Gå til innhold

Feita skal bli skinny bitch


Kjerringa

Anbefalte innlegg

Ja, den gretne kjerringa vil ha tilbake en sexy kropp.

Dere må bare komme med innspill, råd, tips og motivasjon. Feite kvinnfolk som meg trenger et klapp på skuldrene for å fortsette når det butter i mot.

1. Jeg er svak for godteri og snacks.

2. Jeg eier ikke motivasjon.

3. Jeg har dårlig kondis og peser som en gris.

NOEN SOM HAR MUSIKKFORSLAG? Noe fengende og energisk som får deg til å gi det lille ekstra?

NOEN som har en fin "plan" på hvordan få kondisen effektivt i gang, uten at det blir for "slitsomt" i starten å fullføre?

Dere som snakker så nedlatende om overvektige mennesker, nå har dere sjansen til å bli "kvitt" en av dem ved å hjelpe meg.

Jeg ønsker meg selv lykke til.

:trene:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vena Cava

Hei!

Jeg henger meg på!

Trenger å få tilbake kroppen jeg trivdes i, før jeg går løs på resten av familien og den stakkars mannen som må leve sammen med et så usikkert og misfornøyd menneske. Nå er det nok. Takk for motivasjon :D

Har ikke så mange treningstips egentlig, men for å få eg selv i gang etter lange perioder uten, setter jeg på trenings dvd'er. De er motiverende, og tiden raser avgårde! Man har liksom en egen personlig trener i stua. Slipper å betale dyre lapper for å trene på studio, i tillegg sparer jeg tid:)

Kan legge inn treningsfavorittene mine fra spotify etterpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den gretne kjerringa vil ha tilbake en sexy kropp.

Dere må bare komme med innspill, råd, tips og motivasjon. Feite kvinnfolk som meg trenger et klapp på skuldrene for å fortsette når det butter i mot.

1. Jeg er svak for godteri og snacks.

2. Jeg eier ikke motivasjon.

3. Jeg har dårlig kondis og peser som en gris.

NOEN SOM HAR MUSIKKFORSLAG? Noe fengende og energisk som får deg til å gi det lille ekstra?

NOEN som har en fin "plan" på hvordan få kondisen effektivt i gang, uten at det blir for "slitsomt" i starten å fullføre?

Dere som snakker så nedlatende om overvektige mennesker, nå har dere sjansen til å bli "kvitt" en av dem ved å hjelpe meg.

Jeg ønsker meg selv lykke til.

:trene:

WOW!!! Sånn skal det låte! :D

Du har allerede tatt den viktigste avgjørelsen, at nå skal noe gjøres.

Det første - og viktigste - er at du begynner NÅ. Ikke "i morgen", ikke "snart":

1. Jeg er svak for godteri og snacks.

Løsning: Godteri og snacks er dritt! Det er din verste fiende, og noe du trygt kan legge for hat! Se gjerne ned på kundene i butikken, som lesser på med chips og smågodt. Knask gulrøtter og andre grønnsaker til du spyr, dersom "knaskesuget" skulle ta overhånd.

2. Jeg eier ikke motivasjon.

Løsning: Visst pokker har du motivasjon. Du skal jo få vekk fettet, og erstatte det med muskler. Dette er vel ikke bare noe du sier??? Jeg har selv gått fra å være litt små-kvapsete, til nå å ha (selvskryt?) den fineste kroppen så langt i livet. Godt over den gjennomsnittlige 39-åring. Det kan DU og klare!

3. Jeg har dårlig kondis og peser som en gris

Det er jo bare flott! Tro meg, du skal pese mye, når du gang på gang skal slepe den feite ræven din opp og ned fjellsidene. Belønningen er at du rimelig raskt vil kjenne en vesentlig forbedring her. Allerede etter fire-fem gode økter, vil du kjenne at pusten går lettere, oksygenopptaket i kroppen øker og du føler deg rett og slett friskere. Faren er at apetitten også vil øke, og mat smaker myyye bedre. Vær bevisst på hva du spiser!

