Gå til innhold

Juliano Nathanielander?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For 22 år siden ble jeg døpt Rikke. Og mammaen min var ung, men ikke tenåring. Folk fikk helt hakeslepp for man kunne jo ikke kalle ungen sin Rikke? Måtte ihvertfall hete Fredrikke eller Ulrikke da, også bare kalle ungen for Rikke hjemme? Så lurer på vi tenker om disse rare navnene om 10-20 år. For Rikke er vel ikke rart og uvanlig i dag?

Anonymous poster hash: 63744...be5

Hvor har du det fra? Rikke er ikke rart og uvanlig, det er søtt og kanskje uvanlig =)

Har ei venninne på 30 som heter Rikke, og veit om ei på 3 år.

Anonymous poster hash: 0ba22...8c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

styggeste er vel de som kaller ungene sine for princess og chanel... (JA DE FINNES!!!)...



Anonymous poster hash: 8ba10...20f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste jeg har hørt som jeg kan komme på nå er Alvin Emilian. Og jada - moren er 16.



Anonymous poster hash: f941d...2b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninna mi har kalt ungen sin Martinus, kanskje ikke så uvanlig (?) men synes det var grusomt.

Anonymous poster hash: 78b79...ab7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noen over 25 år som har kalt ungen sin for Leander? Hjemmesnekret eller ei, det bærer fortsatt noen assosiasjoner..

Det er da et helt normalt navn fra gresk mytologi. Jeg forstår ikke hvorfor folk plutselig har bestemt seg for at navn fra norrøn mytologi er ok, engelske navn er supert, kristne navn helt normalt men gresk mytologi (som har preget den europeiske kultur vel så mye som kristendommen) nei det er liksom dumt! :klo:

Og jeg kjenner bare folk på 30+ som har kalt sønnen sin det. Høyere utdannelse har de også.

Anonymous poster hash: 8746b...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når disse Sjanell og Leanderthaniel blir foreldre, kommer de sikkert til å kalle ungene sine Bjørg og Leif, siden det er navnene til olde- og besteforeldrene. Det viser seg jo at navn gjerne kommer tilbake etter noen generasjoner. Jeg ser for meg at veldig korte, trauste navn blir moderne igjen om en generasjons tid.

Det blir noen fine navnekombinasjoner i familiene, da. :-)

Endret av Pysa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ledd meg skakk i hjel etter å ha lest i gjennom denne tråden. Tråder som dette er det morsomste jeg vet om. Takk for at dere forlenget livet mitt.

Anbefaler også tråden "Høres Tristan Helge helt idiotisk ut?"



Anonymous poster hash: 26f04...0a9
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er Bulimer Sofokles et fint guttenavn?

Anonymous poster hash: c3c3e...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forresten kalle babyen min for Xena, hva synes dere om det?

Tror en del vil være usikre på uttalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket linket først nå. Herre fred, hva er det som skjer.

Her kan man kombinere til krampa tar en:

Lerke Savannah

Lilje Kamille

Tindra Leana

Saga Fillippa

Linea Adelen

Luna Sienna

Neo Matheo

Kajus Matteus

Nojus Olander

Solan Milian

Noah Caspian

Timian Emilian



Anonymous poster hash: a47ed...e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KeyserSoze

:skratte: Hadde jeg møtt noen som presenterte seg som Valdemar Hannibal, hadde jeg nok ikke klart å unngå å le... :sjenert:

Først eg tenkte var en blanding av Harry Potter ( voldemort) og Hannibal lecter. Stakkars ung

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest celine

Jeg har personlig møtt lille Bastian Koriander. En bestemt ung mann. Han liker best den røde saften. Det vet jeg fordi jeg ga han gul saft ved en feil og da kastet han tutekoppen på meg.

Og foreldrene har stor sans for Michael Ende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ze-na, med litt hard Z. Zina i utlandet.

Hvorfor skal hun da ikke hete Zena (stemt s) eller Sena (vanlig s)? Xena utales jo Ksena på de fleste språk? Xenia er et vanlig russisk navn, blir alltid transkribert Ksenia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imaginary

Hvorfor skal hun da ikke hete Zena (stemt s) eller Sena (vanlig s)? Xena utales jo Ksena på de fleste språk? Xenia er et vanlig russisk navn, blir alltid transkribert Ksenia.

Haa loo Xena The Warrior Princess????

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til jeg får en sønn og skal kalle ham opp etter min egen far som heter Harald, og så skal han havne i klasse med Kajus Matteus og Nojus Olander. :fnise:



Anonymous poster hash: 3fb69...e8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haa loo Xena The Warrior Princess????

Ja, har hørt om henne, men aldri sett på, så vet da ikke hvordan navnet hennes uttales i serien, og vil fortsatt automatisk gå ut fra at X utales X, og Xena utales Eksena eller Ksena.

Godt mulig du er ironisk og tuller (ser jo bildet ditt av Xena), men i denne tråden er det så mange utrolige navn, at Xena er jo et av de bedre, bare et ørlite uttaleproblem med det, så er det ironi og forsøk på spøk, tok jeg ikke den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imaginary

Ja, har hørt om henne, men aldri sett på, så vet da ikke hvordan navnet hennes uttales i serien, og vil fortsatt automatisk gå ut fra at X utales X, og Xena utales Eksena eller Ksena.

Godt mulig du er ironisk og tuller (ser jo bildet ditt av Xena), men i denne tråden er det så mange utrolige navn, at Xena er jo et av de bedre, bare et ørlite uttaleproblem med det, så er det ironi og forsøk på spøk, tok jeg ikke den :)

Skjønner :) Det er uansett Ze-na. Det er ikke ironi, får jeg en baby skal hun hete Xena hvis det er jente og Vladimir hvis det er gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om dette er sant eller ikke, men hørte nylig om en unge i bhg alder som visstnok het "Winner"...! Snakk om prestasjonsangst senere i livet :fnise: Får krysse fingrene for at at han seiler gjennom livet med glans, eller kanskje foreldrene tenkte mer på det som en slags beskyttende selvoppfyllende profeti? Eller gudene vet...

Vurderer også å skifte jobbbeite etter å ha lest denne tråden, jeg vil titulere meg kreativ navnecoach for å "hjelpe" disse foreldrene på vei til nye høyder i grusomme navn og absurde sammensetninger! Tror det kunne blitt en ganske festlig tilværelse ;):popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Liam Wiggo?

Jepp, jeg leste nettopp om noen som heter det.



Anonymous poster hash: ea06d...4c4
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...