Gå til innhold

Instagram/selfie-jenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg poster gjerne en del selfies på Insta, jeg er litt narsissistisk, men ikke på en psycho måte. Jeg bare liker utseendet mitt. :ler:

Liker dere det ikke er det bare å la være å se/følge.

men er det for å få kommentarer? Bekreftelse på at du ser bra ut? Eller hva er det? :)

Anonymous poster hash: 2eebb...aa5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slettet instagram, og har ikke angret siden. Så deilig å slippe å bruke tid på unødvendige ting.

Det vurderer jeg å gjøre også!

Er jo litt sånn at man føler at man "må" legge ut bilder og kommentere andres osv...

Begynner rett og slett å bli lei.

Anonymous poster hash: 4f83e...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinbjo1

Det vurderer jeg å gjøre også!

Er jo litt sånn at man føler at man "må" legge ut bilder og kommentere andres osv...

Begynner rett og slett å bli lei.

Anonymous poster hash: 4f83e...58d

Ja! Jeg ble sliten av det "presset" at du hele tiden må være oppdatert. Hele greien er egentlig bare unødvendig. Anbefaler virkelig å bare slette det!

Holder med facebook og snapchat for min del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Instagram-konto hvor jeg for det meste poster selfies. Gjør det nok for å få bekreftelse på at jeg ser bra ut, ja, men hadde jeg vært misfornøyd med utseendet hadde jeg ikke lagt ut bildene i utgangspunktet. Er kanskje litt narsissistisk :) Er ikke en av de som deler flere bilder daglig på flere ulike nettsteder da, og føler ikke noe stort press heller. Folk velger jo selv å følge meg på Instagram.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du er ærlig nok og bekreftet det. Folk som ofte poster bilder av seg selv online må jo digge utseende sitt på en eller annen måte, eller være stolt. Ikke ment som et angrep, ca. 50 % av alle oppfører seg jo sånn nå...

Anonymous poster hash: 78035...7f3

Jeg er en ærlig person. :ler:

Digger og digger.. Jeg synes i alle fall at jeg er pen. Svarer litt mer utfyllende i svaret under.

men er det for å få kommentarer? Bekreftelse på at du ser bra ut? Eller hva er det? :)

Anonymous poster hash: 2eebb...aa5

Jeg gjør det ikke for å få kommentarer og/eller bekreftelse (jeg er ganske overbevist om at jeg ser bra/helt ok ut), men det er jo veldig hyggelig at folk, både kjente og ukjente, synes at jeg er søt/pen/ser bra ut. Jeg er nok litt i overkant opptatt av utseende, sminke, klær, sko, smykker o.l, og da er det kjempekos å få vite at andre folk liker det jeg gjør, får det til bra, at det ikke bare er smaken min som er rævva.

I min vennegjeng er det også veldig vanlig å poste selfies og sende 100 snaps av seg selv hver dag - enten hvor man "bare" ser pen ut, sitter på do, spiser mat eller bare "natta!". Alle gjør det, liksom, så da har det nok blitt en vane for meg også.

Litt filosofi; jeg føler ikke jeg trenger mer bekreftelser på utseendet mitt, men det kan jo kanskje ha noe med at får dekket "behovet" via selfies og snaps (føler disse er i samme gate)? Husker ikke helt hvordan jeg følte det tidligere. Vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

Jeg tenker at det er skadelig. Man blir for selvopptatt og tenker for mye på utseende. Da jeg var ung, i gode gamle dager, holdt det med å høre at man "var fin". Nå må man på død og liv høre det fra flere kanaler via sosiale medier, og helst mange ganger om dagen.

Det har blitt en syk syk verden.

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man ha bekreftelse hele tiden??



Anonymous poster hash: b8e0a...035
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er helt greit, og tenker ikke de som legger ut flere bilder av seg selv daglig har noen problemer. Men.... Syns det er litt spesielt når det også kommer undertøys bilder og mer utfordrende bilder... Men det syns jeg da. Ville ikke delt noe slikt selv med så mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tingelinling

Mine profilbilder på facebook er stort sett alltid selfies. Dette kommer av at bilder andre tar får meg til å se alldeles for jævlig ut. Jeg blir så lite attraktiv noen ganger at jeg blir litt overgitt. Særlig dersom jeg snakker eller ler mens bildet ble tatt.

En gang hvert jubelår ser jeg ok ut på bilder som andre har tatt.

