Gå til innhold

Ting du har vært litt treig med å skjønne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For en fantastisk tråd! :skratte:
Jeg vet jeg har hatt en del aha-opplevelser selv, men kommer ikke på noen nå :dry: for å bidra kan jeg jo komme med et eksempel som ikke er fra meg, men søstra mi; da hu var liten gikk hu stolt rundt og sa at hu bodde i Stange kommode :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, dette er litt flaut. Men inntil for noen uker siden var jeg ikke klar over at "I Don't Like Mondays" av Bob Geldof/The Boomtown Rats var basert på en såpass tragisk hendelse. Jeg trodde det var en sang om at mandager generelt er kjipe. :vetikke:

Dette er en sang jeg har har hørt på radioen siden ihvertfall tidlig nittitall, men jeg har ikke fulgt så veldig nøye med på teksten kan man si...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde lenge at alle stillinger hvor mannen er bak damen betød analsex. Eksen min ville gjerne prøve doggy, men jeg nektet alltid, for jeg ville ikke ha noe opp i rumpa :rodme:

*trippelsjekker at jeg har huket av for anonym før jeg poster*



Anonymous poster hash: 26a01...6fc
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ei stund siden fant jeg ut at uttrykket "skræling" var en betegnelse som oppdagere kalte urbefolkningen i Nord Amerika på 1000-tallet. Men det betyr og at en person eller et dyr er veik eller skral, som er den betydningen jeg er vant med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden trodd at Kontiolahti og Lahti er samme plass og at Lahti bare har blitt brukt som en forkortning for Kontiolahti. Føler meg skikkelig dum nå som jeg fant det ut.... Og det til tross for at jeg fulgt med på skisport i en årrekke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hele tiden trodd at Kontiolahti og Lahti er samme plass og at Lahti bare har blitt brukt som en forkortning for Kontiolahti. Føler meg skikkelig dum nå som jeg fant det ut.... Og det til tross for at jeg fulgt med på skisport i en årrekke.

To ord:

Paros

AntiParos

:Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hele tiden trodd at Kontiolahti og Lahti er samme plass og at Lahti bare har blitt brukt som en forkortning for Kontiolahti. Føler meg skikkelig dum nå som jeg fant det ut.... Og det til tross for at jeg fulgt med på skisport i en årrekke.

Og jeg har aldri hørt om hverken Kontiolahti eller Lahti. Men så ser jeg ikke skisport heller, da.

Anonymous poster hash: 104f3...b84

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ante ikke hva :* betydde før her om dagen

Hva betyr det?

Anonymous poster hash: e5c27...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr det?

Anonymous poster hash: e5c27...df4

Betyr det ikke nuss eller noe sånt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* likner mer på en analrosett, så jeg stemmer for at :* heretter betyr asskisser!

*<8(= )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreien vandrer og spiser mest i havet. Derfor er den ikke så utsatt for lokale forurensninger som kysttorsken. Selv mener jeg den beste torskemiddagen smaksmessig kommer fra en rødtorsk på litt over halvmeteren, som har beitet på skalldyr i en fjord langt unna bebyggelse.

Egentlig er skreifisket litt merkelig, for vi slakter jo ikke drektige kyr eller søyer for å spise fosteret? Menneskeheten er selvdestruktiv.

Tror vi kan konkludere med at reklame ikke alltid er den mest pålitelige faktakilde...

Denne diskusjonen i en annen tråd får meg til å lure, hva er skrei? En type torsk? En drektig fisk?

Anonymous poster hash: 104f3...b84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tok meg ganske lang tid å forstå akkurat hva "midtøsten" var for noe :fnise: Skjønte aldri om det var et land/en verdensdel, hva som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen i en annen tråd får meg til å lure, hva er skrei? En type torsk? En drektig fisk? Anonymous poster hash: 104f3...b84

"Skrei er en vandrende torsk med årlige gytevandringer til Norskekysten og beitevandringer til de sentrale områdene i Barentshavet. Omkring 40 % av skreien gyter i Lofoten-området i februar-april, men skreiens gyteområde strekker seg fra Mørekysten til Finnmark. Ordet skrei kommer sannsynligvis fra det norrøne ordet skrida som betyr å vandre" -Wikipedia

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppdaget NÅ at kalkulatoren på PCen min har funksjonen "datoberegning", slik at jeg slipper å søke opp en eller annen nettjeneste hver gang jeg lurer på "hvor mange dager er det til/siden/mellom" :sjokkert: Og jeg har SETT det, for har brukt "enhetsomregning" mange mange ganger...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En kompis av meg på 35 år fant nylig ut man kan benytte tall-tastene på tastaturet til å skrive inn tall når man bruker kalkulatoren i Windows, i stedet for å bruke musa til å trykke på tallene på skjermen :overrasket: Han er til og med siviløkonom :fnise:

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg på 35 år fant nylig ut man kan benytte tall-tastene på tastaturet til å skrive inn tall når man bruker kalkulatoren i Windows, i stedet for å bruke musa til å trykke på tallene på skjermen :overrasket: Han er til og med siviløkonom :fnise:

Takk for trøst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne diskusjonen i en annen tråd får meg til å lure, hva er skrei? En type torsk? En drektig fisk?

Anonymous poster hash: 104f3...b84

Det er Lofot-torsk. Ifølge kjennere så kan den selitt anderledes ut enn vanlig torsk.

-Og jeg var heller ikke klar over det. Jeg nektetå spise skrei i en årrekke fiirdi jeg er så kresen på fisk. Bare noen ganske få typer jeg liker. Torsk er dog en av dem..

Tror dere jeg var flau da jeg fant det ut??

Anonymous poster hash: e1f52...cb0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg på 35 år fant nylig ut man kan benytte tall-tastene på tastaturet til å skrive inn tall når man bruker kalkulatoren i Windows, i stedet for å bruke musa til å trykke på tallene på skjermen :overrasket: Han er til og med siviløkonom :fnise:

:fnise:

Og da kom jeg på en økonom jeg kjenner som ikke visste at man kan regne ut ting i excel! Vedkommende regnet ut på kalkulator og la inn tallene i excel! Jeg var sjokkert!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...