Gå til innhold

Wolfie trener, kanskje ...


Wolfmoon

Anbefalte innlegg

I går var jeg på et kurs i klatreteknikk. Veldig interessant og lærerikt, så forhåpentligvis kan jeg med litt trening klatre ruter på litt høyere nivå, og ikke minst ikke være 100 % avhengig av styrken min hele tiden, eller kanskje heller mangelen på styrke :laugh:

I morgen er det ridning. På onsdag har jeg meldt meg på 45 min sykkeltime først, og 8 pack etterpå, skal visstnok være for kjernemuskulatur, som jeg av og til tror jeg ikke har, så det bør være passende. Så blir det visst ridning igjen torsdag, fredag og lørdag, for i følge min svigerinne er det visst ikke så lett å trene hester når man har en nyfødt som ikke vil ligge for seg selv i det hele tatt. Jeg mener jo at hun bare burde tatt med henne på ridetur, tidlig krøkes og alt det der, men det var visst ikke aktuelt :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ridning og klatring høres morsomt ut. Førstnevnte har jeg faktisk prøvd i en alder av ca. 11. Fikk se litt av undersiden til en Islandshest også... Men så lenge jeg holdt meg på oversiden av hesten, var det moro. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler er kjempegøy :)

Å holde seg oppå er absolutt å anbefale :fnise: Jeg har jo ridd siden jeg var liten, så det kjennes veldig deilig å gjøre noe jeg "kan". Jeg rir forresten islandshester for tida. Veldig greie hvis man først skal falle av da, passe høyde :laugh:

Klatring er nytt enda, men en utfordring jeg trives med. Bare synd at man må være to, det gjør det til en mindre fleksibel hobby. Men jeg har tenkt å prøve buldring også, for å se om jeg synes det er gøy. Er buldrerom på treningssenteret mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på 45 t på sykkel. Det er vel ... flere år siden sist, men det gikk greit. Motivasjonen var langt høyere enn sist jeg prøvde sykkel inne (jeg liker jo egentlig ikke å sykle), utrolig hva pulsmåling kan gjøre for motivasjonen. Greit å vite at man ligger i riktig sone underveis, ikke bare tråkke på måfå.

Etter det var det en halvtime med "8 pack", den var helt greit, fikk styrket litt kjernemuskulatur som jeg definitivt trenger.

Så alt i alt en god dag.

Sånn utover det, jeg merker hvor mye lettere det er å komme seg på trening når jeg har bil, men samtidig blir jo hverdagsaktiviteten mindre. Så litt usikker på om det er bra eller dårlig, men aktiviteten min i hverdagen blir i alle fall mer intensiv, om det ikke blir mer av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle aldri ha sagt at ridning var mindre utfordrene, og at jeg kunne det fordi jeg hadde gjort det så lenge :P

I går gikk det helt fint. Søte lille hoppa er det ikke noe store problemer med, annet enn å få henne til å gå litt over sneglefart :fnise: Ikke fullt så lille og søte vallaken var en helt annen historie. Han har nemlig vært syk og i dårlig form en stund, så han har vært svært lite i bruk. I det siste har han imidlertid kommet seg veldig, så han hadde samlet godt med energi. Noe som endte i et par "diskusjoner" fordi han bare tullet, før jeg trodde han hadde roet seg, mens han hadde bestemt seg for å vente med å tulle til han kunne gallopere, og ta en venstresving der jeg tenkte at vi skulle rett frem :sukk: Det endte jo som det måtte gjøre, jeg havner på siden, salen glir, og jeg ender på bakken. Heldigvis slår jeg meg ikke noe særlig, godt med myk bakke etter mye nedbør, men fikk nok en liten sleng på nakken og var sinnssykt glad for at jeg hadde hjelp. Men det er bare en ting å gjøre når man er på tur slik, heldigvis hadde jeg holdt tak i hesten så jeg slapp å løpe etter ham, så jeg strammet gjordten på nytt og fortsatte turen. Mulig hesten fikk litt pusteproblemer, men jeg skulle ikke ha mer glidende saler :laugh:

Etter en kort diskusjon til, så endte vi faktisk opp som venner til slutt. For han gikk veldig fint tilbake, da han tydeligvis hadde fått ut litt av overskuddsenergien.