Musikk? Hør på noe som trigger deg - noe rytmisk som du kan holde takten til. Liker selv Rammstein som turmusikk, selv om dette langt fra er musikk jeg "lytter" til. Satire og fet rytme.

Skaff deg en coach. En som kan passe på deg, og som kan få deg i gang når du føler at du trenger en pause fra treningen, for det skal du IKKE ha. Velg et menneske som tåler at du "hater" h*n, og som evner å sparke deg i gang når alt virker håpløst.

Før gjerne en form for dagbok her, eller et annet egnet sted, så kan jeg gjerne følge deg på veien.

Heier på deg! :vin:

Endret av Lettkverulerende
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg henger meg på!

Trenger å få tilbake kroppen jeg trivdes i, før jeg går løs på resten av familien og den stakkars mannen som må leve sammen med et så usikkert og misfornøyd menneske. Nå er det nok. Takk for motivasjon :D

Har ikke så mange treningstips egentlig, men for å få eg selv i gang etter lange perioder uten, setter jeg på trenings dvd'er. De er motiverende, og tiden raser avgårde! Man har liksom en egen personlig trener i stua. Slipper å betale dyre lapper for å trene på studio, i tillegg sparer jeg tid:)

Kan legge inn treningsfavorittene mine fra spotify etterpå :)

Kommet i gang? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anbefaler å laste ned pumpup, en app som fungerer nesten som instagram, men den har også egne øvelser/videoer i appen som du kan trene til :) Faktisk ganske gøy

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her vil jeg gjerne følge med! Jeg har et ønske om å røre meg mer... Hvis jeg klarer 2-3 økter i uka er jeg fornøyd... Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vena Cava

Her vil jeg gjerne følge med! Jeg har et ønske om å røre meg mer... Hvis jeg klarer 2-3 økter i uka er jeg fornøyd... Lykke til!

Jeg også.

Vi får heie på hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så morsomt med så mange svar!! Takk for motivasjon, gode ord og råd! Må si jeg virkelig fikk en kickstart på dagen ved å lese dette :) HENG DERE PÅ! Vi skal klare det sammen :danse:

Skal virkelig finne sunnere alternativer til godteri og chips, men må starte rolig. Vil ha en varig endring, og ikke at jeg kutter ut godteri i to måneder, og så spiser hver eneste dag i full panikk de tre neste og legger på meg tredobbelt. Må klare finne en fin måte å kutte ned på uten å føle en sorg over å miste det. Må vite at jeg kan kose meg med god samvittighet en gang i blant. (Tross alt spist dritt hver eneste dag siden i vår, tar litt tid å venne seg av med det)

Skal laste ned appen du beskriver :)

Gi meg gjerne den spotifylista!! Og masse lykke til!

Jo, nå skal det høre. Jeg startet i går for fullt. Det ble en rolig økt da jeg var "ødelagt" i leggene etter noen turer i trappene i hoppbakken. 60 min rolig løping, og mageøvelser med vekter.

Har delt inn uken slik (JAAAA KOM MED INNSPILL) :trene:

Mandag: 60 min rolig løping / mageøvelser med vekter (altså tyngre øvelser)

Tirsdag: 10 min oppvarming på mølla "Leg day" = Squats, markløft, beinpress, utfall (flere forslag?)

Onsdag: Samme som mandag

Torsdag: Rygg og armer. (Fokuserer forrresten på chins to ganger i uka minst, da målet er å klare rekorden på 3 (haha)

Fredag: 30 min intervall (Ja, er dere ikke enige i at jeg må ha intervall oftere enn en gang?Tips til oppsett?) Og sirkeløvelser på matte uten vekter. Typ squats, armhevinger, mageøvelser, andre rumpe øvelser osv pluss rygg så klart.

Lørdag og Søndag (Får spise snop begge dagene men ikke for mer enn 50 kr. Må starte med to juksedager eller så faller jeg av vogna) Pluss jeg går en tur på minst 30 minutter i god fart begge dagene. Kanskje prøve få til noen fjellturer i helgene før snøen kommer?

