Gå til innhold

Jill sin treningsdagbok


Jill

Anbefalte innlegg

Om du kan sammenligne dem kommer jo helt an på hvordan din samboer lagde carbonaraen og om du brukte carbonarasauen til toro eller om du brukte ferdigmiddagen. Hjemmelaget carbonara inneholder som regel langt mer enn ferdigposene til toro. Jeg ville heller spurt hvordan han lagde det, og regnet ut fra det, det blir nok langt mer realistisk enn å bruke toro som referanse. :)

Ja, det var det jeg regnet med. Vet bare det var fullkornpasta, egg og bacon i den. Og ikke vet jeg hvor mye jeg spiste heller, bare at han normalt sett beregner 100 g ukokt pasta til hver av oss og så spiser han litt mer enn meg. Så det meste er ganske ca. egentlig. La inn at jeg spiste 250 g av toroen, noe som nok er ganske mye mer enn jeg faktisk spiste, og fikk da 285 kcal. Og det er jo fortsatt veldig lite kcal for en middag. Velvel, om det var 2-300 kcal mer så er det fortsatt helt greitt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei og nei! Nok en stor smell i går! Var på kurs med jobben hele dagen så da ble det både kake og dessert.. Svake menneske.. :daane: Så gikk jeg resten av kvelden og ventet på at samboeren skulle komme hjem fra svigers slik vi kunne spille squash, men han ble så sein at det ikke ble noe av. Så jeg pusset på en stol i stedet for. Ble da litt svett og fremprovoserte nesten senebetennelsen min. :sjenert:

Treningskamp i dag!! Gjett om jeg skal løpe! :pisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1650 kcal i går. Kjempegøy med treningskamp i går! Vi tapte grovt, men ikke så mye som sist vi hadde treningskamp mot dette laget. Og det til tross for at vi bare hadde to innbyttere på benken. Så jeg fikk løpt skikkelig! Følte jeg ble grusliten omtrent med en gang, men det kom seg etter hvert faktisk. Scoret til og med to mål, så er meget fornøyd med egen innsats. :)

Målet mitt var 5 treninger denne uken, og om jeg skal nå det må jeg trene de tre neste dagene. Jeg trenger absolutt mer styrke. Føler meg som en filledukke som blir slengt rundt på banen fordi jeg ikke klarer å stå i mot de supersterke motspillerne mine. Så i dag skal prøve å dra rett hjem etter jobb, skifte til treningsklær og så dra rett og trene styrke på beina. I morgen satser jeg på en lett løpeøkt ev. squash om jeg får med samboeren og så trene styrke på overkroppen på søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaad! Ble bare en treningsøkt i helgen. Jogget faktisk ute på lørdag! Det har jeg ikke gjort på veldig veldig lenge. Det er noe helt annet enn å løpe på mølle eller i hall. Holdt på å omkomme rett etter start pga. en slak oppoverbakke. Og siste bakken på vei tilbake måtte jeg gå. Tror løypa er ca. 5 km lang. Glemte som vanlig pulsklokka mi, så vet ikke hvor lenge jeg jogget en gang. I dag har jeg fortsatt gangsperre i låra..

Mat har gått greit. Fårikål på fredag, pitapizza på lørdag og ball i går. Og en snickers på lørdagskvelden ble vel det "verste" snopet.

Trening i dag. Håper det går greit med mine stakkars lår. Har planer i morgenkveld og hele onsdagen, så får se om jeg får til en styrkeøkt i morgen rett etter jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med reising til langt på natt og overtidsjobbing kommer de dårlige vanene snikende tilbake. Fin trening i dag, men må få inn noen økter i helga. Lagde gulrotsuppe for første gang i dag. Aldri smakt før. Sinnsykt god! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du skriver om mat - DET burde jeg bli flinkere til å tenke på! Noen forslag til enkel og god frokost? Er flink til å spise havregrøt, men det hjelper liksom ikke siden jeg har smørøye og dynker den med kanel og sukker :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du skriver om mat - DET burde jeg bli flinkere til å tenke på! Noen forslag til enkel og god frokost? Er flink til å spise havregrøt, men det hjelper liksom ikke siden jeg har smørøye og dynker den med kanel og sukker :plystre:

Hehe, jeg er ikke spesielt flink på frokoster. Spiser som regel bare brødskive med pålegg. Om jeg spiser havregryn en sjelden gang så har jeg bare på melk, kanel og en banan i skiver. Og om jeg en enda sjeldnere gang lager havregrøt så kan jeg tine frosne bær og har på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok helg. Ikke skeiet ut så alt for mye. Men har vært slapp på tellinga, så må skjerpe meg der.

Ble joggetur utendørs på lørdag, samme rute som sist. Hadde skikkelig flaks med været! Var rundt 18 grader og når jeg var ferdig begynte det å regne. :) Hadde på pulsklokke, men studerte ikke så nøye tallene. Ble vel rundt 40-45 min og kom litt lenger opp den slitsomme bakken før jeg måtte begynne å gå. Så det er jo fremskritt og det liker vi! :) Var heller ikke spesielt støl i går så vi har fremskritt på restitueringen også. Merker dog litt på ankelen at det er tøff belastning for den å jogge.

