Gå til innhold

Samfunnets store svakhet: Mennene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at patriarkiet må bekjempes med alle midler. Kjønnsnøytral oppdragelse burde være grunnlovsfestet som en menneskerett. Det å sette alle menn i fengsel kun til bruk som avlsdyr, tror jeg imidlertid det vil bli vanskelig å få aksept for. Sannsynligvis burde riktignok et sted mellom 10 og 50% av alle menn sittet på livstidsdom for seksuell kriminalitet, men disse er vel dem av mennene som egner seg dårligst til avl.

Det beste må være å satse maksimalt på forskning som muliggjør å bruke egg som spermier, slik at kvinner kan befrukte hverandre. Da vil behovet for menn umiddelbart forsvinne, det vil kun fødes kvinner, og menn vil dø ut ad naturlig vei.

Anonymous poster hash: e72be...d0d

Veldig spent på hvem du da mener skal stå for innovasjon og utvikling av den teknologien dere trenger for å drive med selvbefruktning uten at menn fikser det for dere? Uten menn ville ikke kvinner vært i stand til å skaffe seg noe å spise en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig spent på hvem du da mener skal stå for innovasjon og utvikling av den teknologien dere trenger for å drive med selvbefruktning uten at menn fikser det for dere? Uten menn ville ikke kvinner vært i stand til å skaffe seg noe å spise en gang.

Selvbefruktning er ingen vei å gå, da stadig fornying/ utveksling av genmateriale er nødvendig for at artenskal bestå. Kvinner må derfor få barn med hverandre. Med in vitro fertilisering burde dette la seg gjøre.

Anonymous poster hash: e72be...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spent på hvem du da mener skal stå for innovasjon og utvikling av den teknologien dere trenger for å drive med selvbefruktning uten at menn fikser det for dere? Uten menn ville ikke kvinner vært i stand til å skaffe seg noe å spise en gang.

Sant nok.

Anonymous poster hash: cb223...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden blir for tåpelig. Jeg vil ikke leve i en verden uten menn, og vi trenger dem av så mange grunner. Et stakkarslig forsøk på å hevne seg, når man ikke engang vil vurdere kritikk.

Anonymous poster hash: 76c37...37e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden blir for tåpelig. Jeg vil ikke leve i en verden uten menn, og vi trenger dem av så mange grunner. Et stakkarslig forsøk på å hevne seg, når man ikke engang vil vurdere kritikk.

Anonymous poster hash: 76c37...37e

Klart man trenger mannfolkene, men det er kanskje vanskelig å se det for de som henger på KG hele dagen. Uten menn så hadde industrialiseringen gått i revers i løpet av veldig få år.

Anonymous poster hash: cb223...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klart man trenger mannfolkene, men det er kanskje vanskelig å se det for de som henger på KG hele dagen. Uten menn så hadde industrialiseringen gått i revers i løpet av veldig få år. Anonymous poster hash: cb223...baa

. Teknologien og industrialiseringen hadde gått svært mye i revers. Disse damene som ikke kan ta en god, mest mulig objektiv diskusjon om kjønnsroller trenger kanskje å snu litt på flisa. Hvorfor foregår kjønnsrolledebattene på et så lavt nivå hele tiden? Ting har kanskje gått for langt, og der er for mye følelser i begge leire.

Anonymous poster hash: 76c37...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Teknologien og industrialiseringen hadde gått svært mye i revers. Disse damene som ikke kan ta en god, mest mulig objektiv diskusjon om kjønnsroller trenger kanskje å snu litt på flisa. Hvorfor foregår kjønnsrolledebattene på et så lavt nivå hele tiden? Ting har kanskje gått for langt, og der er for mye følelser i begge leire.

Anonymous poster hash: 76c37...37e

For å generalisere litt, men ikke veldig mye, så kan man si at menn stort sett jobber med å skape ting/verdier og utvikle, mens kvinner stort sett jobber med å enten pleie eller bytte tjenester ("leve av å klippe håret på hverandre"). Ikke alle, men karriereveiene er stort sett delt etter de linjene.

Anonymous poster hash: cb223...baa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å generalisere litt, men ikke veldig mye, så kan man si at menn stort sett jobber med å skape ting/verdier og utvikle, mens kvinner stort sett jobber med å enten pleie eller bytte tjenester ("leve av å klippe håret på hverandre"). Ikke alle, men karriereveiene er stort sett delt etter de linjene.

Anonymous poster hash: cb223...baa

Dette er nettopp en slik deling som er uønsket og som må bekjempes aktivt, slik at vi kan få reell likestilling. Flere menn må inn i omsorgsyrker og flere kvinner inn i teknologiske/ innovative funksjoner. Grunnlaget for å dele yrkeslivet etter kjønn legges allerede på barnehagestadiet. Det er derfor det er så viktig med kjønnsnøytral oppdragelse. Fokus på kjønn må vekk, og alle må omtales og behandles som personer, uten kjønnstilhørighet.

Anonymous poster hash: e72be...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje er utillitarismen, individualismen og feminismen illusjoner som bare er menneskeskapt og har lite med naturen å gjøre. Jeg håper også på fred og en bedre verden. Men er det mulig? Er vi for naive?

Anonymous poster hash: 76c37...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nettopp en slik deling som er uønsket og som må bekjempes aktivt, slik at vi kan få reell likestilling. Flere menn må inn i omsorgsyrker og flere kvinner inn i teknologiske/ innovative funksjoner. Grunnlaget for å dele yrkeslivet etter kjønn legges allerede på barnehagestadiet. Det er derfor det er så viktig med kjønnsnøytral oppdragelse. Fokus på kjønn må vekk, og alle må omtales og behandles som personer, uten kjønnstilhørighet.

Anonymous poster hash: e72be...d0d

Vi ha to kjønn for en grunn. Ikke tro at kjønnsnøytral oppdragelse kommer til å resultere i menn i omsorgsyrker og kvinner i ingeniør og teknologiyrker. Hvis det er målet høres du nemlig ut som kjønnsbestemtoppdragelse, bare at rollene skal reverseres. Menn gir da katta i dette kjønnsnøytrale pedagogikkpisset vordende mødre og trassige jentunger raller om. Fastlåste kjønnsroller eksisterer kun i kvinners egne hoder. Det er kvinner som prøver å konkurrere seg i mellom i feminitet, og det er kvinner som tviholder på gamle kjønnsroller når de skal på date. Menn er rett og slett mindre fastlåst i flokkmentalitet og er lang mer innovative og selvstendige av natur - derfor er de i bedre stand til å ta de tunge, kjedelige karrierene. Er selv onkel til et tvillingpar jeg i blant er barnepass for, og selv om de har like interesser så er det åpenbart at nevøen min er flinkere og mer kreativ enn det jenta er. Hun trenger å ledes å læres ting, han er mer selvlært og er mer nysgjerrig, og det vises enten de spiller spill eller blir meg en tur på fotballøkka. Kvinner og menn har helt forskjellige adferdsmønster, selv når de ellers har like interesser og er i de samme miljøene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjønnsnøytrale pedagogikkpisset høres ut som en sneversynt hjernevask spør du meg, og Teeden: Det finnes kreative, ressurssterke kvinner. Om de liker å ledes er en annen sak.

Anonymous poster hash: 76c37...37e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kjønnsnøytrale pedagogikkpisset høres ut som en sneversynt hjernevask spør du meg, og Teeden: Det finnes kreative, ressurssterke kvinner. Om de liker å ledes er en annen sak.

Anonymous poster hash: 76c37...37e

Hvem bryr seg om hva de liker eller ikke? Er det noen som bryr seg om hva menn liker? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...