Jeg tar gjerne imot tips til et sunt og godt kosthold. Jeg er veldig sukkeravhengig, men har gått fint to dager nå.

Spiser avacado på knekkebrød, bær, grønnsaker, smoothies, naturell yoghurt, kanel, krom, havegryn, poteter er kuttet ut(samt ris, pasta osv, prøver roe ned på karbohydrater. MEN, kan spise litt av den grove varianten), fisk, osv osv. Mye lettere kjøttpålegg som kylling osv. Skyr er alltid en vinner. Banan gjør meg mett. Tja....

1. Skal kjøpe vekt i dag. Ikke følge den slavisk, men da jeg var i god form lå jeg på 58 kg. (God stund siden, har ikke alltid vært feit ;) )Så skal i hvertfall komme meg ned på 65 kg som en start.

2. Nå skal jeg lage meg en bolle havregrøt med kanel og jordbær. Så komme meg på treningsøkten på senteret!

3. Skal senere vurdere om jeg kan ta meg råd til personlig trener. Har råd til en gang i uka en periode, men vil ha en kickstart med 2-3 økter i to uker bare for å komme skikkelig i gang. Hva tenker dere, noen erfaringer med PT?

Ønsker dere en sprek torsdag! Ikke fall for fristelsene ;) (Tror jeg snakker mer til meg selv nå.... :fnise: )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deilig å være på treningssenteret alene. Følte jeg kunne pese og stønne så mye jeg ville uten å ta hensyn.

Oppvarming ble 10 minutter på mølla med 9 km/t i fart.

Jeg startet med reps på 10, fordi jeg har på så tunge vekter at jeg ikke klarer flere enn 10.

Nedtrekk 35 kg 10x3 (vs chins per gang)

Chins (Hoppet opp og heiste meg sakte ned 3x3) (vs nedtrekk per gang)

Push ups ned på stang 10x3 (vs militærpress)

Militærpress kun stang på 20 kg 5x3 (vs push ups)

Benkpress kun stang 10x3 (vs triceps)

Vet ikke hva denne øvelser heter, men lente meg på stolen mens jeg hadde en stang over hodet og slapp den rolig bakover til 90 grader. Triceps.... 10x3 (vs benkpress)

Vanlig bicepscurl 6 kg på hver manual 10x3 (vs den under)

Vet ikke hva denne heter heller, men hadde strake armer og tok annenhver arm helt opp med 2 kg manual. (Veldig svak i denne øvelsen, hoho) 10x3 (vs biceps)

Avsluttet med 10 minutter rolig jogg på 7,5 km/t.

Noen tanker om hva som evt bør endres osv? Utgangspunktet mitt er såpass "stort" at i første omgang er målet å forbrenne fett. Å øke muskelmassen skal jeg starte med etterhvert som kroppen har kommet ned til ønskelig vekt. Da vet jeg at man skal øke kiloene, færre reps og færre øvelser per gang. Eller tenker jeg feil? Vær strenge med meg, vil gjøre dette riktig!

Tenkte kanskje dere ville vite hva jeg har spist. (tar med gårsdagen også)

Onsdag: Startet med et stort glass smoothie (laget av kanel, naturell yoghurt, en banan og en god del fryst bærmix) og to knekkebrød med avacado og sitronpepper. Vann og kaffe.

Etter trening drakk jeg en nutridrink med sjokoladesmak før dusjen.

Lunsj: Ett knekkebrød med to salami, eggerøre med gressløk av to egg (stekt clean uten fett), kuttet opp jordbær, en kiwi og en hel tomat.

