Gå til innhold

Treningsdagboka til Violet Hill


Violet Hill

Anbefalte innlegg

Såå misunnelig på Kilimanjaro-turen din! :)

Det er bare å sette i gang med sparing og planlegging ;) kan virkelig anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svak uke treningsmessig, har faktisk ikke trent siden tirsdag. Har jobbet lange dager og ellers benyttet hvert ledige sekund på å forberede 30-årslaget mitt i kveld. Jeg tror det bare får stå til, og satse på å komme sterkere tilbake.

Gratulerer med 30 års dagen!! Hvordan blir feiringen ikveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 30 års dagen!! Hvordan blir feiringen ikveld?

Takk! :) det er noen uker siden selve dagen, men jeg skjøv litt på feiringen sånn at flere kunne komme. Skal bare ha en uformell hjemmefeiring, men vi blir et sted mellom 40 og 50 mennesker, så jeg er litt spent. Har laget bacalao og planlegger å servere store mengder punsj, så da merker folk forhåpentligvis ikke hvor trangt det blir i leiligheten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske bra treningsuke så langt:

På mandag klatret jeg (for første gang på tre år!), det var skikkelig gøy å være tilbake i veggen. Har blitt med i klatregruppa på jobben og satser på å få til en økt i uka.

På tirsdag var jeg på hot mojo. Nå har jeg gått på den samme timen hver tirsdag morgen i en måned, og synes jeg får mer utbytte av det for hver gang. Har som mål å fortsette med denne timen, samt prøve å klemme inn en yogaøkt til de ukene jeg har tid, det vil nok typisk være dersom jeg ikke er bortreist i helgen.

På onsdag hadde jeg min Elixiadebut, og var på min første innendørs løpetime. Litt uvant, jeg løper jo sjelden på mølle, men timen var veldig bra og effektiv. Har en kollega som er veldig ivrig på denne timen (mistenker at han er litt betatt av instruktøren), så jeg skal prøve å henge meg på ham fra tid til annen. Er uansett dårlig til å presse meg selv på intervaller utendørs, så jeg tror jeg kan ha god nytte av dette.

De to siste dagene har jeg av alle ting deltatt på et sikkerhetskurs/nybegynnerkurs i pistolskyting. Er usikker påi hvilken grad dette kvalifiserer som trening, men det merkes i alle fall godt i høyrearmen :fnise:

I dag er siste kursdag, og det blir ingen trening utover det - må spare beina til morgendagens KK-mil. Gruer meg ganske mye da jeg knapt har løpt i sommer. Jeg satser uansett friskt på å slå tiden fra forrige 10 km-løp ettersom jeg da hadde betennelse i foten, og det virker som at den stort sett har forsvunnet over sommeren. Nå har jeg riktignok ikke testet å løpe på asfalt siden juni, men jeg har en god følelse. Skal prøve å gå litt hardere ut denne gangen, ettersom jeg erfaringsmessig har en del å gå på mot slutten av slike løp. Og så gleder jeg meg masse til å drikke bobler med bestevenninnen min etterpå :nigo:

Du verden, jeg ble faktisk litt oppløftet av å skrive om treningsuka mi! Enda en god grunn til å prøve å fortsette i det samme sporet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker også inneløpetreningene på Elixia. Hater å løpe intervaller selv, og å pushe meg selv utendørs er helt utelukket, det må bli mølle og da kan man like gjerne kjøre det på en time hvor noen pusher deg. Hot mojo er en fin time det også, jeg satte den på hold i sommer, men nå utover høsten får jeg vel finne et tidspunkt som funker.

Lykke til på KK-mila i morgen! :hoppe::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk forsåvidt bra - jeg nådde målet mitt om å forbedre tiden og løp inn på 55:05. Nå er målet å komme under 50 på Sentrumsløpet i april, forutsatt at betennelsen holder seg unna. Tror ikke det er helt urealistisk ettersom det er vesentlig mindre høydeforskjell i den løypa.

Vært litt "flat" og nedfor de siste par dagene, ble blant annet ganske støl etter lørdag (litt merkelig, for jeg har ikke kjent det etterpå i det hele tatt etter de andre løpene jeg har deltatt i, ikke engang halvmaraton). Skal klatre i kveld og på løpetime i morgen, så da får jeg beveget litt på meg. Drar på fjellet på torsdag og planen er å gå ganske lange turer både fredag og lørdag, tror det skal bli godt for både kropp og sjel å komme seg ut i naturen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ikke den beste uka treningsmessig. For det første har jeg vært helt utslitt i beina etter et par strabasiøse fjellturer forrige helg, og for det andre har jeg jobbet stort sett hvert våkne sekund. Prøvde å jogge en tur på mandag, men fikk melkesyre etter ti minutter, og det ville bare ikke gi seg. På tirsdag var jeg på yoga, men også her ble jeg hindret av beina i å yte maks. Hadde en klatreøkt på torsdag hvor jeg jogget hjem etterpå, men utenom det har jeg faktisk ikke trent. Hatt en ganske inaktiv helg på båttur også, så nå merker jeg at jeg er klar for en mer aktiv uke!

De foreløpige planene:

- løpeteknikkurs på mandag

- yoga på tirsdag

- klatring på torsdag

- fjellturer lørdag + søndag

Burde være realistisk å presse inn en joggetur eller to også. Har såvidt begynt å løpe på asfalt igjen, og ikke merket noe til betennelsen, så etter hvert kan jeg jogge til og/eller fra jobb :) ser at jeg burde legge inn en styrkeøkt også, men tror det får holde med yogaen/klatringen. Mye morsommere å løpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hatt en bra treningsuke! Gjennomførte målene i posten over, og i tillegg var jeg på løpetime på Elixia på onsdag, samt at jeg trente løpeteknikk torsdag. Men: jeg var sliiiten på fjellturen i helgen. Ikke noe moro, særlig med tanke på at det var dårlig vær i tillegg. På veien hjem i går begynte jeg å blø neseblod, og det er som regel et tegn på at jeg har kjørt litt for hardt på.

Denne uka blir nok litt roligere :) ville ideelt sett tatt treningsfri i dag, men måtte på løpeteknikkurs. Ettersom det var et lite h... med morgenyoga dagen etter teknikkurset forrige uke, tar jeg heller fri i morgen med god samvittighet. Satser på å løpe igjen på onsdag, og på torsdag setter jeg kursen mot Stadt for å surfe. Skal være der frem til søndag, så resten av uka kommer treningen til å bestå i mine håpløse surfeforsøk samt rolige gåturer. Og så skal jeg sove masse. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ops, glemte visst å oppsummere forrige uke. Det er forsåvidt fort gjort:

Var på løpeteknikkurs på mandagen, og begynte å kjenne smerte i høyre ankel. Hadde et lite svalestup på fjellet hvor jeg fikk noen blåmerker på leggen uten at jeg tenkte noe over det der og da, men jeg må antakelig ha klart å pådra meg en liten strekk, for etter løpekurset ble ankelen ganske blå på begge sider og hovnet opp :klo: tok det med ro et par dager, og torsdag - søndag var jeg på vestlandet og surfet.

Denne uka var jeg først på løpeteknikkurs på mandag og så på løpeintervalltime på Elixia på onsdag, og begge ganger hovnet ankelen opp ganske mye etterpå, så nå tror jeg at jeg skal roe ned på løpingen et par uker og se om det hjelper. Var på spinning i går og i dag skal jeg i klatreparken på Tryvann, gleder meg masse :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...