Gå til innhold

Bør kvinneguiden fjerne muligheten for å være anonym?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er poenget med å tillate å være "anonym" her inne?

Selv med nick er man jo anonym (om man da ikke bruker sitt eget navn og adresse som nick), og man kan lettere kjenne igjen folk (spesiellt troll) fra andre debatter, og det er også lettere å forholde seg til hverandre som debatterer under et nicknavn.

Anonymous poster hash: a659e...9f9

Folk liker vel å ha flere identiteter, så selv om man har nick og heter Bartesam så kan man ha lyst til å være anonym i andre tråder (hvis man vil at ingen skal koble sammen...).

Hvis KG synes det er greit å miste brukere og trafikk så innfører de sikkert gjerne anonym-nekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det er enkelt å finne ut hvem som er hvem med nick og bilde fra bildetråder og andre tråder med privat info, så er det klart at AnonymBruker funksjonen er GULL verdt for KG og alle som ønsker å bruke funksjonen.

Hvis ikke kunne KG bare kreve at alle logger inn under ekte navn, og da blir det oppstandelse her, når ingen kan ta opp ømtåelige tema eller private problemer, for legger du det ut under fullt navn, ja, da vet hele Norge og flere andre land alt om deg.

Ønsker dere virkelig dette?



Anonymous poster hash: 52689...8dc
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke kunne KG bare kreve at alle logger inn under ekte navn, og da blir det oppstandelse her, når ingen kan ta opp ømtåelige tema eller private problemer, for legger du det ut under fullt navn, ja, da vet hele Norge og flere andre land alt om deg. Ønsker dere virkelig dette? Anonymous poster hash: 52689...8dc

Det er iallefall noen som tror at de ønsker det, fordi de "har jo ingenting å skjule" og de "står for det de mener"

Anonymous poster hash: 0c795...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg skjønner bare ikke måten folk bruker AB på. Det er massevis av tråder hvor folk poser som AB, som faktisk ikke gir mening. "Liker du katter?" "Ja, -AB" Bare hvorfor. Det gir absolutt ingen mening for meg.

Jeg forstår virkelig behovet for anonymisering av visse innlegg, særlig i kropp og helse, seksualitet, barn og familie osv. Men når folk skal sitte å slenge dritt i tråder om fotballfrue og mamma til michelle, kalle folk dårlig foreldre i barn og familie, si "faen hvor ekkel du er" til folk i kropp og helse, "Faen så stygg stil du har" i mote og velvære.. Jeg gir meg levende over. Da får man stå fram med nick. Du er fortsatt ganske anonym back et nick med mindre du skriver innlegg av typen "ja jeg bor i svelvik er 28 år, har knæsj rødt hår, sitter i rullestol og pleide å spille håndball på Jentelaget til xx årskul før jeg ble lam pga ditt og dattl". Da fjerner du din egen anonymitet. Skriver du at du liker katter eller at du syntes reservasjonsretten er teit så blir du faktisk ikke mindre anonym. Det er mange som syntes reservasjonsretten er teit, det er mange som liker katter. Ta en bolle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner bare ikke måten folk bruker AB på. Det er massevis av tråder hvor folk poser som AB, som faktisk ikke gir mening. "Liker du katter?" "Ja, -AB" Bare hvorfor. Det gir absolutt ingen mening for meg.

Jeg forstår virkelig behovet for anonymisering av visse innlegg, særlig i kropp og helse, seksualitet, barn og familie osv. Men når folk skal sitte å slenge dritt i tråder om fotballfrue og mamma til michelle, kalle folk dårlig foreldre i barn og familie, si "faen hvor ekkel du er" til folk i kropp og helse, "Faen så stygg stil du har" i mote og velvære.. Jeg gir meg levende over. Da får man stå fram med nick. Du er fortsatt ganske anonym back et nick med mindre du skriver innlegg av typen "ja jeg bor i svelvik er 28 år, har knæsj rødt hår, sitter i rullestol og pleide å spille håndball på Jentelaget til xx årskul før jeg ble lam pga ditt og dattl". Da fjerner du din egen anonymitet. Skriver du at du liker katter eller at du syntes reservasjonsretten er teit så blir du faktisk ikke mindre anonym. Det er mange som syntes reservasjonsretten er teit, det er mange som liker katter. Ta en bolle.

Hva så?

Mitt svar gir deg vel heller ingen mening, men det er vel ikke så viktig vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to venninner som kjenner mitt Nick, derfor er jeg av og til annonym bruker.