Middag: Kjøtt i mørke. Men spiste kun kjøttet og kålstuing. Normal porsjon (mindre enn vanlig, men ble deilig mett da jeg drakk masse vann)

Kveldsmat: En skål ertesuppe (99 kalorier), en flaske vann, et knekkebrød (37 kalorier) med en skive brunost og en kopp te. (Brunost måtte jeg ha for å stilne søtsuget)

Torsdag:

Startet med to kopper kaffe (for å få tarmen i gang før trening), laget grøt av tre skjeer havregryn, masse kanel og en del jordbær i.

Lagde meg en herbalife shake på 3 dl skummet melk og to spiseskjeer med pulver. Samt drukket rikelig med vann. (etter trening)

Lunsj: (Har ikke spist enda, men her er planen for resten av måltidene i dag) To knekkebrød med avacado og sitronpepper. En liten skål naturell yoghurt og bær. Muligens en dæsj kanel. (elsker kanel)

Middag: Dampet grønnsaker, "salat" av revet gulrot og hodekål med sitronsaft og en Kapteinens torsk fylt med hollandaisesaus. (Steker den i ovnen uten tilsatt fett)

Kveldsmat: En shake, et eple og en kopp te.

Planen videre utover er en gåtur i kveld etterfulgt av solarium. (Forebygger vinterdeperesjonen som kommet i november)

Hva tenker dere?

Endret av Gretten kjerring
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var deilig å være på treningssenteret alene. Følte jeg kunne pese og stønne så mye jeg ville uten å ta hensyn.

Oppvarming ble 10 minutter på mølla med 9 km/t i fart.

Jeg startet med reps på 10, fordi jeg har på så tunge vekter at jeg ikke klarer flere enn 10.

Nedtrekk 35 kg 10x3 (vs chins per gang)

Chins (Hoppet opp og heiste meg sakte ned 3x3) (vs nedtrekk per gang)

Push ups ned på stang 10x3 (vs militærpress)

Militærpress kun stang på 20 kg 5x3 (vs push ups)

Benkpress kun stang 10x3 (vs triceps)

Vet ikke hva denne øvelser heter, men lente meg på stolen mens jeg hadde en stang over hodet og slapp den rolig bakover til 90 grader. Triceps.... 10x3 (vs benkpress)

Vanlig bicepscurl 6 kg på hver manual 10x3 (vs den under)

Vet ikke hva denne heter heller, men hadde strake armer og tok annenhver arm helt opp med 2 kg manual. (Veldig svak i denne øvelsen, hoho) 10x3 (vs biceps)

Avsluttet med 10 minutter rolig jogg på 7,5 km/t.

Noen tanker om hva som evt bør endres osv? Utgangspunktet mitt er såpass "stort" at i første omgang er målet å forbrenne fett. Å øke muskelmassen skal jeg starte med etterhvert som kroppen har kommet ned til ønskelig vekt. Da vet jeg at man skal øke kiloene, færre reps og færre øvelser per gang. Eller tenker jeg feil? Vær strenge med meg, vil gjøre dette riktig!

Tenkte kanskje dere ville vite hva jeg har spist. (tar med gårsdagen også)

Onsdag: Startet med et stort glass smoothie (laget av kanel, naturell yoghurt, en banan og en god del fryst bærmix) og to knekkebrød med avacado og sitronpepper. Vann og kaffe.

Etter trening drakk jeg en nutridrink med sjokoladesmak før dusjen.

Lunsj: Ett knekkebrød med to salami, eggerøre med gressløk av to egg (stekt clean uten fett), kuttet opp jordbær, en kiwi og en hel tomat.

Middag: Kjøtt i mørke. Men spiste kun kjøttet og kålstuing. Normal porsjon (mindre enn vanlig, men ble deilig mett da jeg drakk masse vann)

Kveldsmat: En skål ertesuppe (99 kalorier), en flaske vann, et knekkebrød (37 kalorier) med en skive brunost og en kopp te. (Brunost måtte jeg ha for å stilne søtsuget)

Torsdag:

Startet med to kopper kaffe (for å få tarmen i gang før trening), laget grøt av tre skjeer havregryn, masse kanel og en del jordbær i.