Denne uken blir det to håndballtreninger og en kamp, men vil prøve å få til en ekstra økt på tirsdag eller onsdag. Har vært litt mye jobbing i det siste. Satt i hele går på jobb. Så vi får se hvordan det blir denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del løping på trening i går og jeg følte meg helt rævva. Ble kvalm og uvel rett etter oppvarmingen. Følte jeg egentlig hadde mer å gi, men klarte rett og slett ikke. Blir så irritert når jeg vil bli bedre og så får jeg det ikke til! :glare: Jaja, vekta viste i dag det samme som sist uke om ikke annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble bare to håndballtreninger og en kamp i uka som gikk. Ettersom vi tapte kampen er sannsynligheten stor for at det blir en del kondistrening i dag. Så er det ny kamp på torsdag og en på søndag.

Vekta viste nedgang, så på omtrent 6 uker har jeg gått ned ca. 2 kg. Veldig fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke straffetrening i går! :sjokkert: Meget overraskende må jeg si. Jaja, får jeg til å trene i dag da mon tro? Tipper jeg ikke får med meg samboeren siden han trente i går.. Og så er det jo så kjedelig å løpe og trene styrke for tiden, selv om jeg vet jeg burde. :murvegg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke trening i går. Men jeg var i seng litt over kl 21 og sov litt over kl 22. Det var veldig deilig. :)

Så deilig! :) Søvn er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det blir ofte litt for lite søvn, så det var veldig godt. :)

I går spilte vi kamp. Hun som spiller på samme posisjon som meg var borte, så jeg måtte spille omtrent hele kampen! Jeg. Ble. Så. SLITEN! Avisa var og tok mange bilder og samboeren holdt på å le seg i hel av de, for jeg ser så sprengt ut.. :jolie: Men det var gøy! :) Og jeg gleder meg allerede til neste kamp som er på søndag. Da får jeg sikkert ikke spille like mye, men kanskje gårsdagen gjør at kondisen er et hakk bedre.

Veide meg i dag og var 1 kg lettere enn sist uke. Det tar jeg med en klype salt. Fikk nok forbrent noen kcal på kampen i går, men tviler på det ble SÅ mye da.

Det blir en hektisk helg med fest i dag, barnepassing i morgen og kamp på søndag. Men det er nå helg i alle fall. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke like sprengt denne kampen, men en god økt allikevel. Ble dessverre tap, så det var litt kjipt. :( Neste helg har vi ikke kamp, så da reiser jeg til Oslo på jentetur. :nigo: Det blir nok mye vin og sjokolade og ingen trening! Derfor må jeg være ekstra flink i ukedagene frem til fredag!

Middagsgnisten har begynt å komme litt tilbake i alle fall når det gjelder å planlegge de. Den siste tiden har vi lagd, scampi med pasta, lasagne, fiskesuppe, gulrotsuppe og kylling med søtpotetmos. Noen av rettene hadde jeg ikke prøvd før så det var litt moro. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ble treningen avlyst, men jeg dro allikevel og trente håndball alene. Veldig fornøyd med meg selv og jeg ble godt sliten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting. Hadde planlagt å trene i går og så kom jeg hjem fra jobb, og plutselig hadde jeg strekk på baksiden av låret. Den dukket bare opp fra ingenting. Siden vi er så alt for få spillere på laget er jeg nå livredd for skader og sykdom! Turte derfor ikke trene. Skal prøve meg i dag da, så ser vi hvordan det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ingenting. Hadde planlagt å trene i går og så kom jeg hjem fra jobb, og plutselig hadde jeg strekk på baksiden av låret. Den dukket bare opp fra ingenting. Siden vi er så alt for få spillere på laget er jeg nå livredd for skader og sykdom! Turte derfor ikke trene. Skal prøve meg i dag da, så ser vi hvordan det går.

Æsj, det var da kjipt? Hva jobber du med, noe som kan ha skjedd i løpet av jobbdagen? En litt uvant eller brå bevegelse kan fort trigge en strekk som har ligget litt latent. God bedring i alle fall, håper låret er bedre i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det var da kjipt? Hva jobber du med, noe som kan ha skjedd i løpet av jobbdagen? En litt uvant eller brå bevegelse kan fort trigge en strekk som har ligget litt latent. God bedring i alle fall, håper låret er bedre i dag. :)

Ja, det var veldig kjipt. Sitter foran en pc-skjerm hele dagen lang, så det er sjeldent brå bevegelser forekommer her. :) Men den lå nok latent etter treningen på mandag. Da tok jeg noen runder med spensthopp. Syns bare det var så merkelig at den kicka inn i går, siden jeg ikke gjorde noe spesielt hverken på tirsdag eller i går. Men har aldri hatt alvorlige strekker, så satser på denne også går fort bort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...