Anonymous poster hash: c3f08...212
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Listerine

Jeg skjønner bare ikke måten folk bruker AB på. Det er massevis av tråder hvor folk poser som AB, som faktisk ikke gir mening. "Liker du katter?" "Ja, -AB" Bare hvorfor. Det gir absolutt ingen mening for meg.

Jeg forstår virkelig behovet for anonymisering av visse innlegg, særlig i kropp og helse, seksualitet, barn og familie osv. Men når folk skal sitte å slenge dritt i tråder om fotballfrue og mamma til michelle, kalle folk dårlig foreldre i barn og familie, si "faen hvor ekkel du er" til folk i kropp og helse, "Faen så stygg stil du har" i mote og velvære.. Jeg gir meg levende over. Da får man stå fram med nick. Du er fortsatt ganske anonym back et nick med mindre du skriver innlegg av typen "ja jeg bor i svelvik er 28 år, har knæsj rødt hår, sitter i rullestol og pleide å spille håndball på Jentelaget til xx årskul før jeg ble lam pga ditt og dattl". Da fjerner du din egen anonymitet. Skriver du at du liker katter eller at du syntes reservasjonsretten er teit så blir du faktisk ikke mindre anonym. Det er mange som syntes reservasjonsretten er teit, det er mange som liker katter. Ta en bolle.

AB-funksjonen er kommet for å bli. Aksepter det, eller finn deg et annet forum å delta i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Et kompromiss kunne være å gjøre det vanskeligere å poste som anonym, for eksempel at man må lese av og skrive inn en lengre kode eller noe sånt.

Skjønner om folk vil være ekstra anonyme når de skriver om noe høyst personlig, men synes folk her er anonyme litt for ofte, selv når de skal svare på banale ting som hvilken sjokolade de liker best.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest KrissyHart

ser ikke poenget med AB funksjonen. den brukes flittig av folk i diskusjon de prøver stå frem som at det er så mange som er enige/sympatiserer med de.. burde vært max 10 AB innlegg pr person pr dag. så måtte disse personangriperne velge hvem de skal sløse sine 10 stk på den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ser ikke poenget med AB funksjonen. den brukes flittig av folk i diskusjon de prøver stå frem som at det er så mange som er enige/sympatiserer med de.. burde vært max 10 AB innlegg pr person pr dag. så måtte disse personangriperne velge hvem de skal sløse sine 10 stk på den dagen.

Viktig å være ab

Anonymous poster hash: fa3cd...82c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ikke poenget med AB funksjonen. den brukes flittig av folk i diskusjon de prøver stå frem som at det er så mange som er enige/sympatiserer med de.. burde vært max 10 AB innlegg pr person pr dag. så måtte disse personangriperne velge hvem de skal sløse sine 10 stk på den dagen.

Det kunne faktisk fungert ganske bra. Men jeg tviler på at KG ville være villig til å gå for noe slikt. Det ville antakelig bare resultere i at trafikken gikk ned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Jeg syns ab muligheten burde fjernes. Er så lei av folk som gjemmer seg bak ab og sier alt mulig stygt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AB-funksjonen er kommet for å bli. Aksepter det, eller finn deg et annet forum å delta i.

Det var det mange som sa om gjeste-funksjonen, også. Men nå er det gjestene som må finne seg et annet forum å delta i, eller registrere seg. Og det viser at KG kan være lydhøre for ønsker fra medlemmene om endringer av den sorten.

Egentlig er jeg litt stolt over at jeg var en av de første som lanserte ideen om å kreve at alle som postet, skulle være pålogget, men at det burde være mulig for dem å poste anonymt.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ab muligheten burde fjernes. Er så lei av folk som gjemmer seg bak ab og sier alt mulig stygt..

Ikke noe bedre med folk som stadig driver å avsporer tråder, med nick.

Anonymous poster hash: c3fcc...c26

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Ikke noe bedre med folk som stadig driver å avsporer tråder, med nick. Anonymous poster hash: c3fcc...c26

Ser dette er grunnen til at ab funksjonen burde fjernes. Om man skal si noe til noen så burde man være mann nok tll å gjøre det med nick. Ikke gjemme seg bak ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dette er grunnen til at ab funksjonen burde fjernes. Om man skal si noe til noen så burde man være mann nok tll å gjøre det med nick. Ikke gjemme seg bak ab

Vel talt, og gratulerer med ny avatar. Eller rettere sagt returen til den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...