å bli ferdig med hele dagen fortest mulig.

Og ja......venninna mi fortalte at bruden + bestevenninnen hennes dro på byen når bryllupet var over mens brudgommen tok med seg barna og dro hjem for å legge seg. Kjempekoselig...de er utrolig nok fremdeles gift men er nok bare spm om tid før skilsmissen er et faktum

Anonymous poster hash: 2c580...22b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har ikke vært i noen bryllup som har vært kjempeille fra start til slutt, men har opplevd litt rare eller irriterende ting i forskjellige bryllup.

1. Brudens tante var SNYDINGS. Dama var nyskilt og slet litt psykisk, kanskje ikke den beste comboen med alkohol. Husker blant annet at hun prøvde seg på han ene som serverte som var sånn 25 år yngre enn henne og dessuten kompis av datteren hennes. Overhørte også at hun prøvde å spleise datteren med noen mannlige gjester. Snøvlet om hvor flott datteren var, at hun trodde at datteren var god i senga fordi hun hadde hørt det gjennom veggen da datteren bodde hjemme osv. Endte med at familien kastet henne ut og fikk skyssa henne hjem.

2. Toastmaster hadde planlagt mye under middagen, blant annet litt "leker" og taler. ALT måtte utsettes hele tiden fordi brudens far hele tiden gikk inn og ut av lokalet for å enten sjekke ting eller røyke. Og vi måtte på død og liv ikke finne på å gjøre noe uten brudens far, så derfor dro vel middagen ut i en 6 timer. KJEMPEKJEDELIG. Og når middagen var ryddet bort og det etterhvert ble satt frem kaffe ol. så var det 0 musikk og 0 feststeming. Brudens far ville nemlig ikke ha musikk eller liveband for han hadde satt frem et keyboard som "alle som ville" kunne spille på. Problemet var bare at ingen gadd å spille noe som helst, så det ble tørr stemning.



Anonymous poster hash: 4debb...a4d
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...