Gå til innhold

Hva tjener du i timen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til deg som jobber som lastebilsjåfør

har et par spm

Kjøresten min er fra england og holder på med PVC som han kan både kjøre lastebil og busssjåfør

tror du det er lett å finne jobb her i Norge når man kun kan engelsk?

og om lappen er godkjent?

og om han kan kjøre lastebil?takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til deg som jobber som lastebilsjåfør

har et par spm

Kjøresten min er fra england og holder på med PVC som han kan både kjøre lastebil og busssjåfør

tror du det er lett å finne jobb her i Norge når man kun kan engelsk?

og om lappen er godkjent?

og om han kan kjøre lastebil?takk

Ville ikke tro at det er noe enklere enn de som snakker norsk, men han vil jo garantert ligge over polakkene og tyskerene i køen (bortsett fra de som aksepterer drittlønn, alt for mange timer og ulovligheer).

Lastebilsjåfør er et attraktivt yrke, og det kan være greit å ha bestemt seg på forhånd om man ønsker lang eller kortkjøring. Det må man ha klart på intervju. Det er nesten alltid bedre betalt med kortkjøring vs langkjøring, til tross for mindre timer. Langkjøring er provisjonsbetalt, som ofte ikke er lønnsomt i det hele tatt.

Og btw, stor forskjell på å kunne kjøre lastebil, og å ha lappen. Man kan ikke kjøre lastebil selv om man har førekort på det :) Samme gjelder bil. Det beste er å ha erfaring fra før.

Be han være svært forsiktig med hvem han jobber hos. Noen firmaer er så på tryne at tidligere annsatte har saksmål mot dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpepleier, 156 kr i timen. Har 45 kr i tillegg etter kl 17, 35 kr i tillegg på helg, og 80 kr i tillegg på helg etter kl. 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig assistent 151 kr timen, 60 kr tillegg etter kl 17, 37 kr tillegg på helg. Det blir 98 kr tillegg på helg etter kl 17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsulent, 168,- i timen.

Skjønner nå at jeg burde ha blitt hjelpepleier, renholdsarbeider eller lignende, så kunne jeg ha unngått studielånet og jobbet 100% i årene jeg studerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vikar i bolig for psykiskutviklingshemmede, har 169,55 kr timen pluss kveldstillegg og helgetillegg. Kommer til å gå opp i lønn til sommeren da jeg er ferdig med 2. året på vernepleien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Butikk. 139 + UB tillegg. Helt OK (: Jobber som regel kveld, søndager og andre røddager likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...