Gå til innhold

Hortensia


Gjest Gjest_hortensia_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hortensia_*

Hei!

Jeg kjøpte en blå hortensia for en uke siden, og nå lurer jeg på hvor mye vann den trenger? Jeg har vannet den moderat to-tre ganger siden jeg fikk den i hus, men nå henger den med blomstene og bladene, den ser ganske trist ut. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg henger meg på her. Jeg klaget litt til kjæresten min over at han ikke hadde noen planter i leiligheten sin, og sa at det faktisk ikke er så vanskelig å holde liv i noen grønne planter. Plutselig på fredag kommer han hjem med to digre, dyre hortensiaer. :klaske::hoho: Han er nå søt da. :rødme:

Jeg har googlet litt rundt, og det jeg har funnet er at de skal druknes ca annenhver dag. Dvs at de skal holdes under vann i en bøtte eller kum til det slutter å boble, og så la det renne godt av før de puttes tilbake i potteskjuleren.

Aner ikke om det er riktig da, så håper du får noen flere tips her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på her. Jeg klaget litt til kjæresten min over at han ikke hadde noen planter i leiligheten sin, og sa at det faktisk ikke er så vanskelig å holde liv i noen grønne planter. Plutselig på fredag kommer han hjem med to digre, dyre hortensiaer. :klaske::hoho: Han er nå søt da. :rødme:

Jeg har googlet litt rundt, og det jeg har funnet er at de skal druknes ca annenhver dag. Dvs at de skal holdes under vann i en bøtte eller kum til det slutter å boble, og så la det renne godt av før de puttes tilbake i potteskjuleren.

Aner ikke om det er riktig da, så håper du får noen flere tips her!

Ahw, det var jo søtt av ham :)

Jeg vannet min med ca 1,5 dl vann nå i sta, og nå ser den mye friskere ut. Jeg tror den trenger såpass hvertfall en gang om dagen, kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg vanner mine sånn ca hver tredje dag, og da får de en skikkelig dasj. Tror du trenger mer nå når det er tørt og varmt inne, men det er jo lett å se når den er tørr, da begynner den å se skikkelig slapp ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon
Jeg har googlet litt rundt, og det jeg har funnet er at de skal druknes ca annenhver dag. Dvs at de skal holdes under vann i en bøtte eller kum til det slutter å boble, og så la det renne godt av før de puttes tilbake i potteskjuleren.

Aner ikke om det er riktig da, så håper du får noen flere tips her!

Det her er helt riktig ja :jepp:

Hortensiar trenger utrolig mye vann, er nesten umulig å drepe de med å overvanne. Heldigvis er det sånn at når du ser at de ser litt slitne ut, så kan man ofte redde dem ved å vanne masse ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Det tipset om å "drukne" hortensian fungerer innmari godt! Fikk en utrolig vakker hortensia til morsdagen og etter dag 1 hang den daglig med hodet, fant rådet her inne og bare en halv time etterpå så stråler den så vakkert igjen!

Så nå skal den "druknes" daglig!

Takk for et supert råd! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...