Gå til innhold

Hvilken MacBook er best til studier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilken MacBook burde jeg gå for?

Per dags dato har jeg en MacBook Air som jeg kjøpte i 2012. Er veldig fornøyd med den, men ønsker å bytte den ut med en nyere Mac siden jeg blir student til høsten -> jus. Kommer til å bruke den mye til studier, surfing osv. Eneste jeg vet er at jeg vil ha en 13" .

Er usikker på om jeg skal gå for en Pro eller den nye "Gold" modellen? Hjelp!

Jente23



Anonymous poster hash: 5874b...968
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pro maskinen helt klart. Den andre er ikke en jobbemaskin overhodet.

MacBook 13" med Retina skjerm da eller? Hvor lenge er det siden den kom ut? Kjipt å kjøpe Pro hvis det kommer ny modell om ikke lenge.. Dumme spørsmål her, men henger ikke helt med i elektronikkverden. :biggrin:

Anonymous poster hash: 5874b...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBook 13" med Retina skjerm da eller? Hvor lenge er det siden den kom ut? Kjipt å kjøpe Pro hvis det kommer ny modell om ikke lenge.. Dumme spørsmål her, men henger ikke helt med i elektronikkverden. :biggrin:

Anonymous poster hash: 5874b...968

Den siste versjon av 13" kom ut for noen mnd siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste versjon av 13" kom ut for noen mnd siden.

Kan du linke til den nyeste? Takkk

Anonymous poster hash: 5874b...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du linke til den nyeste? Takkk

Anonymous poster hash: 5874b...968

Nevermind! Burde jeg gå for 128 GB eller 256 GB?

Anonymous poster hash: 5874b...968

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jeg spørre hvorfor det MÅ være en Mac?

Det er jo så mange andre alternativer der ute som er mye billigere og faktisk bedre. Da mener at man får mer for pengene.



Anonymous poster hash: 9d830...8ac
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor det MÅ være en Mac?

Det er jo så mange andre alternativer der ute som er mye billigere og faktisk bedre. Da mener at man får mer for pengene.

Anonymous poster hash: 9d830...8ac

Fordi det bare er sånn! Mac :hjerte: Har ikke noe bedre svar dessverre.

Anonymous poster hash: 5874b...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevermind! Burde jeg gå for 128 GB eller 256 GB?

Anonymous poster hash: 5874b...968

256G, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvorfor det MÅ være en Mac?

Det er jo så mange andre alternativer der ute som er mye billigere og faktisk bedre. Da mener at man får mer for pengene.

Anonymous poster hash: 9d830...8ac

Jo, det må være en Mac.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Pro 13" Retina til studier nå, og siden den kun brukes til lesing/skriving og generell nettsurfing så merker jeg at det egentlig hadde klart seg med en Air. Kan godt tenkes at den nye "gold"-versjonen hadde holdt også, men det avhenger nok litt av individuell bruk. Det er ikke store vektforskjellen mellom modellene lenger, men med en haug pensumbøker og annet å drasse på i tillegg kan en ekstra "unødvendig" kilo fort bli irriterende.

Kan forøvrig anbefale http://buyersguide.macrumors.com/om du er usikker på når det er ideelt å kjøpe ting. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal bruke pcen til å lese pdf-er, surfe og å skrive oppgaver i Word? Du klarer deg med det billigste av det billigste.



Anonymous poster hash: c085e...2d2
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg vil eller ikke ha annet en Mac, har hatt min i 7 år, aldri hatt trøbbel med den. Jeg har macbook air, da den er lett og grei å dra med seg rundt på jobb. Jeg syns pro er litt stor og tung, men spørs på behov.

Har man først forelsket seg i Mac, så vil man ikke ha annet hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS her.

Huff, blir bare enda mer usikker, er så delte meninger her! Er så usikker, ikke lett dette her. :rolleyes:



Anonymous poster hash: 5874b...968
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp det billigste, selvfølgelig! Du skal jo bare bruke den til det aller enkleste.



Anonymous poster hash: e56ee...84f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp det billigste, selvfølgelig! Du skal jo bare bruke den til det aller enkleste.

Anonymous poster hash: e56ee...84f

Det billigste er vel ikke alltid det beste, eller?

Anonymous poster hash: 5874b...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

256G, naturligvis.

Naturligvis sier meg ingen ting. Hvorfor anbefaler du meg det? Er ikke 128 GB bra nok?

Anonymous poster hash: 5874b...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis sier meg ingen ting. Hvorfor anbefaler du meg det? Er ikke 128 GB bra nok?

Anonymous poster hash: 5874b...968

Det avhenger av hva du har tenkt å lagre på datamaskinen din.

Om du skulle begynne å gå tom for plass kan du uansett bare skaffe deg en ekstern hard disk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturligvis sier meg ingen ting. Hvorfor anbefaler du meg det? Er ikke 128 GB bra nok?

Anonymous poster hash: 5874b...968

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke din tre år gamle mac god nok til så enkle oppgaver som tekstbehandling og surfing? Dette er jo de minst ressurskrevende aktivitetene man kan foreta seg på en pc/mac.

Jeg har en macbook pro fra 2010 som jeg bruker i jobbsammenheng. Jeg er fotograf og jobber med store mengder bilder og bilderedigering. Denne fungerer helt fint for meg. Har satt i ekstra RAM samt byttet ut harddisken med en SSD, men ellers fungerer den helt supert.

For meg høres det ekstremt unødvendig ut å kjøpe en ny mac fordi du skal studere til høsten. Selv om det er snakk om jus...



Anonymous poster hash: 0a69b...79f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...