Gå til innhold

Kan det være at noen babyer MÅ gråte før de skal legge seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en baby på 3 mnd som alltid gråter før han skal legge seg. Han gråter skikkelig og ikke bare sutring, men det er heller ikke helt hysterisk liksom.

Han er blidbog fornøyd hele dagen, sover godt om natta og gråter ellers sjelden. Men når han skal ta natta skjer det altså uansett. Uavhengig av når leggetid er.

Jeg får ikke i han mat før han roer seg fra gråtingen, men når han først spiser så spiser han bra og faller til ro tilsynelatende blid og fornøyd.

Jeg bysser, synger, hører på sang på mobilen osv for å avlede han. Oftest ligger vi ved siden av hverandre i dobbeltsengen mens han gråter fra seg.

Gråter fra 1-10 min, oftest 2-5 minutt vil jeg anslå.

Hva i alle dager kan dette ha seg?

Er ganske sikker på magevondt og nakkelåsninger ikke er årsaken. Noen ganger har han vært overtrøtt og da blir det ekstra ille, men har blitt flink til å legge han før dette skjer.

Kan en baby rett og slett ha lakenskrekk? Kan det være at han gråter uten at det er noe spesifikt som er galt?

Det er jo ikke noe gøy dette, men vet ikke hva jeg kan gjøre...

Tips?!?

Anonym poster: a00bc4511198699d5bcda9b8773464c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en på 3 mnd som gråter om vi legger han i sengen alene og prøver å stryke han på hodet for å få han til å sove. Han vil opp og være med oss. Tar jeg han opp vil han smile og prate. :) Det blir som regel til at jeg bysser mens han har smokken eller gir ham litt mat, og så sovner han ganske raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min måtte sutregråte. Det gikk i stor grad over etter 4 mnd. alder. Jeg var der selvsagt og roet han ned, og hjalp han i søvn frem til da. Lot han aldri ligge alene. Dr. Harvey Kemp sin teknikk hjalp godt her, og white noise.

Anonym poster: 60b40aa369f0ff530635c14b1381ff5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min må nesten alltid gråte litt før hun sovner. Det eneste som hjelper er å bysse litt i armene våre. Har henne inni vogndyna så det er lettere å legge henne fra meg når hun har sovnet uten at hun våkner igjen.

Hvis hun er hysterisk må hun opp og bæres litt rundt til hun roer seg. Evt amme litt til.

Hun er nå 4,5mnd

Endret av Julibaby
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår måtte det i en periode, selv når vi byssa og bar henne. Vi slet med å få henne til å sove og hun ble som regel overtrett og det var nok derfor hun gråt. Jeg passet på å alltid være nær henne så hun visste at mamma var der og at hun var trygg.

Nå er hun tre måneder og må ikke lenger gråte seg i søvn. Nå kan vi legge henne ned mens hun enda er våken, men søvnig, og hun sovner både i senga og vogna.

Anonym poster: 3725e02d900f3df5e9eea45ff50f244e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen. Vår yngste var også sånn i 3mndrs alder. Grining hver kveld, gjerne hysterisk hylgrining også. Alt var liksom galt - å få være oppe, å ligge i fanget, å bli ammet, å bli lagt, å bli bysset.... Noen kvelder funket det å ligge ved siden av han, for så å flytte han over i egen seng når han sovnet. Men ellers gjaldt det bare å prøve ALT, og til slutt ga det seg - enten fordi noe funket eller fordi han var utmattet.. Slitsom og sår periode, men det gikk nå over. Husker ikke helt når, men ved 4-5mnd kanskje?

Anonym poster: fb997a9068ca4337468e115cb832d1b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde det på samme måte da baby var to mnd gammel, bare at baby fint kunne skrike i opptil to timer. Vi måtte innføre leggetid og så gikk det seg gradvis til i løpet av en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...