I morgen skal jeg heldigvis på tur med søte hoppa igjen, selv om jeg skal på tur med noen andre, så regner jeg med at hun klarer å oppføre seg sånn noenlunde. Skal i alle fall ikke ha flere fall denne helga :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper hoppa oppførte seg pent og at Wolfie enda er intakt :fnise:.

Her er beina i litt "stakkars meg" modus etter gårsdagens 5 km jogg i pøsregn, men de kommer seg vel etter litt forsiktig trening senere i dag. Skal ikke trene så mye bein altså, men de får jo rørt seg litt under oppvarming og på ellipsemaskin mellom styrkeøvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppa oppførte seg som den lille, søte hesten hun er, heldigvis. Litt mer styrketrening på armer enn vanlig, siden vi var med to andre på tur og det var GØY, men desto mindre på ben, så det går opp i opp :laugh:

Er litt stiv og støl etter fallet, så det var godt hun var snill ;) Kjenner det spesielt på halsen, må ha fått en sleng på nakken, men regner med at det bare er litt stølt og stivt, så det går nok over.

Må begynne å se litt på ny treningsuke snart, men vet ikke helt hva jeg får til på den fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så verst start på treningsuken, føler jeg. Ridetur på tirsdag, klatring i går. I dag har jeg faktisk tenkt meg på svømming, hvis jeg rekker det før jobb da.

I morgen jobber jeg dobbeløkt, da rekker jeg nok ingen trening, men tenkte å få til en økt før jobb på lørdag. Også må jeg huske på at jeg er student og faktisk lese litt innimellom alt det her også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen klarte jeg ikke å komme meg på svømming før jobb i dag.

Svømte 1000 m, bruker mellom 30 og 35 min på det. Godt fornøyd med det, og ikke minst godt for nakken som får "bøyd seg tilbake litt" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg kom jeg meg ikke ut en tur i dag også.

Riktignok ble det kun 4,3 km, men det var en av disse turene hvor Wolfie tar en vei og holder seg til den, så får man se hvor man havner :laugh: Noe ulendt terreng, kan man vel si, og et par ankler som fikk litt hard medfart. Men deilig å komme seg ut i skogen, i stedet for å surre rundt på asfalt hele tiden.

Nå er jeg stygt redd for at jeg bare må få i meg noe mat, før det må til en stor innsats for å få leiligheten sånn noenlunde igjen ... Jeg venter ikke besøk, men det trenger jo ikke å se ut som en svinesti allikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den ene ankelen fikk visst enda litt hardere medfart enn jeg trodde og er nå relativ hoven og vond å gå på :(

Må lære å ikke bruke sko som kompenserer for overpronasjon i terrenget, tror det gjør at jeg tråkker over enda mer. Så da blir det ispose og beinet høyt resten av kvelden. Men har fått gjort ganske mye i dag da, alt unntatt å lese til eksamen :P

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør ofte ALT annet enn å lese til eksamen når man burde det. God bedring med ankelen. Min er også øm, men der har asfalten skylda. Den fikk seg en skvett Ibux Gel etter dusjen da jeg kom fra treningssenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man gjør ofte ALT annet enn å lese til eksamen når man burde det. God bedring med ankelen. Min er også øm, men der har asfalten skylda. Den fikk seg en skvett Ibux Gel etter dusjen da jeg kom fra treningssenteret.

Alt er så mye bedre enn å lese til eksamen. Jeg ser en helt måned med prokrastinering i min fremtid :nigo:

Jeg valgte å stå over yoga i dag, for jeg tror ikke å stå og balansere på den vonde ankelen som fortsatt er hoven, er en god ting. Så da utgår yoga i dag. Det betyr vel i grunn at det blir stort sett riding av aktivitet den kommende uka. I morgen og hele helga f.o.m. torsdag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...