Gå til innhold

Hvorfor er det tabu å ta plastisk kirurgi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Folk får gjøre som de vil, men jeg syns det vitner litt om dårlig selvtillit. Spesielt når de faktisk ser helt bra ut... Kan skjønne det om man har en skikkelig skavank, men ellers syns jeg man bør være fornøyd. Veit om ei jente som er kjempesøt og pen men som skal operere nesa. Jeg ser ikke hva som er galt med den.

Ikke at jeg ler av folk med dårlig selvtillit. Jeg syns sjøl jeg er bælstygg noen ganger. Men jeg syns det er synd at man skal gå så langt og la den dårlige selvtilliten vinne...

Også kan det jo påvirke andre mennesker til å selv endre utseendet. Vi har nok langt igjen før folk slutter å kalle andre for stygge..

Endret av Kjempeliten
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke? Syns det er mer synd å leve med komplekser som nedsetter livskvaliteten og selvtillitten. Hvis en plastisk operasjon kan forbedre livet, så ser jeg ikke problemet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Syns det er mer synd å leve med komplekser som nedsetter livskvaliteten og selvtillitten. Hvis en plastisk operasjon kan forbedre livet, så ser jeg ikke problemet :)

Man kan fint forbedre selvtilliten (og livskvaliteten) uten å legge seg under kniven :)

Anonymous poster hash: f4216...daa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan fint forbedre selvtilliten (og livskvaliteten) uten å legge seg under kniven :)

Anonymous poster hash: f4216...daa

Noen vil bare endre på noe. Selv om de har selvtillit allerede. Hvis noen har stor nese og heller vil ha liten ser jeg ingenting galt med det. Deres risiko, deres penger, deres valg.

Anonymous poster hash: e6e80...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor andre folk bryr seg egentlig... Man gjør da hva man selv vil med sitt eget utseende.

Det er normalt og naturlig at mennesker tenker og vurderer andre menneskers valg og handlinger. Ta feks debatten om reservasjonsretten for leger eller den generelle debatten om abort. Man kan jo lure på hvorfor de som er i mot abort gidder å bry seg om at andre tar abort (så lenge de selv ikke gjør det, har det vel ikke så mye å si at andre gjør det)? Skal man tenke "jeg skjønner ikke hvorfor folk bryr seg" hadde det aldri blitt noe debatt i samfunnet!

Anonymous poster hash: f4216...daa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de fleste som tar slike operasjoner faktisk aldri egentlig trenger det.

De fleste? kan du uydype det?

Anonymous poster hash: 26061...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vel mest tabu til de som ikke gidder å gjøre noe med seg selv? Aner ikke

Var vel litt skeptisk selv også når jeg var yngre. Hvorfor gjøre det liksom.

jeg har operert øyne og hake. Både under og over øyne. Tatt Botox

jeg fikk av meg 10 år, for jeg så ti år eldre ut, trett og sliten. Dradd ut i hele ansiktet.

Jeg slet med det



Anonymous poster hash: 26061...fca
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det er normalt og naturlig at mennesker tenker og vurderer andre menneskers valg og handlinger. Ta feks debatten om reservasjonsretten for leger eller den generelle debatten om abort. Man kan jo lure på hvorfor de som er i mot abort gidder å bry seg om at andre tar abort (så lenge de selv ikke gjør det, har det vel ikke så mye å si at andre gjør det)? Skal man tenke "jeg skjønner ikke hvorfor folk bryr seg" hadde det aldri blitt noe debatt i samfunnet!

Anonymous poster hash: f4216...daa

Selvsagt blir det debatt på et forum, det er en selvfølge. Men det jeg ikke skjønner er hvorfor folk føler et så intenst behov for å vise avsky for noe som plastisk kirurgi når det kun påvirker en selv. Abort stilles litt annerledes, men plastisk kirurgi? Meh. Jeg har aldri hatt noen sterke meninger om det bortsett for eller imot. Jeg mener bare at folk skal gjøre som de selv vil, og skal stå for valgene sine. Igjen, jeg fatter ikke hvorfor dette temaet skaper så mye rabalder på forumer og i det virkelige liv. Med en gang man nevner "silikon" etc. virker det som om folk MÅ få frem hvor fælt det er. Jeg har noen venninner som har tatt plastisk kirurgi, og de har ikke endret seg bortsett fra at de har større pupper eller en rettere nese - og mye bedre selvfølelse, selvsagt. Ingen av disse "måtte" forandre på noe, men når man knapt passer i en A cup og har en nese som tar oppmerksomheten vekk fra alt annet skjønner jeg at man kan ha et behov for å fikse på ting. Jeg har spurt "angrer du?" det eneste de angret på er at de ikke fikk gjort det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...