Gå til innhold

Er det bare selfies-takende "squat-ere" og 2xu brukende instagrammere/bloggere igjen i dette landet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kan ikke være bare meg som reagerer på de store massene som ser ut til å ukritisk hive seg på disse trendene? Synes jeg ser 2xu tightser rundt hvert et gatehjørne (ofte på folk som knapt beveger seg utenfor døren med mindre det er for å ta en "selfie" iført 2xu tightsen på en eller annen fjelltopp). Særlig med tanke på de store mengdene med eksperter som har gått ut i media og sagt at kompresjonstights bare er tull, er det skremmende hvor lett folk biter på, og hvordan man i iveren etter å passe inn ser ut til å glemme å stoppe opp å stille seg spørmålet om man virkelig trenger en treningstights til 1000 kroner.

Så har du "squat"-erne som tidligere mente at muskler bare var for menn, men som nå tar på seg 2xu tightsen for å ta knebøy 5-6 dager i uka så de skal få stor rumpe og store muskler, for så å poste bilder av fremgangen på instagram eller bloggen etterpå, mens de står foran speilet i sports-bh og flekser muskler. De samme folkene blir gjerne dødelig fornærmet dersom noen skulle hentyde at de trener for å se bra ut, og svarer gjerne med at "jeg trener for å bli sterk".

Noe som ser ut til å være fellesnevneren for disse 2xu-brukende squat-erne er trangen til å eksponere seg i sosiale media, der gjengangerne er "selfie foran speilet før fest", "søndags-selfie", "selfie på treningssenteret" og "selfie på jogge/fjelltur".

Så mye man skulle ønske at denne gruppen bare utgjorde en begrenset, ubetydelig andel av befolkningen, så er faktum at det knapt ser ut til å finnes mennesker som ikke har hevet seg på minst èn av disse trendene. Vær så snill å fortell meg at det finnes flere tenkende, selvstendige og kritiske individer der ute?



Anonymous poster hash: 8d74e...f43
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har verken kompresjonstights, selfiediller eller instagram. Eller jo, har instagram men bruker den aldri :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har verken kompresjonstights, selfiediller eller instagram. Eller jo, har instagram men bruker den aldri :fnise:

Ikke jeg heller, men jeg har en blogg som viser hvor selvstendig tenkende jeg er. :fnise:

Anonymous poster hash: 30a7c...de4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1388710897000-SELTER-squats-Jen-Selter-2

:wow:

Anonymous poster hash: 9fefe...35e

Shit, tenk de syke fjertene hun kan lage da!!

Anonymous poster hash: 07b33...6a2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2xu tights, trener knebøy og legger ut treningsbilder på instagram. Come at me.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Jeg bruker 2xu og har hatt det før det ble populært av fjortissjentene som bruker det på skolen og på shopping. Men jeg bruker også Skins som jeg synes er like bra. Begge er kompresjonstights og det er veldig bra å bruke når man trener som jeg gjør.

Jeg tar ikke knebøy pga knesskade og jeg ikke ser poenget med å være på helsestudio når jeg kan løpe ute og få finere rumpe av det :)

Edit: har aldri lagt ut et eneste treningsbilde på instagram.

Endret av avocadoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haters gonna hate. Du er sikkert en lat tjukkas som projiserer din egen udugelighet over på oss som gidder å legge litt anstrengelse i å holde kroppen i form. Janteloven i dette pottitlandet, altså. Er det så farlig om vi er stolte over vår egen kropp, en kropp som er sterk og samtidig ser bra ut? HÆ?

Haha, bare tulla. Enig ;)



Anonymous poster hash: 37024...c97
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte google 2xu-tights for å finne ut hva det er for noe. :fnise: Håper forresten ordet "selfies" dør ut rimelig kjapt, spyr i munnen hver gang jeg hører det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte google 2xu-tights for å finne ut hva det er for noe. :fnise: Håper forresten ordet "selfies" dør ut rimelig kjapt, spyr i munnen hver gang jeg hører det.

Beklager at jeg spør, men hvordan får du det til? :fnise:

Endret av Tris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke noe mobilkamera som duger til å ta selfies med, men jeg lurer litt på om det ikke er på tide med en ny mobil, så da kan jeg jo hive meg på den trenden. Tenkte på en Nokia Lumia 1520. Men jeg er såpass selvstendig at jeg tar knebøya mine i tradisjonelle treningsbukser.

Trener ikke alle for å ta seg ut? Jeg skal være ærlig nok til å si at jeg pumper jern først og fremst av hensyn til fremtidig suksess på kjøttmarkedet og sosiale media. Og det virker, også. De fleste damer som kan velge mellom vaskeball og vaskebrett, går for brettet hver gang.

Endret av Mann 42
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er jo mange kvinne som vil ha "stor" rumpe, da det er trendy for tiden (hey, jeg er fan!), og prøver å trene knebøy/bein 4-6 ganger i uken. Nå har det seg jo slik at de fleste av disse hobby fitness-folka tydeligvis ikke trener med så mye vekter, eller spiser nok, så resultatene ser jo ut til å være marginale for de fleste...

Har selv sett ei på treningsenteret mitt som konstant legger ut "squat" bilder, iført xx forskjellige treningstightser... På bildene ser det jo jævla bra ut, men i virkeligheten ser hun veldig tynn og smal ut, og går konstant med en posering som får det til å se ut som hun har lordosis. (stikker ut rompa og brystkassa)

For min del ser det ikke ut som treningen er fokuset, men oppmerksomheten.



Anonymous poster hash: ed6ae...5c3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bare irriterer deg og velger å dyrke irritasjonen. Det er jo virkelig ikke slik at det er vanskelig å finne mennesker som ikke passer kategorien du beskriver.

Jeg har instagram, men jeg bruker det ikke til treningsupdates eller selfies, jeg har ikke tightsene du beskriver og jeg legger ikke skjul på at jeg trenger også for å se bedre ut.

Min venninnegjeng består av mange slags jenter, men i stor grad kvinner i alderen 20-30 fra Oslo vest, og ikke en eneste en passer din beskrivelse. Du velger også selv hvem du vil se på på instagram, dersom du bruker det.

Folk kan bruke det de vil på treningsantrekkene sine. Noen bruker penger på X, andre på Y. Selv om jeg selv ikke ser det verdt det å bruke 1000 kr på en tights, så bruker jeg penger på andre ting som andre ikke ser poenget med.



Anonymous poster hash: f7284...572
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men det er vel noe med dette å rope høyest og være mest opptatt av selveksponering og oppmerksomhet... ;)

Jeg har instagram og blogg, og har trent i ca 15 år, men jeg bruker HM-tights, og tar svært få selfies. Ikke noe behov for kompresjonstights heller her i gården. Og har heller ikke behov for å dokumenetere treningen min offentlig, har aldri med meg mobilen på joggetur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...