Gå til innhold

Antrekkskode


Gjest Brud2005

Anbefalte innlegg

Vi sitter også å finpusser invitasjonene og lurer veldig på nettopp dette.

Tror vi ender opp med å skrive bare "dress", og håper de fleste skjønner det (synes f.eks lys dess er akseptabelt i et sommerbryllup vi, og smoking høres litt stivere ut)

Men tørr ikke la antrekk utebli da jeg bare vet at om min kjæres elste bror i det hele tatt kommer, er de truende til å stille opp i dongeri :( (han har en avesjon om tradisjoner, kirker og kle seg pent til anledninger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har foreløpig tenkt å skrive mørk dress /smoking... Min svigerinne sa at hun nok måtte gå og kjøpe seg en mørk dress, da dette var litt mangelvare i hennes garderobe... :hoho: Har en ganske hunoristisk familie, så jeg tenker at det kanskje er nok med "pent"... :klø: Men "mørk dress /smoking" er det jo litt mer stil over....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vi skriver "Dark suit".  

Vi vil ikke at noen skal gå i lys dress, og ikke i smoking.

hvorfor ikke lys dress,hvis dere skal gifte dere om sommeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke skrive noe, regner nå med at folk kler seg pent i et bryllup uansett :wink:

Vi valgte heller ikke skrive noe i innbydelsen(det er snart 9 år siden :roll: )

Men tror dere ikke at ei av gjestene kom i Dongribukse og hvit strikket genser.Svigermor holdt på å ramle av stolen det er jeg sikker på :ler:

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Betty Boop
"Mørk dress /smoking" var det vi også skulle skrive. Men så fikk jeg høre at denne koden ikke passer så bra når min kjære skal gifte seg i kjole og hvitt' date=' og min far og svoger også skal gå i det.. Hjelp! Hva skriver jeg da? :-?[/quote']

Det var derfor vi skrev mørk dress (eller dark suit, da), fordi min kjære gifter seg i sjakett. Både sjakett og kjole og hvitt er såkalte "morning suits", som man skal ha hvis man gifter seg kl. 14 el. tidligere på dagen. Smoking er en evening suit som man kan ha hvis man gifter seg etter kl. 14 (eller ellers til festligheter som begynner etter kl. 18). Mørk dress kan brukes uansett når på dagen man gifter seg, og "matcher" både "morgendress" og "kveldsdress". Slik er det i hvert fall i England, og det er grunnen til at min kjære ikke vil at noen skal komme i smoking i vårt bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

antrekk: pent ;)

for oss hadde det blitt litt stress å gå i et bryllup med galla kode.

Etter høylytte protester fra min kjære så har vi ikke skrevet noe om antrekk. Han syns det ble teit å skrive hvordan folk skal kle seg så vi droppet hele greia. Folk trekker jo i finstasen i ett bryllup og jeg klarer ikke helt å se for meg at noen av våre gjester ikke forstår det.

Det er godt disse mannfolka har en mening om noe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skriver mørk dress / smoking!

Det er jo uansett ingen fasit, og folk kler seg jo til en viss grad slik de ønsker uansett! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...