Lagde meg en herbalife shake på 3 dl skummet melk og to spiseskjeer med pulver. Samt drukket rikelig med vann. (etter trening)

Lunsj: (Har ikke spist enda, men her er planen for resten av måltidene i dag) To knekkebrød med avacado og sitronpepper. En liten skål naturell yoghurt og bær. Muligens en dæsj kanel. (elsker kanel)

Middag: Dampet grønnsaker, "salat" av revet gulrot og hodekål med sitronsaft og en Kapteinens torsk fylt med hollandaisesaus. (Steker den i ovnen uten tilsatt fett)

Kveldsmat: En shake, et eple og en kopp te.

Planen videre utover er en gåtur i kveld etterfulgt av solarium. (Forebygger vinterdeperesjonen som kommet i november)

Hva tenker dere?

I love you! Ikke gi opp! :vin:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt syk, så har verken orket trene, spise eller sitte foran macen. Satser på å bli frisk til mandag, i hvert fall frisk nok til å trene og fortsette programmet. :) Gleder meg til det, og det er jo en positiv ting! Vanligvis ville jeg vært glad for å "slippe" unna, men jeg var så godt i gang. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man kommet godt i gang er det vanligvis ikke et like stort slit før og etterhvert setter man pris på vanen. Da er det dritt å bli syk, for man blir så rastløs. :P håper du er frisk fort! God bedring. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man kommet godt i gang er det vanligvis ikke et like stort slit før og etterhvert setter man pris på vanen. Da er det dritt å bli syk, for man blir så rastløs. :P håper du er frisk fort! God bedring. :)

Ja, det er helt vilt hvor rastløs jeg er! Bare blir irritert når jeg våkner om morgenen og nesten er verre enn dagen før. Hele kroppen verker og har tatt "grensen" for smertestillende i dag allerede. Er litt redd for at når jeg endelig føler meg bra nok til å trene igjen, så har jeg mistet motivasjonen. Får bare fiske litt ekstra her når jeg omsider kommer ordentlig i gang. Jukset forresten med kosthold. Måtte ha is til halsen. Ja, jeg synes synd på meg selv :P

Tusen takk forresten :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her vil jeg gjerne følge med! Jeg har et ønske om å røre meg mer... Hvis jeg klarer 2-3 økter i uka er jeg fornøyd... Lykke til!

Takk, skal holde dere oppdatert....hvis det finnes livstegn etter joggerunden ;)

Hvordan går det forresten med dere, kommet i gang? Håper dere ikke har blitt syke også!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er frisk igjen, og har siden mandag hatt full fokus på kosthold og trening.

Nå har jeg nettopp inntatt kaffe, og skal snart lage frokost. I dag venter det 60 minutter jogging, og mageøvelser med vekter.

Har alltid blitt overrasket over hvor lett kroppen min går ned i vekt, og formes av treningen. Kan være at jeg jevnt før har trent, slik at kroppen lettere faller tilbake til det den er vant til? Har aldri latt meg gå opp i vekt slik som jeg har gjort til nå, så regner med at jeg kjapt kommer tilbake til drømmekroppen.

Har uansett allerede gått ned 8 kg, ikke at vekt er viktig, men deilig å se at kroppen begynner se bra ut allerede. Kroppsfasongen min forguder jeg, og alltid satt pris på formene. Det er fettet som har lagt seg over jeg plages av.

Energien er uansett på vei tilbake, og jeg kjenner jeg gleder meg til trening. Har fått tilbake treningsgleden jeg har savnet i to år nå. Føles fantastisk! Ikke minst har jeg savnet den gode sunne maten og vanene.

:nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du myfitnesspal? Den var en kjempemotivator for meg i starten :-)

Har faktisk lastet den ned! Tenkte jeg skulle starte å bruke den mer effektivt. Så flott, har du koblet facebook til den? Og hvordan få det til en vane å telle kalorier, og søke opp osv? Synes det virker litt slitsomt. Men er vel bare å komme i gang, så er jeg sikker på at den er et godt hjelpemiddel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...