Selvsagt legger jeg ut nytt profilbilde for å få komplimenter. Hadde blitt lei meg dersom ingen responderte på nytt profilbilde. Jeg må være den mest narsissistiske personen som har blitt født.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfien er en slags ny trend som har kommet av at det i dag er akseptert å elske seg selv og utseendet sitt. Jeg ser faktisk ikke problemet med å vise til verden at man er fornøyd i sin egen kropp :blomst:



Anonymous poster hash: 340e8...678
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Selfien er en slags ny trend som har kommet av at det i dag er akseptert å elske seg selv og utseendet sitt. Jeg ser faktisk ikke problemet med å vise til verden at man er fornøyd i sin egen kropp :blomst:

Anonymous poster hash: 340e8...678

Folk skal få lov til å syntes at de ser bra ut, men jeg syntes personlig det går litt av skaftet når folk oppretter instagramkontoer for å legge ut nye bilder av seg selv hver dag. Føler det sier litt om samfunnet vi lever i, alle er så sykt opptatte av seg selv at det blir for mye av det gode. Jeg klarer å ha tanker om at "jøss, idag er jeg ganske fornøyd med meg selv" uten å føle at jeg må ha en photoshoot på badet, legge det ut og bare vente på at bekreftelsene strømmer inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sobril

Folk skal få lov til å syntes at de ser bra ut, men jeg syntes personlig det går litt av skaftet når folk oppretter instagramkontoer for å legge ut nye bilder av seg selv hver dag. Føler det sier litt om samfunnet vi lever i, alle er så sykt opptatte av seg selv at det blir for mye av det gode. Jeg klarer å ha tanker om at "jøss, idag er jeg ganske fornøyd med meg selv" uten å føle at jeg må ha en photoshoot på badet, legge det ut og bare vente på at bekreftelsene strømmer inn..

Enig. Synes dette konstante behovet for å vise seg heller vitner om dårlig selvfølelse jeg da. Er man trygg på seg selv trenger man ikke å høre hvor fantastisk man ser ut til enhver tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg er pen. Men har aldri hatt noe behov for å opprette en instagramkonto eller poste selfies på facebook av den grunn. Bildene jeg har på facebook vil jeg si er nøytrale. Hvorfor trenger jeg bekreftelse når jeg allerede vet at jeg er pen? Derfor har ikke jeg instagrambruker.



Anonymous poster hash: d3d83...11e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp og bingo. Alle som må ha bekreftelse hele tiden, via blogger eller instagram er meget usikre. FF også, hun er vel toppen av kransekaka på mangel av selvtilitt og trygghet. Mannen hennes kan ikke gi henne nok oppmerksomhet og bekreftelse på hvor tynn, sprek og smal hun er, derfor har hun blogg og tusen selfies hver dag.



Anonymous poster hash: b8e0a...035
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Sobril

Jeg vet at jeg er pen. Men har aldri hatt noe behov for å opprette en instagramkonto eller poste selfies på facebook av den grunn. Bildene jeg har på facebook vil jeg si er nøytrale. Hvorfor trenger jeg bekreftelse når jeg allerede vet at jeg er pen? Derfor har ikke jeg instagrambruker.

Anonymous poster hash: d3d83...11e

Som om jeg skulle sagt det selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg en eneste gang fikk se at folk tør å kommentere hva de tenker om de bildene, som feks.

Oi, der var det mye pupp!

Ellers lurer jeg på hvorfor så mange på kg har bilder av pene kjendiskvinner/menn. Er det det nærmeste man kommer å kunngjøre at man er pen, uten å legge ut bilde av seg selv?



Anonymous poster hash: c07e1...7d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er flott at folk er fornøyde med seg selv, og føler seg komfortable med sitt eget utseende. Dessverre så grenser mange av de mest ihuga Instagram-brukerne over til å være selvopptatte og narsissistiske. Har man det bra med seg selv, så trenger man ikke å få bekrefta flere ganger daglig at man ser så bra ut. Dessuten synes jeg det er noe falskt over hela den komplementgreia, som man kan se i kommentarfeltene til Instagram- og Facebook-bilder. Det virker som en evig konkurranse om å få flest antall liker, og det virker som om folk gir komplementer fordi de ønsker å få komplementer selv. Hele greia framstår som desperat og stakkarslig.



Anonymous poster hash: e3ca0...8df
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg er pen. Men har aldri hatt noe behov for å opprette en instagramkonto eller poste selfies på facebook av den grunn. Bildene jeg har på facebook vil jeg si er nøytrale. Hvorfor trenger jeg bekreftelse når jeg allerede vet at jeg er pen? Derfor har ikke jeg instagrambruker.

Anonymous poster hash: d3d83...11e

Instagram er mye mer en selfies da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...